Mijn zoontje heeft echt superrode wangen en eerst was het vooral schraal maar nu zitten er ook bobbeltjes op. Ik heb zuivere lanoline geprobeerd, vaseline, cetamotagrol, weleda calendula gezicht en bepanten.
Geen vaseline, dat dicht de boel juist af. Ik ben zelf fan van Weleda en dan de billencreme. Overal op en binnen no time over ( was een tip van mijn huisarts en werkt echt haha )
Ik zit nu te denken, zou het een soort uitslag kunnen zijn, hij heeft voor t eerst een paar theelepeltjes pompoen op, misschien reactie? Hij poept ook ineens om de dag ipv eens per 11dgn
Met vaste voeding moeten ze wel vaker gaan poepen. Dus dat hangt denk ik wel samen. Knobbeltjes kunnen weten reactie zijn maar hoeft niet. Probeer binnenkort nog een keer pompoen en kijk of dezelfde reactie op treed dan weet je of het ermee te maken heeft.
Zou kunnen, maar kan ook komen door de kou buiten. M heeft daar ook veel last van. Ik smeer nu voor we naar buiten gaan weer en wind zalf van naif erop (maar is ook van andere merken te koop) en 2x daags voor het slaapje bepanten. En sinds ik dat doe is het volledig weg
Ja zou kunnen, maar het is nu juist niet meer koud afgelopen week. Bij jou o ok met van die bobbeltjes? Ik ga nog wat uitproberen.
Ja, het begon droog en rood en daarna kwamen er hele minuscule soort puistjes in. Ik weet dat mensen met eczeem ook erg slecht tegen weersveranderingen kunnen. En t weer veranderd continu laatste tijd
Als ik het google dan lijkt het trouwens wel op een milde versie van dauwworm (@Beheer zou de titel aangepast mogen worden -tussen haakjes achter bobbeltjes dauwworm plaatsen-?). Atopisch eczeem.. maar de behandeling daarvoor is nogal heftig het lijkt verder niet te jeuken ook. Ik geef volledig bv (enkele mini hapjes pompen en wortel geprobeerd) zoon is nu 5,5mnd.
Dat denk ik niet, hij zit er niet aan.. maar ja met 5,5mnd...doen ze dat dan al? vind het wel precies zoals op sommige fotos. Mijn man heeft ook eczeem achtig iets bij stress enzo en dochtertje heeft het vorig jaar in knieholtes gehad dus het zit wel in de familie.
Mijn dochter heeft ook zulke wangetjes bij iedere tand die er door komt. En vooral bij de ondertanden.. Ik smeer het vooral in met wat verzachtends en na een paar dagen trekt het dan ook weer weg.