Wanneer Maxi-Cosi Groep 1?

Discussie in 'Verzorging' gestart door ZonStraal, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Mama's,

Ik was benieuwd wanneer jullie beginnen met een andere autostoel dan de maxi-cosi (groep 0)?

Ons zoontje begint uit de maxi-cosi te groeien (lange baby). Als we hem nu in de auto zetten dan moet hij zijn beentjes gebogen doen en zijn hoofdje steekt al bijna bovenaan uit. Ikzelf vind het niet zo erg ... maar het CB adviseerde ons om met 7 maanden voor een autostoel groep 1 te kiezen :(

Nu had ik op internet wat gekeken, maar alles wat ik zag zat recthop. Dus de baby ligt niet meer in ligstand. Dit lijkt me toch ook niet veilig??
    Daarom hoor ik graag wanneer jullie zijn begonnen met een andere autostoel en wat voor een jullie hebben gehaald?

Groetjes,
    Zonstraal

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is ook vrij lang, maar wij hebben 'm zo lang mogelijk in de maxicosi gelaten. Dat de beentjes eruit steken maakt helemaal niet uit (volgens mij was dat hier met 4 maanden al). Pas als z'n kruin boven de maxicosi uitkomt moet je overstappen. Het lijkt nu misschien alsof dat al bijna is, maar hier was 't uiteindelijk pas met 11 maanden.
    Groep 1 stoelen zijn idd rechtop. De meesten hebben wel een ligstand, maar dat is heel anders dan bij de groep-0-stoel. De stoel is dan alleen een beetje naar achteren gekanteld (als je snapt wat ik bedoel).

3. mel123

mel123 Actief lid

21 nov 2007
    369
    0
    0
    Fleur is 9 maand en zit nog steeds in de maxi cosi haar beentjes steken er al een hele tijd uit maar hoofdje nog lang niet...
    Wel wil ze steeds rechtop gaan zitten dus ze gooit dr hoofdje steeds naar voren dit is dan voor mij een teken dat ze wel aan een gewone autostoel toe is ;)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn met 9 maanden overgegaan.
    We moesten wij, ons zoontje was te breed. Een klein zwaargewichtje, met erg brede schouders. Zelfs zonder jasje gingen zijn schouders niet meer beide plat. Ook niet echt veilig dus.
    We hebben hem eerst nog een maand in de ligstand gehouden, om hem te laten wennen aan de andere stoel. Dat was een MC Priori XP.

Dat voeten oversteken maakt niet zoveel uit, maar het achterhoofd moet wel helemaal steunen op het stoeltje. Anders is de veiligheid van een nr1 stoel waarschijnlijk toch beter bij een ongeluk.

Er bestaan ook nr1 stoelen die je achterstevoren neerzet, misschien kun je daar nog naar zoeken?

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier zullen we er ook aan moeten geloven! Niet zozeer de lengte, maar ook de breedte is een probleem. Jasje of voetenzak moet eruit. Denk dat we voor het eind van het jaar een volgende stoel hebben, dus voordat hij 8 maanden is!

Hoe is het verder met je?

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het hoofdje mag zelfs ook een stukje uitsteken hoor. Pas als de bovenrand van de oortjes gelijkkomen aan de bovenkant van de cosi, mòet je over...

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Wij hebben een baby autostoel van de hema, die is vanaf 8 kg.
    Dus weet niet hoe zwaar jullie kindje is?
    Mijn zoontje is 8,1 kg en ook vrij lang 67 cm.
    En deze autostoel kan ook in ligstand!
    MAar moet zeggen dat ik m nog niet heel vaak gebruik, gebruik eigenlijk nog veel de maxicose.

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hoofdje optillen deed ons boefje al met 4 maanden. niet bepaald een leeftijd om 'm over te doen naar een andere stoel. het is dus geen argument. net als beentjes opgevouwen; dat geeft niks. als het goed is hebben ze in een ieder been een knie; een handig scharnier waardoor ze buigbaar zijn. ;)
    pas wanneer het hoofdje over de rand komt (whiplash-gevaar), moet je over. eerder dus liever niet!
    het is echt véél veiliger om je kindje zo lang mogelijk achterwaarts en in liggende houding te vervoeren.
    voor mensen die interesse hebben: Kind in de auto - Home
    -wij hebben trouwens ook een lang kind, en de nr. 1 stoeltjes zijn al lang in huis (priorifix), maar hij gaat pas over wanneer zijn hoofdje boven de rand steekt.-

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier houden we ons zoontje ook zolang mogelijk in de Maxicosi. Gelezen dat dat gewoon de allerveiligste manier is. Hij is nu 8 mnd. Beentjes steken wel wat uit maar bij het hoofdje is nog genoeg ruimte. Denk dus dat hij er nog wel 2 á 3 maanden in kan.

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hier tot 9 mnd in de MC gehad en we hebben echt een kind dat aardig aan de maat is.
    Bij 9 mnd was ie 11,6 kilo en 76 cm en ja dat paste nog krapjes in de MC.
    Nu zijn we over naar de Römer Safefix.

Ik zou echt niet te vroeg overgaan hoor, een MC is het veiligst voor de kleintjes.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    In jou geval moet je ook naar de leeftijd van je kindje kijken. Het nekje van jou kindje is nog lang niet in staat om een waarwaarts gerichte botsing op te vangen. Het hoofdje is nu nog veel te zwaar voor het tere nekje. Als het hoofdje naar voren wordt gelanceerd bij een botsing, zal het nekje gemakkelijk breken. Hele enge gedachten, die je zeker niet wil hebben, maar het is wel het risico wat je neemt als je je kindje (ookal is dat incidenteel) in een autostoel groep 1 zet. Ook maakt de ligstand dan niet uit, aangezien je kindje evengoed naar voren wordt gedwongen bij heftig remmen of een flinke aanrijding..

Nog even ter informatie. Mijn dochter steeg met een maand of 4 boven de curve uit met haar lengte, dus je kan haar gerust een lange lijs noemen, maar ze heeft evengoed tot ruim 9 maanden in de cosi gezeten. Het kan lang aan hoor. Maar veel ouders vinden het gewoon zoveel leuker als het kindje lekker rond kan kijken en stellen dat dan voor de veiligheid. Niet zo handig....

Deel Deze Pagina