Hoi, hoi, Mijn dochtertje is nu bijna drie maanden en is tijdens een voeding gemiddeld zo'n anderhalf uur wakker! Maar de laatste week is zij na de voeding van half drie wat meer aan het huilen... Ik neem haar dan lekker bij me hoor! Soms heeft ze dan maar een uurtje geslapen en red het dan niet om tot half zeven op te blijven, dat is het vroegste tijdstip waarop ze van mij de nacht mag beginnen..... Ik rek dit met badderen en lekker tutten met haar. Ik ben best streng met tijden, heb heus wel een beetje speling hoor! Maar zou ze nu al naar twee slaapjes kunnen/willen? Een tweede vraag is vanaf wanneer mag de avondvoeding eraf en hoe ziet het eetschema er dan uit? Ze wordt er nooit wakker voor en gaat ook minder drinken. Ze eet nu: 7.00 uur, 10.30 uur, 14.30 uur, 18.00 uur en 22.00 uur 180 cc Ze weegt ongeveer 6 kilo. Hoe is dit bij jullie gegaan? thx
Ik probeer mij kleine man deze week naar vier flessen te krijgen, hij is bijna 5 maanden oud en weegt 6500 gram. Zijn ritme was: 6.00, 10.00, 14.00, 18.00 en 22.00 uur en nu wil ik kijken of het lukt om hem naar 6.30 uur, 10.30, 15.00 en 19.00 te krijgen zodat hij 's nachts lekker kan blijven liggen. hij is er de laatste tijd niet echt blij mee als ik hem 's avonds nog uit zijn bedje haal. Mocht het lukken, dan hoor je het van me!
rachelle zit sinds anderhalve week op 4 voedingen haar schema ziet er zo uit : 08:00u 12.00u 15:30u 19:45u en dat gaat heel goed. we zijn dat gaan doen omdat we haar al een hele tijd moesten wakker maken voor de laatste fles van 23.00u en die dronk ze dan ook niet helemaal op. sinds we er mee gestopt zijn is ze daar ook niet meer voor gekomen en slaapt ze lekker door. succes!
Maar dan zou je toch denken dat ze 180 minder te eten krijgt..... Ik weet niet of ze daar blij mee is? Dat is wel normaal?Ik wil namelijk pas met een half jaar aan groente en fruit beginnen ivm hypoallergen voeding!
Nadine krijgt sinds een maandje 4 voedingen van 210+7. Om 8.00, 12.00,16.00 en 19.30 (ongeveer hoor) Je moet je voedingen wel ophogen als je naar 4 flessen gaat.
rachelle krijgt 4 x 210cc en doet het daar goed op. als ze 08.00 het flesje heeft gehad is ze wakker tot 10.00u daarna naar bed, tot flesje van 12.00u daarna wakker tot 13.30u dan slapen tot 15.30 en daarna is ze eigenlijk wakker tot het laatste flesje dan wil ze ook niet meer slapen.
Slaaptijden zijn van: 20.00 tot 8.00, van 9.00 tot 11.00 En s'middags nog een uurtje of 2, maar dat laat ik haar zelf een beetje bepalen.(ben niet zo van de tijden)
Eliza is pas over naar 2 slaapjes.. en die is al een jaar.. Lijkt me erg vroeg.. Huilen betekend vaak wel moe zijn..
Ik vraag me af of ze die 210 op kan ze laat nu ook regelmatig voeding staan... En dan zit ik over de tijden na te denken ivm met mijn werk.. 7.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur en 19.00 uur 210 cc Volgende week moet ik weer gaan werken, dus die week erna ga ik denk ik met het nieuwe schema beginnen. Even niet alles tegelijk hoor! Gr
Ze huilt niet.....alleen als ze zat is van het op bed liggen. Kan haar toch moeilijk dwingen. En ze doet het verder prima, dus blijkbaar heeft ze geen behoefte aan meer slaap
Ik snap eigenlijk niet waarom je het haar niet zelf laat bepalen. Een kindje van haar leeftijd heeft het gewoon nodig om tussen ELKE voeding te slapen. Je kunt haar toch nog niet in een schema proppen omdat dit makkelijker is als je gaat werken(?). Uit onderzoek is gebleken dat een kindje heel goed zelf een schema kan bepalen en precies van nature weet wat het moet drinken en wanneer (zo gaat dat ook met borstvoeding). Omdat wij grote mensen altijd op de klok kijken gaan we naar mijn idee wel eens voorbij aan de wensen van een babytje. Natuurlijk snap ik je wel hoor, maar het lijkt me zonde om voedingen te moeten gaan rekken. De ene keer heeft ze misschien na 3 uur honger en de andere keer na 5 uur. Voeden op verzoek en rust en regelmaat kunnen echt wonderen doen! Heel veel succes!
Hoi hoi, Ik probeer ook ongeveer 7, 11, 15, 19 en 23 aan te houden. Hij drinkt vaak zijn flesjes van 180 niet leeg. We hebben het wel al geprobeerd om het flesje van 23 weg te laten, omdat hij niet wakker wilde worden en ging huilen, maar dan komt hij om 3 uur alsog voor de voeding. 210 krijg ik er nog niet in, dus wij houden het flesje nog even aan. Ik leg Fabio op bed als hij moe wordt, meestal kan hij wel 1,5 uur a 2 uur wakker blijven. 3 slaapjes heeft hij nog wel nodig, al is het wel zo dat ik hem na 4 uur nog moeilijk in slaap krijg... groetjes, wendy
Misschien een stomme vraag maar wat doen jullie met jullie kindjes als die wakker zijn? Mijn dochtertje is 9 weken en ze slaapt over niet heel veel, tenminste ik vind het weinig. Dit was vandaag het schema, ben benieuwd wat jullie ervan vinden: 7 uur wakker, flesje en tot 8 uur nog wat geknuffeld. Om 8 uur naar bedje, geslapen tot 11 uur. Om kwart over 11 flesje. Om kwart voor 12 was ze moe, dus naar bedje. Geslapen tot half 2. Daarna niet meer willen slapen. Even in de box gespeeld. Toen naar de winkel gegaan. En toen heeft ze nog een half uurtje geslapen. Om kwart over 3 het flesje gegeven en rond kwart over 4 naar bedje. Dan haar huiluurtje, alhoelwel dat ook steeds beter lijkt te gaan, maar als ik ga koken en wij gaan eten is het altijd huilen (bekend bij jullie?). Maar tussendoor wel slapen. Om 18.00 uur in badje, lekker lang gebadderd en om 19.00 het flesje. Daarna in slaap gevallen na het flesje. En nu lekker in bedje. Vinden jullie dat ze weinig slaapt overdag? Na 11 uur heeft ze er niet zo'n zin meer in. Om half 1 huilt ze dan altijd. Dan laat ik haar liggen en valt ze weer in slaap. Na een uur weer huilen en langzaam krijsen. Als ik haar oppak is ze stil, moppert alleen nog wat na. Dan eventjes in de box, niet te lang want dan huilt ze ook weer. Hebben jullie ook nog dat huiluurtje onder het eten, ook al zijn die van jullie wat ouder? Ben dus erg benieuwd hoe jullie dag erzo uit met een wat ouder kindje. Zijn jullie de hele dag met de kleine aan het spelen?
Mijn zoontje is bijna 4 maanden. Hij krijgt ook nog 5 voedingen per dag. Om 6.00, 10.30, 14.30,19.00 en 23.00 uur ongeveer. Om 23.00 uur moet ik hem vaak wakker worden, maar als ik hem geen voeding meer geef, komt hij om een uur of 2 s nachts en dat is ook niets. Ik denk dat het nog te vroeg is voor hem om op 4 voedingen over te gaan. Hij krijgt BV en als ik werk 200ml afgekolfde melk.
Hier ook nog 5 voedingen per dag. Om 7.30/11.15/14.45/18.30 en tussen 23.00 en 24.00 uur. Voor de laatste fles moet hij wakker worden gemaakt. De eerste en laatste fles is 170 cc en de drie flessen er tussen in 200 cc. Gisteren naar CB geweest, Emiel is 6165 gram en 64 cm. Volgens CB was dit schema en de hoeveelheid goed voor hem. Ik ga de laatste fles er niet afhalen, nu slaapt hij door tot de volgende ochtend en anders komt hij waarschijnlijk midden in de nacht. Gelukkig heb ik een man die iedere avondvoeding doet en kan ik op tijd naar bed.
Gelukt! Mijn mannetje is nu vijf maanden en is sinds dit weekend over naar vier voedingen. Zonder mopperen en hij slaapt van 20.00 uur tot 6.30 uur door! Hij gaf zelf ook wel duidelijk aan dat die laatste voeding voor hem niet meer zo hoefde. Ik denk dat je het ook lekker aan je kindje moet overlaten om aan te geven wanneer het niet meer nodig is. Je kunt trouwens je laatste fles ook wat verder naar voren halen, dan heb je kans dat je kindje toch doorslaapt tot de volgende ochtend. Dat ene uurtje maakt voor je kindje niet zoveel uit, maar voor jezelf is dat ene uurtje extra slaap toch wel erg lekker!
marissa is nu 5 maanden heb heb eergisteren eens geprobeerd de laatste fles te laten vallen. ze dronk overdag vaak slecht. nu krijgt ze 4 flessen waarvan de laatste om 19:15 van 235 cc melk met 3 schepjes nurix. en overdag gewoon drie flessen van 200cc melk. en dit gaat goed zo, ze word sochtens rond 7 uur wakker. gr deb
Ilse is woensdag 3 maand oud. Zij zit nu sinds afgelopen weekend op 4 voedingen: 8-12-16-20. Ze slaapt nu al 4 weken na de voeding van 20 uur door tot 's ochtends half 8. (De fles van 23 uur wou ze toen al niet meer, dus hebben we haar gewoon laten slapen.) Tot en met vrijdag kreeg ze 5 flessen 180/6 om de drie uur, nu dus 4 flessen 210/7 om de 4 uur. Dat gaat goed en het cb vind het ook prima zo.
hoi Deb, doe je dan de 3 schepjes nutrix bovenop de 235cc melk? Heb ook net Nutrix gekocht, maar moet even weten hoe ik het het beste kan geven... gebruik je dan ook een andere speen? bedankt!