hoelang mag je over ontsluiting doen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by nutts, Sep 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    #1 nutts, Sep 21, 2015
    Last edited: Sep 21, 2015
    Ik vroeg mij dat af ik ben ingeleid en om 9 uur vliezen gebroken en meteen aan de weeën opwekkers. Na 12 uur zat ik op 8 cm en zijn ze overgegaan op een keizersnede terwijl ik niet in nood was en de baby ook niet. Nu vraag ik me dus af waarom?

(Moet wel zeggen dat ze toen zeiden dat ze een sterrenkijker was maar nu bij de laatste controle van de wond zei de arts assistent dat daar niets over in het dossier staat.)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Nutts,

het is vaak een afweging van factoren: hoe gaat de vordering van de ontsluiting icm met de hoeveelheid wee-opwekkers die ze je geven. Kunnen ze je nog meer geven om de ontsluiting te bevorderen. HOe groot wordt het kindje geschat? Want een gestage vordering kan ook op komende problemen duiden als bv dat het kindje (te) groot is. Als je koste wat kost doorgaat om een vrouw vaginaal te laten bevallen, kunnen door een groot kind ook weer flinke problemen ontstaan. En inderdaad; hoe ligt het kind, motivatie moeder, conditie moeder en kind, medische voorgeschiedenis etc. Het hangt dus van een heleboel dingen af.
    We zeggen bij goede weeën, dat vanaf 3 cm ontsluiting, de ontsluiting ongeveer 1 cm per uur gaat (bij een eerste kindje althans). Is dat niet het geval, moet je gaan bekijken waar het aan kan liggen en of het verstandig is om verder af te wachten. Want een langdurige ontsluiting kan direct na de bevalling ook weer problemen geven.
    Ik kan je dus niet zo zeggen wat een normale tijd is om te wachten alvorens over te gaan tot een keizersnede en waarom ze bij jou hiervoor hebben gekozen.

Groetjes Brigitte

3. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Oké dan zal dat het wel zijn ze werd geschat op ruim 8 pond ( was al twijfel of het dan wel ging passen) uiteindelijk was ze maar 6,5 pond

Share This Page