Hoi allen, Ons dametje heeft sinds woensdag een ontzettende snotterige neus en kucht ook met zo'n slijmerig hoestje. Ik spuit al regelmatig een beetje zoutoplossing in en we slapen ( want ze slaapt bij ons op de kamer ) met een gesneden ui onder haar wiegje. Maar het biedt helaas maar voor korte duur een beetje verlichting. Als ze wakker is is ze over het algemeen in goede doen ( helaas valt het sprongetje nu ook nog waardoor ze op tijden wel even heel verdrietig kan zijn ), maar als ze overdag tukjes doet dan pruttelt ze zo erg. Vind dat voor haar erg naar... Zeker als ze eindelijk lekker ligt te slapen, dan verliest ze haar speentje omdat ze door het snot af en toe een beetje door haar mond mee moet ademen. Dus haar slaapjes zijn ook erg onrustig... Heeft iemand de gouden tip voor snotneusjes bij jonge kindjes? Desnoods ga ik langs bij de weekend-apotheek... ondanks dat ik van mening ben dat ze er ook 'even doorheen' moet, vind ik wel dat het voor haar zo gemakkelijk mogelijk moet gaan... Wie o wie?
Hier ook een verkouden meisje...ik doe stomen met haar in de badkamer....straal op heet en deur dicht dan ga ik met der op de wc zitten dan komt het vaak wel los verder kun je weinig meer doen dan je al doet helaas...tis zo sneu voor die kleintjes...
Ik deed en doe mijn kinderen beide voor het slapen gaan onder de douche korsten worden zacht en door de warme douche loopt het snot er zo uit !
Wij doen het af en toe uitzuigen (otrivin baby aspirator), dat helpt wel een beetje. Voor de rest kan ik niet echt helpen, want wij zitten ook al even te tobben
Hier al weken een snotterig neusje en gebruik flesjes zoutoplossing, otrivin baby aspirator en een gesneden ui. Luuf wordt geloof ik niet aangeraden voor jonge baby's, dat zou ik zelf niet zo snel doen (luuf baby vanaf 6 maanden als ik me niet vergis).
Luuf is idd vanaf 6 maanden. Hier ook een verkouden knulletje. Hebben het bedje schuin staan. Verfblikken onder de poten van hoofdeinde. Kleine lekker inpakken en gaan wandelen. Na zo'n wandeling komt vaak de snot ook goed los. Succes!
Ohja hier 3 Stephen King boeken onder de poten van het wiegje. Stomen door de warme douche aan te zetten en de deur van de badkamer dicht te doen wil ook wel helpen hier. Sneu dat gesnotter?
Hier ook een kleine snotteraar... Ook heel veel hoesten en gister avodn uiteindelijk bij de HAP terrecht gekomen... Nu heeft ze een salbutamol pufje, en verder krijgt ze nog de zoutwater neusspray, neusje leeg zuigen en smeren met luuf en stomen..... Het lijkt alleen allemaal nog niet echt te helpen, op het pufje na dan want het hoesten begint wat makkelijker te gaan Maar ja morgen weer naar het CB dus ben benieuwd wat hun gaan zeggen....
Hier vooral gedroogde snotjes, waardoor hij zeker 's ochtends echt een varkentje is. Badje doet wonderen. Ik doe er wat moedermelk in. Ik heb gelezen dat dat ook kan werken, zelfs als je kindje het dus niet rechtstreeks in zijn neusje krijgt.Tot nu toe werkt het perfect om het open te houden. Buiten wandelen inderdaad ook!