ik zou hem ook lekker in zijn blote kont laten liggen.. door een luier om gaat het natuurlijk veel minder snel over.. leg hem gewoon op een handdoek en desnoods een handdoek/deken over als het te koud is..
Ja, doe ik nu ook, met een lauw washandje schoonmaken. Maar met die Soducreme kan ik er niet op smeren, alleen er omheen
probeer dan eerst eens maizena zodat het de kans heeft om dicht te gaan. Als het zo open is kan je er inderdaad niks opsmeren.
Waarom niet erop? Staat nergens beschreven dat dit niet "mag"of "kan"hoor! Integendeel zelf! Het helpt wondjes dan sneller te herstellen...
@ claudia Het kan niet omdat als het open is komt er vocht uit en kan je het er gewoon niet opsmeren. Het blijft dan niet zitten maar glijd er als het ware weer af.
Ik doe altijd sudocreme op de billetjes en een beetje babypoeder (talk) in de liezen om het lekker droog te houden. Ziet er allemaal prima uit .
Wel eens sudocreme op een open wond bij jezelf gesmeerd? Nee? Probeer het dan eens, dan weet je gelijk waarom dat niet kan. Dat brandt als de ziekte.
Bepanthen was hier de oplossing. Fenna had het een aantal weken geleden ook ineens (billen lagen niet open hoor) en sudocrem etc. hielp niks. Bepanthen was voor ons echt de uitkomst. Bij Fenna kwam het door haar tanden. Bij de eerste 2 tanden had ze nergens last van en in dit geval, bij nr. 3 en 4 dus echt verschrikkelijk.
Pure zinkzalf van Dr. Swaab was hier de oplossing. Verder hielp echt helemaal niets, terwijl we alles wel hebben geprobeerd (Bepanthen, maizena, Calendula-zalf, Sodocreme, etc. etc.)....
ik weet niet waar jullie die verhalen vandaan komen maar believe me, dit doet echt geen pijn!..Try is your self zou ik zeggen...**spreekt iemand met een medische achtergrond** Kijk je hebt een open wondJE van op een billetje, en je hebt open wonDEN..Das wel een verschil van behandeling natuurlijk Maar goed je wilt natuurlijk het beste hebben voor je kind, dus iedereen grijpt gewoon naar middelen die bij jezelf en kind past
ik dacht dat Helin ook luieruitslag had, ben vanmorgen naar de HA geweest en nou blijkt ze een schimmelinfectie te hebben, lijkt erg veel op luieruitslag, alleen helpt sudocreme en bepanthen creme niet, die heb ik namelijk allebei al gebruikt. Nu heb ik een creme tegen schimmel, ben benieuwd
Hoi hoi Ik zou zeggen, probeer eens een (afgekoeld) badje van calendula/ goudsbloem thee, even met de billen erin en daarna die billetjes insmeren met calendula olie (weleda) Dit werkt verzachtend en hersteld de huid. groetjes shartje
enige wat ik je kan vertellen (weet niet of het al verteld is, neem aan van wel) is dat je Sudocréme moet gebruiken. niet alleen nu, maar eigenlijk gewoon vanaf het moment dat je kleine bijvoeding e.d. gaat krijgen en de zuurgraad van de urine en ontlasting veranderd (dus sterker, geconcentreerd gaat worden e.d.) als je dan bij elke keer dat je de luiers verwisseld bij de billen en voor de meisjes ook bij de tuttel insmeert, kan ik jou bijna verzekeren dat jij met de kleine geen last meer zal hebben van kapotte billetjes e.d. ongeacht welk soort luier (veel gebruikt excuus) je ook gebruikt.
heb wat af gerommeld met huistuienkeukenmiddeltjes............. het beelf gevoelig en snel weer stuk gaan, de billetjes. Na bezoek aan HA: Sowieso altijd sudocreme bij uitslag die erg rood ziet: om de anderste luier de ene keer alleen sudo, de andere keer DUN een miconazolcreme, (tegen schimmeltjes) en daarover de Sudo. In notime weer mooie gave babybillen. Moet zeggen dat ons kleintje nu na 2 van deze ronde's al weer heel lang gave billetjes heeft........