leren kruipen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamzie, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoe kan je de kleine helpen om te leren kruipen?

Wij leggen hem regelmatig op zijn buik ( op een stug kleed ) en speeltjes in de buurt maar net buiten zijn berijk. Maar hij snapt er niks van.
    Ligt alleen maar op zijn buik, benen de lucht in en gaat dan huilen van frustratie omdat ie niks kan.

Als we zijn beentje op de grond houden zodat ie zich af kan zetten wil ie dat ook niet.

Hij maakt ook echt geen aanstalten om zich op wat voor manier dan ook voort te bewegen.

Wat kunnen we nog meer doen? Of moeten we het maar op zijn beloop laten?

Groetjes Mamzie

2. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat kun je volgens mij niet. Een baby gaat pas kruipen als hij daar aan toe is.

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ze gaan het vanzelf doen...de 1 eerder dan de ander. Veel meer dan je nu doet, kan je ook niet doen om hem te stimuleren.

4. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    natuurlijk op zijn beloop laten!
    Wat is er het nut van om je baby iets te gaan leren waar ie nog niet aan toe is, je gaat met hem toch ook nog geen woordjes oefenen. Er zijn ook kindjes die een jaar zijn en zich nog prima kunnen vermaken op het plekje waar je hem hebt neergezet. Door iets van je baby te vragen wat ie nog niet kan frustreer je hem ook omdat je de nadruk legt op wat ie niet kan, en dat voelt heel onveilig voor hem.
    Ik zou je aanraden om eens te speuren naar wat je kindje bij welke leeftijd ONGEVEER zou kunnen gaan doen. Daar lees je oa over een aantal basisvaardigheden die een baby moet hebben alvorens ie met voortbewegen begint. Hoop dat je hier iets aan hebt.
    Groetjes

5. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

hij begint te kruipen als hij er klaar voor is, ik denk dat je daar verder niets aan kan doen.

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    en misschien gaat hij wel helemaal niet kruipen, er zijn ook kindjes die het kruipen overslaan....

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow oke bedankt allemaal :D

Dacht dat je misschien met de kleine moest oefenen ofzo.
    Of stimuleren.

Ik lees hier van zoveel mama's dat hun kindjes al met 7 maanden kruipen of tijgeren.
    Dus vandaar mijn vraag ;)

8. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    WIj hebben Lieve niet leren kruipen.
    Ze speelde en speelt veel op de grond hier en uiteindelijk is ze gewoon vanzelf gaan kruipen.

9. Niet meer actief

@mamzie: ik snap je vraag heel goed hoor en goed dat je het stelt hoor ;) danisha probeert het ook niet en ligt ook nauwlijks op haar buik... ze is echt een lopertje.. ze wil ook alleen maar staan als je haar vast hebt.. ik denk dat zij eerst gaat lopen en dan pas de rest..

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi Laura,
    Bedankt voor het reageren. Voelde me zo dom toen ik sommige reacties las hihihi. Dacht al, stel ik nou zo'n rare vraag? ;)

Erik wilt ook het liefste staan als we hem vast hebben :)

11. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Nou ik herken het wel, mijn dochter van 9 maanden kruipt ook nog steeds niet! Heel frustrerend, ze spartelt alleen als een vis op het droge. Ik laat het maar gewoon gaan, hopelijk gaat ze het binnenkort ineens doen...

12. Nou mijn dochter van 10 maanden kruipt ook nog niet hoor haha! Tot 9 maanden heeft ze zich amper bewogen en nu kan ze tijgeren maar that's it! En ik vind het juist grappig.. Ze doet toch pas moeite als zij het wil en kan..
    Gewoon lekker laten!

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij ons kruipt ze ook nog niet echt. Ze tijgert achteruit, meer niet.

14. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hier ook eentje die nog niet kruipt , ik ga er ook niet op zitten wachten .... :) komt vanzelf ...

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa maakt ook nog geen enkele aanstalten. Het enige wat ik doe, is haar op de grond leggen zodat ze ruimte heeft om te oefenen.

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    waarom frustrerend? ze doet alles in haar eigen tempo en er zijn er genoeg die met 9 maanden nog niet kruipen en er zijn er zat die het gewoon overslaan

17. Loewiese

Loewiese Actief lid

15 okt 2006
    124
    4
    18
    Ik zelf en mijn 2 zusjes hebben vroeger nooit gekropen, met 15 maanden ging ik lopen. Maakt niks uit hoor! Het is wel altijd goed om een baby veel op de grond te laten spelen en niet alleen in de wipstoel ofzo!

18. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn ging ook pas kruipen met 10,5 maand. Ik dacht ook dat ze het kruipen over zou slaan, maar uiteindelijk deed ze het dan toch.

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian kruipt ook nog niet ;) Wel schuift hij heel de kamer door op zijn buik...achteruit! :)
    Ach het komt vanzelf wel hoor denk ik dan :)

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier ook niet hoor.
    Jennifer vindt het af en toe nog wel leuk om een beetje om te rollen (als het lukt, ook lang nog niet altijd) en om haar as te schuiven maar verder niet, en Yasmine heeft er al helemaal geen behoefte aan, blijft heerlijk relaxed liggen.

Oh ja, op de buik vinden ze allebei niks, na max 5 minuten beginnen ze al te mekkeren als het ze niet lukt om te draaien ;)

Deel Deze Pagina