Billendoekjes gebruiken als snoetenpoetser

Discussie in 'Verzorging' gestart door prettymum, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toen ik er eenmaal achter was wat een enorme belasting al die doekjes (billen, snoeten, sanitair, stof, glorix, noem maar op) voor het milieu zijn, ben ik acuut overgestapt op de methode van je moeder. DAT wil ik verder niet op mijn geweten hebben!

Ik heb er nog wel een lading gerecycled: gewassen en als tussenstof bij quilt gebruikt.

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

als ze schoon zijn waarom niet;p

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Thuis niet; onderweg gewoon een Pampers sensitieve over de snoet!

Natte washandjes in een afgesloten zakje meerdere keren gebruiken met dit weer: IEKS! Dat vind ik net zo vies als een vaatdoekje!:$

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wij hebben hier pampers doekjes sensitive. die gebruiken we voor alles, maar dan ook echt alles. oh ja en e poetsen er ook snoetjes en billetjes mee ;)

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Doe ik ook nog. Deed mijn moeder inderdaad ook.

Verder gebruik ik natte spuugdoekjes en soms ook de HEMA lotiondoekjes. Die gebruiken we ook voor de billen.

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Je hebt toch wel ergens een WC waar je ze weer een beetje kan uitspoelen. Het is niet zo dat je er dagen mee doet....

7. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind de meeste toetenpoetsers ook vreselijk chemisch ruiken.
    Na een uitgebreid rondje uitproberen ben ik uiteindelijk uitgekomen op de kruidvat licht-geparfumeerde toetenpoetsers. Die ruiken echt een stuk minder sterk.
    Maar ook ik gebruik vaak genoeg billendoekjes om handjes en toeten te poetsen, gaat prima bij ons.

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh ik vind die oranje van de kruidvat wel lekker ruiken hoor.
    Thuis gebruiken we meestal een natte, warme doek. Tegen die kliedersnoet en plakhandjes van haar is bijna geen billendoekje/snoetenpoetser bestand :D Voor kleine viezigheidjes of buiten de deur gebruik ik ook (Zwitsal) billendoekjes.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik had droge waslapjes en een fles water bij me, of ik liep naar een kraan...

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Het zal misschien afhangen van de huid van je kindje. Wij gebruiken ze (Zwitsal Sensitive) ook wel regelmatig voor zijn gezicht en handjes en dat levert geen problemen op.. Gewoon proberen en als ze er uitslag van krijgt er weer mee stoppen ;)

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Heb je die van huggies wel eens geprobeerd (verpakking met handjes erop)? Die ruiken lekker fris naar komkommer. Het is ook de enige waar mijn zoontje geen uitslag van krijgt. Van billendoekjes krijgt hij wel meteen uitslag.

12. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja hoor, hier worden de billendoekjes (van de Hema) ook voor zijn snoet gebruikt, nog nooit problemen gehad!

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn dochtertje kreeg juist uitslag van die snoetenpoetsers, met billendoekjes ging het wel goed. Maar meestal gebruikte ik gewoon een nat spuugdoekje om gezichtjes mee te poetsen.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb altijd maar één soort doekjes in de luiertas gehad, en dat zijn billendoekjes. In het begin waren dat altijd ongeparfumeerde, mijn kinderen hebben een nogal gevoelige huid. En die huid was op hun billen net zo gevoelig als op hun gezicht, dus als een doekje goed genoeg is voor de billen, is het ook goed genoeg voor hun gezicht of handjes.
    Wij gebruiken ze ook als 1000-dingen doekjes, maar niet voor beeldschermen vanwege het vettige.

Ik snap die snoetenpoetsers nooit zo.

15. Jo77

Jo77 Actief lid

13 jul 2006
    412
    0
    0
    Friesland
    Hier worden de billendoekjes ook als snoetendoekje of 100-dingen doekje gebruikt. Ik gebruik altijd die van Huggies Pure (kost maar 99 cent per pakje bij Action) en deze zijn geurloos. Dus geen chemisch ruikende of stinkende doekjes hier.

Deel Deze Pagina