Vergeet ik wat?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bagheera, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zo sterk het gevoel dat ik wat belangrijks vergeet voor de babyuitzet? Kan er iemand met me mee kijken?

Ik heb:
    Klossen
    Kraampakket
    Thermometer digi
    Thermometer badje
    Badje met toebehoren
    Hydrofielen
    Washandjes hydrofiel
    Wiegje
    Moltonmatje, moltonhoes, hoeslaken, laken,
    Dekentjes alles behalve matje 2 x
    Commode met verschoonkusseb 2 x hoes
    Luieremmer
    Borstel en kammetje
    Bepanthencreme, luiers, doekjes, badolie, vit a+d druppels
    3 spuugdoekjes
    2 mutsjes
    Maxicosi
    Kinderwagen
    En verder natuurlijk kleertjes. Heb wel weinig kleertjes maat 50 omdat ons kindje lang wordt geschat, heb van maat 56/62/68 wel erg veel.
    2 kruiken + hoesje

Verder voor mijn eigen bed 3 sets ivm verschonen natuurlijk.

Zie ik wat over het hoofd?

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Babyfoon?
    voor de rest ziet t ernaar uit dat je alles hebt!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb zelf zo'n 20 spuugdoekjes, maar weet wel dat sommigen hier ook wel hydrofielen voor gebruiken.. dus misschien heb je daar wel veel van? Ik had zelf trouwens 2 thermometers (voor baby en mij) maar dat is geen must denk ik zolang je ze goed schoonmaakt na gebruik..

Verder luiertas? luiers? badcape

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Je hebt vitamine K en D druppels nodig geen A.
    Verder mss zoogcompressen. 3 spuugdoekjes is wel weinig zou er zeker nog een aantal bijkopen. Voor in het bedje kun je ook nog moltononderleggers gebruiken ter bescherming van het matrasje.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.717
    113
    Puntje 1: even terug naar de drogist! Net zoals je ongeboren kindje mag ook je neonaatje niet teveel vit. A. Dus ruil je vit A+D druppeltjes om voor een flesje alleen vit.D. Als je bv wil geven moet je na de eerste week ook vit K gaan geven (en zou ik wat zoogcompressen in huis halen en nadenken over wat je met beha's wil) - en als je kv wil geven heb je nog wel wat flesjes enzo nodig ;)

verder: ook in je kinderwagen gaat waarschijnlijk wiegen-beddengoed. Zou wat meer lakentjes hoeslakentjes etc hebben, lijkt me niks om als je met de kinderwagen weg wilt eerst alles van t wiegje te moeten trekken omdat je andere setje in de was zit. sowieso is 2 setjes wat krap ben ik bang, net als 3 spuugdoekjes. Ik heb 2 dekentjes met bij elk 2 bijpassende lakentjes en hoeslakentjes, plus nog een reservedekentje wat denk ik in de auto belandt.

Op mijn lijst staat verder nog een manicuresetje.
    Een omslagdoek of badcape (2 is ook geen overbodige luxe)
    overweeg een klein blikje vaseline voor de meconium.

6. MissButterfly

MissButterfly Actief lid

26 jan 2012
    143
    0
    0
    Hier 'moet' ik 2 thermometers hebben van de kraamzorg.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    haha helder van die vit a, had daar niet eens op gelet.

En idd alles 3 keer voor het bedje (1 in de kast, 1 in gebruik en 1 in de was)

8. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh vergeten te zeggen dat ik ook speentjes heb en flesjes + flessenraggers.

9. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het meedenken! Oke vitamines ga ik nog achteraan bedankt! Zal ook extra thermometer halen. Mijn moeder heeft ook nog 2 hoeslakens voor wiegje dus dat is denk ik voldoende? Ik heb idd veel hydrofielen ipv spuugdoekjes. Zoogcompressen zitten in kraampakket of is het verstandig daar extra van te halen?

Hoeveel pakjes maat 50 hadden jullie in huis?

Heerlijk zn forum waarin mensen met je meedenken en helpen!

10. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babyfoon is niet nodig we wonen op zn 60 m2 en kleine slaapt bij ons op de slaapkamer (in dit huis is maar 1 slaapkamer.. In ons nieuwe huis waar we na mijn bevallingsverlof gaan wonen is er wel nog een babykamer)

11. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Badcape x 2 heb ik ook nog idd, en een soort zuigertje voor het neusje.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Box + twee boxkleden
    Muziekmobiel voor bij de box
    Dooky of parasol bij kinderwagen
    Familyfix voor maxi cosi?
    Regenhoes voor kinderwagen
    Wikkeldoek of fleechedeken (LodgerWraooer of Snoozebaby ofoz)
    Badcapes
    Doosje voor billendoekjes
    Kleerhangers
    Postzegels voor geboortekaartjes
    Neuspeertje

13. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Je hebt een behoorlijk complete lijst!

* Luiers zal je vast al hebben ;)
    * Neuspeertje
    * Spuugdoekjes heb je wat weinig, ivm hygiëne/bacterieën kan je beter voor iedere voeding een schoon spuugdoekje/hydrofiel luier gebruiken

Volgens de kraamhulp:
    * Goedemorgen haarlotion
    * Kartonnen nagelvijltjes (de eerste 3 weken mocht ik ze niet knippen alleen vijlen)

Voor jezelf:
    * Ongebruikt 1/2 flesje water voor spoelen/afkoelen tijdens het plassen
    (Je kan deze daarna wel steeds opnieuw bijvullen)
    * Maandverband (Ik had maar heel weinig bloedverlies dus ben na 4 dagen al maandverband gaan gebruiken ipv kraamverband. Als je niet wil dat je man een ongemakkelijk oma-pak gaat halen zou ik die zelf alvast maar even aanschaffen, je kan het alvast maar in huis hebben toch!?)

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier nooit geen neuspeertje gehad en nooit gemist ;)

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hier wel een neuspeertje gehad maar kon er totaal niet mee overweg haha, en een parasol oid voor de kinderwagen heb ik ook niet

16. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    klinkt compleet, wat extra spuugdoekjes dacht ik ook.
    ons kindje werd ook groot geschat, maar heeft toch enkele weken maat 50 gedragen, want het was een gemiddeld kindje, wel 54cm. dus misschien daar iets nog in halen, en anders kan iemand dat ook voor je doen!

idd maandverband en inlegkruisjes extra! en fijne niet te krappe onderbroeken een goede stapel, die vond ik erg fijn tenminste.

verder kan echt alles bijgehaald worden en is je kindje de eerste tijd alleen mama, en wat voeding nodig en heeeeel veel liefde!

17. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    goeie lijst :)

ik zou even dubbel checken of zoogcompressen echt in je kraampakket zitten, volgens mij is dit niet standaard. Een extra doosje bijkopen als je van plan bent bv te gaan geven kan idd geen kwaad.

Ik zou ook wat katoenen onderbroeken halen bij bv de hema.
    Ik heb toevallig zelf vandaag eea van de lijst gekocht en bij de hema hebben ze pakjes katoenen slips in wit zwart of huidskleur voor 3 euro per 3 stuks.
    Ik had deze vorige keer ook, zit houden het kraamverband prima op hun plek en das wel zo handig.

Neuspeertje heb ik wel nooit gebruikt, maar goed, das heel persoonlijk.

Ik moet zelf ook nog meer wieglakens bijkopen, heb er nu 2 maar ja moet ook nog voor in de kinderwagen dus wat extra is handig.

Een kleine newborn speen is handig om alvast te hebben.
    En als je bv gaat geven, toch even wat van die kant en klare pakjes melk in huis halen voor het geval dat je het toch opeens nodig hebt.

18. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    qua maandverband zou ik van kotex de zwarte pakken halen, die zijn helemaal van katoen. Veel maandverband bevat plastic en dat is niet handig voor na een bevalling ivm infecties.

en wat ook handig is; van die maandverband wegwerp zakjes en luierzakjes. Uiteraard word prullenbak/luieremmer elke dag geleegd maar ik vind het zelf altijd zo ranzig als je je kraam- en maandverband niet even goed kan dichtvouwen na gebruik.
    Het heeft niet van die handige dichtplakstrips als een luier.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    oh ja goede tip zaterdag, die blauwe zakjes.

20. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Vaseline. Moet ik in ieder geval nog even halen.
    Kraamzorg gaat die namelijk gebruiken voor de eerste tijd tot de poep niet meer zo dun is van de kleine, wat in het begin zo zal zijn. Dit plakt namelijk aan de billen en vaseline is dus ter voorkomen van pijnlijke/rode billetjes.

Deel Deze Pagina