Ons dochtertje van 6 weken lag vanochtend halverwege haar ledikant, ze had zich onder het lakentje/dekentje uit getrapt en naar boven geschoven. Ze lag strak onder de deken, dus heeft veel kracht in haar benen... Nou heb ik een slaapzak van de Prenatal in maat 60, maar die is haar nog te ruim bij de nekopening. Wie weet waar ik een goede, kleine slaapzak kan kopen of hoe ik ervoor zorg dat Roosmarijn niet 'bloot' komt te liggen?
Ik herken het, onze kleine man deed het met 6 dgn oud... Wij hebben toen ieniemini-slaapzakjes bij de HEMA gekocht (mt 50-62), deze waren alleen wel mouwloos, dus wellicht voor nu iets te koud. Je kunt er ook voor kiezen om met naald en draad een paar steekjes in het hoofdsgat te zetten, waardoor het kleiner wordt! Succes!
ook in een babyspeciaalzaak liggen er vast wel. Maar net zo als al gezegd, je kunt de schoudertjes even dubbel zetten met wat naald en draad, zo gepiept en het hoofdsgat wordt zo automatisch kleiner.
Onze jongste doet dat ook. Ze is 10 weken oud. Ze ligt in een puckababy, maar ook hierin kan ze het. Wat we bij onze oudste deden is een slaapzak achterin het bedje stoppen. Dus dan was hij van de lengte te groot en dan stopte we hem in. Zo bleef hij veel beter liggen.
Mijn jochie deed het ook.. Maar die had het ook gewoon warm.. Als we een dekentje minder deden (normaal dubbelgevouwen, dan enkel), ging het beter. Het bleef een wiebel. Dus met 3 maand alsnog in een slaapzak, maar dan alleen met een lakentje.
Wij hadden hetzelfde probleem en hebben slaapzakje van de ikea IKEA | Babytextiel | Bedtextiel | BARNSLIG | Babyslaapzak geen idee vanaf wanneer, maar hij heeft kleine openingen voor arm en hoofdje..
Hier deden ze dat ook allebei heel vroeg. Wij gebruikten altijd slaapzakjes van de Ikea en van de Hema, zonder mouwen. En dan wel gewoon de deken eroverheen, want als ze in de slaapzak lagen, konden ze wat minder makkelijk onder de deken uitkomen. (Wat een geweldige naam heeft jullie dochter trouwens!)
Onze beide dochters hebben dit ook gedaan. Wij maakten het bedje niet meer aan de onderkant op, maar gewoon bovenin. Ter hoogte van de voetjes legden we dan een opgerolde handdoek, zodat ze niet onder de dekens konden schuiven. En naar boven kon ook niet meer, want daar zat het hoofdbord van het ledikant. Werkte prima!