Billings methode

Discussion in 'Zwanger worden' started by lieke, Feb 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    daarom stop ik ook met de billings methode nu, kijk volgende maand wel met ovulatie testen (dat is simpeler, wel of geen streepje, duidelijk) en wie weet helpen de maansteen (als die binnen is)en tarwekiemoliecapsules wel en handje mee

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihihi nou wel of geen streepje duidelijk... dat valt nog te bezien. Genoeg meiden hier kregen nooit een 2de dikke streep! (sommige werden wel zwanger)
    Ik 4 maanden wel dikke 2de streep en de 5de maand ineens niks meer! daarna dacht ik DOOOOEEEEI de pot op met die dingen!
    Ook leerde ik dat je weleens al aan het eind van LH piek kon zitten omdat je geen idee had wanneer hij begint (je hebt geluk als je het begin van de piek hebt, maar als je het einde hebt ben je eigenlijk al te laat.

groetjes

3. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    nou voor mij dus ook geen ovulatietesten dan,
    we gaan maar gewoon volop klussen.

vind het nu eigenlijk ook wel een prettig idee om niks meer te doen en maar te zien. ben nu wel weer een stuk rustiger door dit besluit.

dankjewel!!!!!

liefs,
    Neeltje

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kan me helemaal voorstellen hoor!
    Ik doe dus ook gewoon niks (nou ja lekker sexen wel hahahaha).. slijm neem ik gewoon waar, maar dat komt omdat ik er een overvloed aan heb als ik vruchtbaar ben :oops:
    Ik neem wel mijn temp elke dag, maar dat is meer uit voorzorg, dat als ik bij de dokter terecht kom, dat hij me niet kan weg sturen met: ga eerst maar eens 3 maanden je temp bijhouden. Ik moet zeggen dat werkt ook erg goed moet ik zeggen.
    Geen twijfel of je eitje wel of niet is geweest (bij mij in ieder geval niet)

groetjes

5. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    misschien dat ik me daar dan volgende maand maar eens aan ga wagen.

thanks Natasja

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Graag gedaan.

Liefs

7. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Neeltje:
    Ik ben blij dat je wat rust hebt gevonden in je besluit!!! :D

Verder heb ik nog een vraagje.
    Kan het zijn dat je als je opgewonden bent wel draden trekkend doorzichtig slijm hebt en de rest van de dag niet?
    En is dat dan Het slijm wat de billngs bedoeld?
    Of is dit normaal bij opgewonden slijm? :oops:

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ho Jantine,

"Opgewonde slijm" heeft inderdaad dezelfde substantie. Dit is niet het slijm waar De billingsmethode het over heeft.

Groetjees

9. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Dank je wel Natas.

10. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    nou dan zeg ik: ik stop met kijken
    en wat gebeurt er weer veel doorzichtig erg erg rekbaar slijm!!! wat moet ik hier nu weer van denken???

gewoon blijven klussen dus en maar zien :(

11. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    @neeltje

Ik had gezegd dat ik je op de hoogte zou houden.

Mijn Billings methode zegt nog steeds geen slijmerig dradentrekkend slijm.
    De ovulatietest zegt vandaag Positief.
    Wie weet wat de dag van morgen brengt.

12. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    dankjewel Jantien,
    vandaag ben ik helemaal droog, volgens mij kan ik maar beter nergens meer vanuit gaan en afwachten.

ik hoop voor je dat de test gelijk heeft en je deze ronde heel veel geluk mag hebben, ik duim voor je meid!!!

ben wel benieuwd hoe dit verder gaat, wil je me toch nog op de hoogte houden??

liefs,
    Neeltje

13. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Bij mij werkt het ook :) ALs ik uitga van het uitwendige slijm...dan niet draderig. Maar het inwendige....keurige kwaliteit :) :oops: Had vandaag een vage positieve (is dus nog negatieve) ovulatietest. Denk dat ie morgen dan positief is. Dat zou heel mooi zijn; al de 3de ronde op dag 14 positieve test...

14. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Voor mij was het dag 18 positief. :D
    Inwendig heb ik een beetje nattig slijm, maar op het wcpapiertje zit echt dradenslijm.

Ik heb vanmorgen ook een beetje koude steken ik mijn linker lies.
    Misschien de ovulatie?? Ik weet dat niet ik heb er nog nooit op gelet.

Nu lijkt het wel doordat ik er op let dat ik veel meer dingetjes voel dan anders. :(

OOOOhhhh als er een test bestond om nu al te kijken of er iets gelukt is, zou ik hem 10 keer doen.
    Tikkeltje ongeduldig misschien of ook een beetje door de onzekerheid (zie ook dat toppic) :(: :(:

15. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    ik heb net nog eens goed zitten lezen op de site van de billingsmethode, en volgens mij zijn al mijn waarnemingen van de laatste weken niet echt betrouwbaar omdat we vanaf de eerste dag na het stoppen van het vloeien om de dag zijn gaan klussen.

heb ik hier gelijk in of niet?

16. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Geen idee; heb het niet echt doorgelezen :oops: Maar als je toch vanaf dan al met om de dag klussen bezig bent, kun je je eisprong echt niet missen ;)

17. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    dat hoop ik dan maar :) ;)

18. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Dat weet ik wel zeker! Maar of ie geraakt heeft......tja, dat moet je nog ffies afwachten ;)
    Vandaag wordt mijn laatste kans....voelde net mijn eisprong denk ik. Ovutest was nog steeds niet geheel positief, maar ik weet bijna zeker dat ik net mijn eisprong voelde. Ook waren de andere dagen de ovutesten echt negatief, gisteren heel licht tweede streepje en vandaag iets donkerder...maar eigenlijk niet donker genoeg :(
    Zou ik dan om de maand een eisprong hebben......vorige maand namelijk duidelijk positief en maand ervoor zoals nu weer :(

19. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    wat doe je dan nog hier??? :)

20. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    heb toch nog maar een keer goed gekeken vanmorgen, inwendig
    en het was ook het perfecte slijm zeg maar, (gecontroleerd op de site deze keer) zo las het er nu uitzag heeft het er nog niet uitgezien en de baarmoedermond voelde nu ook heel heel zacht aan! de laatse dagen weer krampen in mijn buik gehad en vandaag helemaal niet meer, mijn borten doen wel weer pijn, en nu niet alleen mijn tepels maar helemaal.

het blijft toch een raar iets

Share This Page