Billingsmethode....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hopes, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb 1 keer een vroeg miskraam gehad, die cyclus had ik het niet.
    Ik ben dus eens zwanger geweest.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, Natasja, wat naar voor je! Ja, dan weet je het dus wel zeker dus. Sorry dat ik deze vraag stelde. Ik kan me voorstellen dat dat wel een beetje pijn doet. Jullie zijn geloof ik al een behoorlijke tijd bezig, ook met IUI... Hopelijk snel met een mooi resultaat.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Geen probleem, je kan niet alles weten toch? ;)
    Het is inmiddels al weer een jaar geleden en heel kort maar hoor. Maar zo wist ik in ieder geval dat mijn theorie klopte.

4. hopes

hopes Bekend lid

24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    dat was heel dun zei je, wat hier bedoelt wordt is dik en kleverig...

5. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Wou dit topic toch effe naar boven brengen want ik had nog een vraagje hierover:
    Kan iemand nog eens even uitleggen wat je nu eigenlijk ziet als je wel of niet zwanger bent?
    Als je niet zwanger bent dus wit en korrelig en als je wel zwanger bent..?

Ben ook begonnen met het controleren van het baarmoederslijmvlies maar snap er nog niet veel van.
    2 juli is mijn NOD dus volgens die site zou de BMmond nu ver naar achter liggen en zou die hard aanvoelen. Maar bij mij is die nu superzacht en ligt volgens mij heeel erg laag!
    Het slijmvlies is nu korrelig en redelijk droog (dus geen bevruchting als ik het goed heb)

Iemand enig idee hoe het nu juist zit? :oops:

6. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Ik vraag het me ook nog steeds af. Ik heb momenteel echt van die witte cremerige afscheiding! Of dit wel of niet goed is!?

7. hopes

hopes Bekend lid

24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    bij mij betekend 4 dagen na ei wit en kleverig is niet zwanger, in het eerste bericht staat het ook wel duidelijk...

8. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Zoals ik het lees staat er alleen maar dat je dan niet meer vruchtbaar bent. Dus als je niet zwanger wilt worden kun je dan rustig vrijen.
    Maar volgens mij zegt het niks over een eventuele zwangerschap.

9. hopes

hopes Bekend lid

24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    er staat ook bij dat het eitje is afgestorven....

10. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Gelderland
    Ik weet het ook niet hoor, maar zie het als volgt:

Ze hebben het over het afgestorven eitje, omdat de methode over "niet zwanger worden" gaat. Je slijmt verandert ook als je zwanger bent. In je vruchtbare periode is het dunner er daarna verandert dat ook.

11. hopes

hopes Bekend lid

24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    kan ook inderdaad...... moeilijk he! tja, gedulg hebben is het enige wat men kan doen...

12. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Ik heb weleens aan de verloskundige van een ander babyforum de vraag gesteld of je inderdaad aan slijm kan zien na de ovulatie of het eitje is afgestorven. Haar antwoord was dat dat absoluut niet mogelijk is?

succes morgen!

liefs Nina

13. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik had in de ronde dat ik zwanger beb geworden JUIST witte korrelige afscheiding! :D Dus ik geloof daar niet zo in..

14. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Het is erg lastig! Nouja we zien het wel......!

15. Bowie

Bowie Actief lid

15 jun 2007
    438
    0
    0
    hoi dames, zit wat onderwerpen te lezen en kwam jullie gesprek tegen. Ik heb er geen verstand van, het enige dat ik mee kan geven is hoe mijn afscheiding is sinds ik zwanger ben en dat is wit / doorzichtig en heel heel dun. Het is echt opvallend, zeker voor mij want hiervoor had ik niet echt last van afscheiding. En soms is het zoveel dat het lijkt of je een beetje in je broek plast....

16. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik heb er ook moeite mee afscheiding te onderscheiden.

Want, als je om de dag klust, dan heb je ook "uitloop" van sperma, en dat ziet er eigenlijk hetzelfde uit als het vruchtbare slijm. Dus elke keer als ik denk vruchtbaar slijm te zien, zou het net zo goed sperma kunnen zijn. Of zeg ik nu iets heel raars?

Verder is het bij mij lastiger, omdat ik veel drink. Ik drink op de dag 4 liter water, en daardoor moet ik constant naar de wc. Dus alles wat er zit qua slijm, veeg ik denk ik weg. Wil niet zeggen dat het vanbinnen niet aanwezig is, maar wel dat ik het lastig kan onderscheiden.

17. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Gelderland
    Ik zat laatst idd aanhetzelfde te denken! Hoe zie je het verschil tussen je eigen slijm en sperma van je vriend... :oops:
    Ik heb wel het idee dat sperma iets wateriger is (ligt er ook aan hoe lang het al in je lichaam is... :rolleyes: ). Je kan er ook geen draden van trekken.

18. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik heb niet het idee dat sperma waterig is, tenminste, bij ons niet...

19. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Gelderland
    Niet echt waterig, maar wel wateriger als mijn eigen slijm..... Maar dat is dan wel de volgende morgen.

20. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Dames,

Ik zit na het lezen van dit topic met een aantal ? rond mijn hoofd.
    Heb ik het nu goed begrepen dat je rond je vruchtbare dagen rekbaar slijm hebt en daarna niet meer?

Ik heb hier namenlijk nooit echt op gelet maar nu ook even nadenk heb ik een paar dagen voor mijn NOD hier pas last van gehad en heb nog steeds niet de duivels op bezoek maar test ook negatief.

Kan het dus zijn dat ik een langere cyclus zou hebben deze keer en te vroeg test? Hoe lang zou dan na de vruchtbare dagen getest kunnen worden?

Ik vind het een rare materie en kom er niet echt goed uit. Het geeft me goede hoop of is dat maar schijn? Op dit moment heb ik niet echt meer afscheiding.

Kan iemand me de methode kort en bondig uitleggen?

Dank jullie wel, misschien ben ik dan de ? kwijt.

Groetjes,
    Krissa

Deel Deze Pagina