Billetjes kapot

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Denise787, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik kwam er een paar dagen achter, dat de billetjes van Kyano helemaal kapot zijn.
    Op zijn kontje en in zijn lies.

Heb andere luiers gekocht, want dacht eerst even dat het daardoor kwam, maar word erger.
    Wat kan ik er het beste opsmeren?

2. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik zou beginnen met Sudocrem, dat is hypo-allergeen.
    Misschien tussendoor nog een luier verschonen op momenten dat ie veel plast (misschien overreageert ie op urine).
    Als het na een paar dagen niet minder is, dan zou ik toch even naar de dokter gaan. Misschien is het een schimmeltje of iets dergelijks.

Succes ermee!

3. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Oke, dank je wel ;)

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Naar mijn idee werkt bepanthen creme erg goed.
    Zelf gebruikte ik het onder haar kin omdat het daar erg kapot was van het kwijlen en nu is er niks meer te zien.

Ze zeggen dat sudocreme prikt bij een kapotte huid en bepanthen niet.

Op de site van bepanthen kan je er ook over lezen.

5. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Oke, zal eens even kijken! :)

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
  7. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik moest net even zijn luier verschonen, maar echt rond zijn anus is het helemaal rood, kapot, en net bloedde het ook.
    Denk dat ik morgen toch de huisarts bel, kan hem nu namelijk niet meer bereiken.

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Bij Luc was het ook open en bloedde het, maar aangezien ik nu op vakantie ben was het wat lastiger naar een arts te gaan. Ik heb er maisena op gedaan ( weet niet waarom het werkt, maar het werkt). Dan hoef je er niet aan te komen en doet het minder zeer. Ook zette ik Luc met zijn billen in de wasbak om het schoon te weken. Dit meerdere keren per dag omdat hij aan de diarree was.
    Huisarts kan er trouwens denk ik ook niet veel aan doen.

9. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Het klinkt een beetje overdreven, maar hier hielp het heel goed! Billen heel goed drogen met de fohn! Niet te warm. Daarna insmeren met bepanthen. Dat beschermt goed is is niet meteen verdwenen na een plasje. Billenzalf is dat wel.
    Duurt het te lang even huisarts bezoeken.

10. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Dan zal ik morgen even voor Bepanthen gaan kijken, want hij heeft best pijn :(

11. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Denise, bepanthen is hele vette zalf, die beschermt tegen de plas.
    Gabi had er een schimmeltje bij, waardoor het maar niet genas. Schimmels nestelen zich fijn in kapotte huid. Je kunt het herkennen aan wondjes en wondjes ernaast. Soort eilandjes. De huisarts noemde het eilandjes voor de kust.
    Sterkte!

12. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Oja, en ik verschoonde de luier heel vaak. Ook s avonds voor ik zelf ging slapen nog een keer.

13. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Er komt steeds meer boven!
    De huisarts raadde me aan om geen billendoekjes te gebruiken, maar olie om de billen schoon te maken, of gewoon afwassen onder de kraan. Heeeeel voorzichtig! Dat gaat beter dan vegen met de billendoekjes.

Nogmaals sterkte.

14. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Dan zal ik dat ook niet meer doen met die doekjes.
    Dank je voor alle adviezen ;)

Kan er zeker wat mee.

Liefs

15. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik gebruik zinkoliezalf van Dr Sweeb. Gebruiken ze ook in verpleeghuizen tegen doorliggen. Dat werkt ook heel goed. En idd, geen gewone billens bruiken, maar die met olie erin.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook zinkoliezalf, werkte heel goed! Gebruikte ik altijd als het erg rood begon te worden en ging Eva's huid niet kapot. Eva heeft ook een keer een schimmeltje gehad daar, bij haar zag je toen allemaal rode bultjes. Na wat miconazol smeren een paar dagen was het weg.

Je zou ook even langs het consultatiebureau kunnen gaan, hier kan je altijd binnen lopen, ik weet niet of dat bij jullie kan? Daar heb ik bovenstaande adviezen gekregen.

17. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Tip dat ik hier ook heb gekregen:

Maizena poeder werkt ontzettend goed! Het klinkt een beetje raar, maar ik heb het bij Koen gebruikt en zijn billetjes zagen er na een dag of 2 weer stukken beter uit.

Groetjes,

Kim

18. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    sorry, heb ff geen puf om het hele topic door te lezen, dus misschien staat het er al tussen.
    mijn zoontje heeft zo nu en dan zijn billen stuk tot bloedens toe, we hebben echt alles geprobeerd, maar zijn zeer tevreden blijven hangen wij wat de huisarts ons aanraadde: vaseline lanette creme! (te koop bij apotheek, dat is anders dan gewone vaseline)
    gewone vaseline werkte niet, bepanthen, sudocrem, etc alles geprobeerd... niks hielp, en deze creme wel! tube kost iets van 6 euro ofzo en je doet er lang mee (dun opsmeren!)

19. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ohja, maizena werkt ook idd, maar dan voor de eerste dag, daarna gingen wij 'm badderen in een lauw badje en dan over op de vaseline lanette creme

20. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme en nog eens Sudocreme

en wees er vooral niet te zuinig mee

Marit heeft 2.5 week aan de dunne gezeten ivm doorkomst van een kies (nu nog last van) en heeft regelmatig haar billen ervan kapot gehad...Maar vol houden met de Sudocreme, en geen luierdoekjes gebruiken maar washandje met lauwater, en het verdween als sneeuw voor de zon...succes!

Deel Deze Pagina