Billenschuiver loopt eindelijk na 22 maanden!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debsel82, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer

Grappig, Breezer! Jouw Tijn en mijn Tessa zijn van dezelfde geboortedatum (neem aan dat je 6-1-2010 bedoelt ;))
    en lopen dus beide nog niet!
    Sinds 2 weken trekt Tessa zich dus wel op en het gaat nu als een razende........hopelijk komt het lopen ook snel!

2. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Vinden jullie het ook wel eens 'moeilijk' als andere vragen 'loopt ze al' of 'kruipt ze al'. Ook als ik andere kindjes die jonger zijn en al meer doen dan Lynn geeft het me soms een vervelend gevoel.
    Hoe gaan jullie daar mee om?

3. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Wat ontzettend knap Nils! Heel veel loop plezier gewenst!

4. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Natuurlijk vond ik het ook vervelend om op een gegeven moment uit te 'moeten' (waarom eigenlijk?) leggen waarom hij nog niet liep, maar tegen anderen zou ik zeggen: trek het je niet aan!!!

En dat loopplezier gaat goedkomen, dank je!!! :D

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hier het "voordeel" dat lot ook nogeens erg klein is (net 7 kilo) dus ze wordt vaak gewoon een stuk jonger geschat.

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons zoontje is vrij lang dus lijkt eigenlijk ouder dan dat ie is. Maar ik vind het altijd wel jammer als je allemaal jongere/kleinere kindjes al ziet lopen, en die van ons schuift alleen nog maar rond. En vragen als 'loopt ie al' vind ik altijd wel vervelend, en zeker als je daar nog de opmerking achteraan krijgt 'pietje loopt al vanaf dat ie 11 maanden is hoor'... Dan krijg ik het gevoel alsof er haast iets mis is met mijn kind omdat ie nog niet loopt, terwijl het toch niet zo heel erg raar is volgens mij.

7. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Dat idee krijg ik inderdaad ook, dat er iets mis zou zijn. Niet omdat je dat zelf denkt maar omdat mensen opmerkingen maken. Ik zeg iedere keer 'als ze 4 zijn lopen ze allemaal hoor' met een glimlach erbij maar eigenlijk ben ik de opmerkingen een beetje zat.
    Gisteren zei iemand 'nou lekker toch dat ze het rustig aan doet'. Dat doet me dan weer even goed, geen commentaar.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja bij mijn zoontje was het bij het cb ook met 11 maanden: loopt ie nog niet? Misschien fysio inschakelen? Nou dacht het niet. Hij ontwikkelt zich prima, alleen wat later. Ik was zelf ook niet een vlotte en dat is toch echt allemaal goed gekomen. Mijn zoontje liep los met 16 maanden. Met 11 maanden was ie net begonnen met tijgeren. Optrekken en gaan zitten etc deed ie pas na zijn 1e verjaardag. Maar hij deed het allemaal wel.

Dus jouw dochtertje doet het ook gewoon op haar tempo. Lekker genieten van de fase waar ze nu in zit (ze worden toch al zo snel groot!) en die opmerkingen naast je neer leggen. Ik kon me er zelf ook mateloos aan irriteren, maar bij de tweede (die hetzelfde tempo heeft als dr broer :D) heb ik echt geleerd om dat van me af te laten glijden.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    @Debsel: wat zul jij trots zijn op je mannetje zeg! Supergoed van Nils!

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    @duimpje; dat een kind met 11 maanden zelfstandig zou lopen is eerder een uitzondering, het gemiddelde ligt rond de 15 maanden dus ik zou me er in jouw geval vooral niet druk om maken.

Nu mijn zoon eindelijk na 21 maanden loopt ben ik zo onwijs trots. Gisteren liep hij door het winkelcentrum te waggelen en hij heeft zoveel plezier in het lopen, echt geweldig. Ik ben ook elke keer weer verbaasd als hij uit de keuken komt lopen, hij kruipt inmiddels helemaal niet meer.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Met 18! maanden loopt 90% van de kindjes die een normale ontwikkeling doormaken. 1 op de 10 dus nog niet, terwijl daar niks 'mis' mee is.
    Met 15 maanden loopt ongeveer de helft, is het gemiddelde dus.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou dat 11 maanden te vroeg is, het ligt eraan. ik kom zelf uit turkije en daar lopen ze bijna allemaal als ze tegen 1 jaar oud zijn, met 14 maanden oud worden ze zonder kinderwagen mee genomen omdat ze al rennen enzo. turkse kinderen worden groter geboren, ze zijn dikker als babies, maar ze lopen echt eerder en ze zijn als peuter en dreumes veel kleiner dan kindjes hier. het was dan erg moeilijk om aan mijn familie uit te leggen waarom mijn zoontje nog niet liep met 13 maanden oud of zo. mijn kindje is wel extreem lenig en heeft hypotonie, had fysio vanaf de week 1 van zijn leven.daarom haalde hij met zijn ontwikkeling de gemiddelde(tegen 15 maanden oud lopen). zijn balans is natuurlijk ietsje minder in vergelijking met zijn leeftijdgenoten, en het kost hem heel veel energie om te lopen, maar goed, dat is niet erg omdat hij voor een extreem lenig kindje toch veel eerder dan verwacht ging lopen.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Belize, het is niet te vroeg, het is gewoon vroeg. Maakt niet uit toch, sommigen lopen met 9 maanden al.

Maar het is niet zo dat een kindje van 11 maanden al 'hoort' te lopen, maw een ontwikkelingsachterstand heeft.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ok, 'te' was teveel.

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  16. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik ben die opmerkingen ook wel zat, maar zeg meestal "hij kan nog zijn hele leven lopen!"

Gelukkig is niet ieder mens hetzelfde, anders zou het behoorlijk saai zijn op deze wereld ;)

17. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Jaaa, natuurlijk zeg je als mama steeds dat het wel komt, en ieder kind z'n eigen tempo enz. enz. maar op een gegeven moment kon ik toch echt bijna niet meer wachten tot hij eindelijk zou gaan lopen hoor ;) En het is zó mooi... Ben er nog niet aan gewend dat hij ineens aan komt wandelen.

Ben benieuwd wat de fysio zegt morgen... De laatste keer dat hij er was, kon hij nog niet loslopen!!

18. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik krijg juist heel vaak dat commentaar "komt vanzelf " enzo.
    Maarja dat hoeft natuurlijk niet, nou ga ik er nogsteeds vanuit dat het wel goed komt met onze Lot maar ze loopt wel bij een kinderarts/neuroloog om onderzocht te worden op spierziektes.
    Dus dan baal je ook weer van zo'n opmerking (snap het wel, is in de meeste gevallen ook zo) en ga niet aan iedere vreemdeling heel dr verhaal ophangen.

19. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Allereerst gefeliciteerd! Super!

Hier ook een zoon met (waarschijnlijk) hypermobiliteit. We hebben ondertussen al fysio. Ook omdat hij zn linker voetje erg naar buiten zet. Herkennen jullie dat de enkeltjes omklappen en zn heupen van voor naar achter, van links naar rechts gaan. (ik noem het salsaheupen:cool:) Hij tijgert ondertussen wel en gaat ook zelf zitten vanuit ligstand. Maar optrekken doet ie echt niet.
    Hier ook een kindje dat dus 1,5 wordt geschat, waardoor ik het zielig voor hem vind.....

Deel Deze Pagina