Hoi, Wij hebben een maandje geleden een heel gave klok gekocht voor ons nieuwe huis. In diezelfde winkel nog een bank, sierkussens, eetkamerlampen en een kast. Nu waren we vandaag in vila Arena en zagen precies dezelfde klok voor 120 euro minder. Ruilen bij die andere winkel lukt denk ik niet 14dgn zijn voorbij. Ik vind een prijsverschil prima dat voorkom je niet maar 269 of 149 voor een klok is wel heel groot. Zou jij er een mailtje, belletje of langs gaan in de winkel aan wagen? Alle spullen bij elkaar was 2500 en worden 1 juli geleverd. Hebben tot nu 100 euro aanbetalen maar de klok en sierkussens wel helemaal . Zit me gewoon niet lekker. Groetjes
Veel winkels kan je tot 30 dagen ruilen, zou t gewoon proberen. Zeker als je m nog niet geleverd hebt gekregen. Weet je zeker dat je die goedkopere versie kan krijgen?
Hm. Snap dat het je niet zo lekker zit maar ja, dat risico loop je gewoon na verloop van tijd toch? Ik zou het lekker zo laten. Tenzij je echt helemaal moeite wilt doen om te bellen, te retourneren, andere wilt bestellen, wachten op je geld.. etc. Maar zou gewoon even balen en het achter me laten. Besteld = besteld toch? Als het echt om 300 euro ofzo ging oke..
Oh als je hem nog niet in huis hebt wordt het iets makkelijker. Dan zou ik ze gewoon bellen en het uitleggen. En dan die goedkopere even laten reserveren voor je. Maar als je er echt veel moeite voor moet doen zoals helemaal erheen en terug brengen enzo.. hmm. Zie mijn bovenstaande antwoord
Is de klok in de andere winkel in de aambieding of is dat daar gewoon de normale prijs? Als het de normale prijs is zou ik gewoon ff bellen en vragsn of ze daar.nog iets aan kunnen doen. Als je het netjes vraagt is er toch niks mis mee?
Als je hem nog niet in huis hebt dan zou ik hem zeker annuleren. Als je hem wel in huis hebt en al 2 weken in gebruik hebt dan niet.
Als je hem nog niet in huis hebt annuleren. En anders gewoon zo laten. Gebeurt vast vaker dat iets elders goedkoper kan zijn. Heb ook wel eens een tafel gekocht die een week erna ineens afgeprijsd was, tja dat is dan balen.
Ik ben sowieso heel benieuwd naar een klok die je 250 euro waard vindt! Zou het zeker proberen als je hem nog niet hebt (gebruikt). Alsof 120 euro zó weinig is..
Oh ik zou hem zeker proberen te annuleren of retourneren zodra hij geleverd is. Ik zou niet proberen iets van de prijs eraf te krijgen, maar daarna gewoon bij die andere winkel bestellen. Ik vind het een belachelijk groot prijsverschil.
Eerst bij die andere winkel bestellen en dan die duurdere annuleren! Ik heb het weleens gehad met een bank. Gekocht en de week erna in de aanbieding. Volgens de verkoper, die ik belde, kon ik geen gebruik meer maken van de aanbieding. Ik kon wel nog mijn bestelling annuleren en daarna een nieuwe bestellen........
Dank! We hebben de klok in huis, maar niet in gebruik. Bewaren deze voor ons nieuwe huis. @Koraal82 : nee dat was ook de gewone prijs anders had ik dat al anders gevonden. Ik denk het ga proberen. Wie niet waagt....... Man vindt moeten accepteren en dingen zo gaan.......ikzelf snap zeker prijsverschillen maar dit is een te groot verschil vind ik. Iemand die het over een dure klok had Zeker een hoop geld maar betaal je nou eenmaal voor een grote mooie klok. Heb al tijd al iets gehad met klokken.
Het is meer zo dat ik er zelf echt geen ‘tijd’ voor zou hebben / en/of voor zou willen maken. Want ik denk dat het vaker voorkomt, dat je aangeschafte producten na verloop van tijd ergens anders goedkoper treft. Officieel zou het reeds aangeschafte artikel nog retour kunnen vaak (gezien de retourtermijn wettelijk is verruimd en mits je alle verpakkingen en aankoopbewijzen bewaart). Dan zou je het nieuwe product kunnen kopen of reserveren en de oude retourneren. Eventjes wachten op je geld en ook dat allemaal bijhouden. Maar je ziet zelf, dat vergt wel wat tijd en moeite . Als ik niet zou werken en meer tijd zou hebben voor dat soort dingen, dan zou het me misschien meer opvallen en zou ik het wel doen (mits het de moeite waard is qua bedrag, dat is voor iedereen verschillend. Zo gaat mijn moeder al terug wanneer ze 1€ bonus misloopt bij de AH. Iets wat ik echt never zou doen). Maar in jouw geval vergt het zoals ik lees 1 telefoontje en kunnen ze de factuur misschien heel gemakkelijk aanpassen in een creditfactuur. Als 1 telefoontje me 120€ zou schelen; ja dat zou ik ook wel doen.
Ik zou er een belletje aan wagen, meer omdat ik nu niet blij meer zou zijn met mijn aankoop. Er zijn maanden in het jaar, dan weet je .... als je nu wat koopt, is het de maand erop in de sale. Dus je koopt het en klaagt niet, of je laat het hangen en neemt de gok. Ik ben altijd wel van “klagen”, maar ik doe dat op zo’n manier dat ik 99 van de 100 keer mijn zin krijg. Behalve bij Kees Smit, daar had ik juist echt recht op iets en dat kreeg ik niet...daar ben ik nu nog boos over
Edit....en dat bedrag voor een klok vind ik normaal hoor, wij hebben er 1 van 600 euro gehad. Nu hangt er niets, want ze TIKKEN ZO HARD