billenkoek in openbaar? wat ervan zeggen?

Discussie in 'De lounge' gestart door emma84, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dat kan toch dat jij dat zo voelt als pijn.

Maar verplaatst je eens in die moeder wie had je dan het zelfde gedaan. Want je weet gewoon niet wat er die dag allemaal al is gebeurd

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Snap ik helemaal! Het doet altijd pijn om te zien dat een kind een tik krijgt (ook al is het zachtjes en overduidelijk pedagogisch bedoeld).

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Een tik voor de billen zal bij een 6jarige verder echt niks aanrichten. A s het nou om een heel klein kind was gegaan is het ook weer anders. Ik hoor mensen wel eens baby's en kinderen van net 1 uitfoeteren, dan denk ik ook wel 'waar ben je nu helemaal mee bezig'.
    Echt hard slaan is sowieso not done natuurlijk. Als die moeder haar kind echt een dreun had verkocht is het anders, dan moet je er wel wat van zeggen. Maar een tik voor de billen, ach, ook als het je stijl niet is, dan nog is het andermans keuze. Het kind zelf zal daar in ieder geval niets van ondervinden. Niet op die leeftijd. En inderdaad, wat ze hierboven al zeggen, je weet ook niet wat eraan vooraf is gegaan. Ben het wel met je eens dat slaan een teken van onmacht is. De correcte manier van het oplossen houdt inderdaad geen tik in, ook niet als die alleen tegen de billen is. Maar dat is verder niet jouw 'pakkie an', dat is een keuze van die moeder.

4. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Dit dus.....

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Niet dat ik het doe (en al zou ik dat wel doen, zou ik daar toch niet voor uit komen want het is verboden :p) maar ik kan mij goed voorstellen dat een kruimeltje je zoooooo de kop gek kan maken dat je het uitdagen een keertje zat bent na een lange dag en dat je dan even de corrigerende tik uit de hoek haalt. Ik kan het mij levendig voorstellen. Dus nee; ik had haar er niet op aangesproken.

Ik ben van de 'terechte' tikken ook niet slechter geworden. Van de onterechte tikken en de stelselmatige mishandeling overigens wel - maar dat doet er even niet toe. Ik vind dat een corrigerende zou moeten kunnen.

Dat te hebben gezegd; ik brainstorm liever over de alternatieven. Ik had hier vanmiddag een jongetje van 14 maanden op de commode liggen tijdens een luier-verschoon-moment en hij bleef zich maar omdraaien, om zich heen grijpen en dingen op de grond gooien en zoals het een kind van mij betaamd: er viel geen land mee te bezeilen. Toen heb ik hem mijn handschoenen aan getrokken. Van die lekkere zachte grote handschoenen voor buiten de deur. Die lagen daar per pure toevalligheid nog en ik heb ze over zijn handjes aangetrokken. Hij was toen wel even flink zoet; hij kon geen kattenkwaad meer uithalen en vond het maar wat grappig. Hij was bezig met de handschoenen, ik met zijn luier. Taaddaaaa. Dit om even aan te geven dat er voor die corrigerende tik altijd wel een alternatief te vinden is :D !

6. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

#26 bllondiie, 5 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2014
    Ik vraag me af waarom mensen denken dat ze het recht hebben om zich met de opvoedmethode van andere te bemoeien, iedereen heeft een andere manier van opvoeden en ik zal eerlijk zeggen met een corrigerende tik is in mijn ogen niks mis, generaties lang zijn er mee groot gebracht.
    Als je ziet dat een kind mishandelt wordt is het natuurlijk een ander verhaal!

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Inderdaad..... leven en laten leven. Ik snap werkelijk niet waarom je met een ander zou willen bemoeien. Mij niet gezien. Ik zou niets zeggen.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ach, ik zou me er niet mee bemoeien, kan me ook niet druk maken om een pak voor de billen eerlijk gezegd. Daarnaast, je weet niet wat er aan vooraf ging.

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ben ik de enige die vind dat die jongens wél iets verkeerds deden?? Als ik het goed begrijp, rijden er aan de andere kant van die stenen wel auto's...? Dan zouden ze van mij daar ook niet op mogen staan. Net zoals ze ook niet over stoepranden mogen lopen/fietsen etc. Ze hoeven maar een keer te vallen terwijl er een auto aankomt en of het kind heeft pijn, of de auto moet rare fratsen uithalen. In het verkeer worden er bij mij geen letterlijke grenzen opgezocht.
    En ik kan me zo voorstellen dat die moeder al 4-5 jaar lang zegt dat ze dat niet mogen doen. Als ze net een slecht moment had, zou ik me ook op dat moment ergeren aan het feit dat ik weer moet zeggen dat ze daar niet op mogen staan..

10. penseel

penseel Niet meer actief

Ik denk ook van wat is er voor al geweest.

Je zegt jongetje daagde moeder nog even een seconde uit door het nog te doen. Zo te lezen was er ergens al irritatie tussen moeder en de kinderen.

Een tik voor de spijkerbroek zou mij ook niet zo kunnen boeien.

Maar toch als ik een ander een kind een tik zie geven, Ook al heb ik dat zelf ook wel eens gedaan dan vind ik het als buiten staande zielig.
    Terwijl ik wel weet dat het moment opnamen.s zijn. Dit was zichtbaar. En niet achter gesloten deuren. Was een een tik op de achter werk of bleef ze door gaan. Zo te lezen was het een flinke tik op de billen maar was het ook meteen over.

Maar het blijft gek om te zien als buitenstaander.

Goed praten nee begrijpen ja.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jeugdzorg hanteert het zeer strikt iig.... :(
    Als die bij je zaak betrokken raken en er achter komen dat je pedagogische tikken uitdeelt, heb je een flink probleem.

Vind dat zelf nogal onzinning, maar OK. Wij slaan de kinderen niet, maar ik vind een pedagogische tik bepaald niet automatisch mishandeling. Maar daar denkt Jeugdzorg op basis van deze wet dus anders over :(
    Denk wel dat er vrijwel altijd een beter alternatief is om een kind te corrigeren, dan door te slaan. Maar da's nog wel wat anders dan dat het direct mishandeling zou zijn.

In de situatie bij TS denk ik wel dat de moeder de regie iig helemaal kwijt was op dat moment, maar idd: je weet niet wat zich al voorgedaan heeft... dus weet niet of ik iets gezegd had.
    Ik heb het zelf ooit eens met stiefdochter gehad: we wilden op de fiets weg en zij moest zelf fietsen, (7 jaar oud), omdat ik haar niet meer hield op de fiets, (hoogzwanger van Thirza). Ze bleef maar emmeren en toen we ein-de-lijk met z'n allen met de fietsen op straat stonden, begon ze weer te jammeren en te gillen. Toen heb ik 'r even flink aangesproken, en was er vervolgens een dame die mij even meende terecht te moeten wijzen. Dat het buiten proportie was. Tja, die had het hele half uur daarvoor dus niet meegemaakt.... ;)
    Heeft ze geweten, want mijn geduld was wel op, dus die dame kreeg ook een snauw.... helemaal niet mijn stijl, maar dat gebeurt er soms wel even als je even flink beproefd wordt ;)

12. penseel

penseel Niet meer actief

Zelfs mijn behandelaar weet het en het enige wat ze vroeg was niet te vaak .nee niet te vaak niet te hard nee niet te hard en was voldoende. Je kunt het niet geloven maar de hulpverleners die ik in huis heb gehad, hebben niet een keer negatief gereageerd op een tik op de billen. Ze leken het er zelfs soms mee eens te zijn. Zelfs de ambulante spoed hulp na mijn opnamen in 2012 die was binnen 2 weken weg. Zag geen noodzaak om hier in huis te blijven. Toch trots en eerlijk geweest en gebleven. Dat ik eerlijk kon en mocht zijn. Maar was idd alleen de tik tegen de billen. Niet doorslaan niks enzo enzo.

Alles is trouwens op vrijwillig basis geweest door mijn depressie en omdat ik een ( alleenstaande ouder ben)

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik zou me er idd ook niet mee bemoeien

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hoezo is een tik voor de kont bij wet verboden?
    in dit geval vond jij dat het niet erg genoeg was, maar ken jij de rest van de situatie, de meoder, het kind? ik vind dit niet iets om wat van te zeggen, had ze hem een pets in het gezicht gegeven ofzo... ja, dan wel, maar een pets voor de kont....

ik geef mijn zoon ook wel eens een tik op z'n handen of draai om zijn oren in het openbaar... als hij niet luistert na 2 x, dan pak ik hem de derde x beet... afhankelijk waar het omgaat

15. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Ik snap je reactie maar de autos rijden niet letterlijk daarnaast. Moeilijk uit te leggen maar de autos rijden net een stuk verderop.

16. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik bemoei me daar niet mee. Ik heb eens gehad dat mijn dochter aan het eikelen was in de supermarkt. Ik waarschuwde haar, alleen verbaal, en ik kreeg me commentaar van een vrouw. Was wel een Duitse, die hebben daar toch meer handje aan. Nou die heeft het geweten! Ze wist niet hoe snel ze de winkel uit moest komen. Andere nl klanten viel de mond open, waar die vrouw zich wel niet mee bemoeide!!!

Ik vind opvoeding wat voor de ouders en of dat met of zonder corrigerende tik is, dat is ieder voor zich. Ik ben daar overigens niet op tegen. Wil niet zeggen dat ik het zelf doe.

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Vroeger..... waren de kinderen "bang" voor de juffen en meesters..... hadden respect voor hun ouders..... kattenkwaad uithalen bestond uit belletje trekken..... Je sprak met 2 woorden tegen je ouders...... grote monden tegen een volwassenen kwam bijna niet voor..... En nu? Ik weet nou niet of het allemaal nou zo verbeterd is nu er een verbod op een pedagogische tik is gekomen.
    Al kan ik mij voorstellen dat in de extremen gevallen, zo n wet heel hard nodig is.

Maar ik zie het al in de klas bij mijn kinderen..... Stoelen gooien en een grote mond tegen de juf is normaal! En dan vraag ik mij serieus af waar de normen en waarden zijn gebleven.

Gelukkig werkt een week "tv verbod" bij mijn kinderen fantastisch.... :D

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

precies.
    Lees mijn topic maar hier haha
    Ook ik bemoei me niet met anderen. De moeder zal vast haar redenen gehad hebben. Zolang ze ze niet echt mishandelt, bemoei ik me er niet mee.

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    helemaal mee eens... Ik zou er dus ook niks van zeggen

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Corrigerende tik is niet verboden. Het toepassen van lichamelijk geweld is verboden. Onder geweld wordt verstaan een kracht van meer dan geringe betekenis uitgeoefend op personen of zaken.

Een tik op de billen is geen kracht van meer dan geringe betekenis en daarom ook niet verboden. Tenzij je natuurlijk verschrikkelijk hard slaat en er letsel ontstaan.

Deel Deze Pagina