Bevallen zonder dat je weet dat je zwanger bent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamary, 4 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    Hoii dames,
    misschien een rare vraag...

ik zit te surfen en kwam net een verhaal tegen over een meid, die rugpijn kreeg, ze dacht dat ze weer ongesteld moest worden. Pijn ging niet weg, werd erger, ging naar de huisarts en wat bleek...ze was aan het bevallen.
    nu zal het wel zo zijn dat er vrouwen normaal ongesteld worden tijdens hun zwangerschap, en dat hun buik niet superveel groeit (de mijne is ook niet echt een dikke bolle zwangere buik.. meer een soort teveel-patat-gegetenbuik) maarre... je voelt toch iets bewegen in je buik.. je kan me toch niet wijsmaken dat je vanaf de 25 weken tot aan de bevalling niks voelt bewegen. mijn buik gaat elke dag flink heen en weer je ziet het gewoon op een neer gaan. je hoeft niet eens je hand erop te leggen.. hoe k unnen die vrouwen dan niet in de gaten hebben dat ze zwanger zijn.. ookk al wordt je normaal ongesteld. je voelt toch dat er iets beweegt daarbinnen... dat zijn allang geen gasbelletjes meer toch..? :(

ps. ik weet niet of ik de andere site mag noemen.. reclame of zo, maar het was xxx stond het verhaaltje op van de onverwachte bevalling.

2. Michelle20

Michelle20 Actief lid

3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ik vind dat een beetje raar dat je niet weet dat je zwanger bent.

Ik bedoel je voelt je kindje op een gegeve moment toch... en dat is een gevoel wat je nog nooit gevoeld hebt.
    En dan over je buik nog niet te spreken wie gaat groeien of dat je harde buiken krijgt etc etc.
    Ik vind het een beetje vaag maar goed.....

3. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    precies.... je moet wel een hele stille baby hebben om niks in de gaten te hebben.. :confused:

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Dat verhaal had ik een tijd geleden ook gelezen ik begreep er ook niks van hoe kan ze dat nou niet geweten hebben :S

5. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Precies heb ook een keer een verhaal gelezen dacht in wij jonge ouders of een ander blad.
    Ze was toen met vriendinnen op skivakantie gegaan (man kon niet) en ze voelde zich niet lekker, buikpijn en dacht aan een griepje, dus zij bleef in het huisje en haar vriendinnen gingen skieen.
    Ze werd op een gegeven moment wakker liep naar de keuken en plof baby op de grond :(

Vind die verhalen ook erg vreemd (denk soms is het geen broodje aap?)
    Want indd je moet het toch voelen bewegen!
    Oke je kan dan gewoon menstrueren en echt geen ''dikke'' buik hebben, maar toch moet je de baby voelen bewegen....

jessica

6. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik heb het al eens vaker gehoord..
    Het zou dus toch wel kunnen, maar kan me er weinig bij voorstellen.
    Maar dat komt waarschijnlijk door dat ik de kleine wel goed voel.

7. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    een nichtje van mij is dit overkomen.
    moet wel zeggen zij heeft behoorlijke overgewicht indie tijd probeerde ze ook af te vallen wat natuurlijk niet lukte. in zo'n situatie heb je vaak al geen menstruatie en je darmen vinden het ook niet zo leuk.
    pas aan het einde ging ze naar de huisarts gelijk door na het ziekenhuis en de volgende dag beviel ze.

ze had al drie kinderen.

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Wowww dus tot de bevalling wist ze eigenlijk niets ik heb ook behoorlijk veel overgewicht en menstrueer ook maar in hele kleine beetjes ik hoop dat ik ook stiekempjes zwanger mag zijn :D

9. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Ja maar dan zou je toch juist zeggen dat zei het MOET voelen, ze had al drie kinderen :)
    Ik herkende het ook gelijk...

jessica

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ken ook een vrouw die het is overkomen en ze dacht al in de overgang te zijn want haar menstruatie bleef uit en ze was al 43 dus ja dat zou inderdaad kunnen. ze had al eerder een dochter gehad die ondertussen al 20 was maar had niks herkent en dacht absoluut niet aan zwanger zijn. ze voelde wel vanalles in haar buik maar omdat ze veel last van haar darmen had al heel lang dacht ze dat dit ook haar darmen waren, ook haar huisarts dacht aan de overgang en heeft haar zelfs medicijnen gegeven voor haar darmen die op hol stonden. na dus 9 maanden herkende ze ineens iets wat op weeen leek maar dat kon toch niet en deed er verder weinig mee. toen ze het gevoel kreeg te moeten poepen ging ze dus ook gewoon naar de wc en er stak al een deel van een hoofdje uit. helemaal in paniek maar haar dochter was er gelukkig ook en belde de ambulance. ze is toen thuis bevallen van een gezonde zoon nog net voor de ambulance ariveerde. voor onderzoek zijn ze bijde meegenomen maar mochten de zelfde avond nog naar huis. gelukkig had ze de meubels van haar dochter nog in huis maar ja dan sta je toch wel raar te kijken.

11. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Een kennis van mij die wist alleen dat ze zwanger was door de zwangerschapstesten en zo, werd niet veel dikker en voelde de baby ook amper, voor haar heel spijtig omdat ze wel bewust zwanger werd en dus wist dat ze zwanger was, hierdoor geloof ik dus die verhalen wel, er zijn gewoon mensen die een kindje amper voelen (kan ik me niets bij voorstellen op zich heb altijd drukke kindjes in mijn buik gehad en dikke buiken, maar weet dus uit eerste hand dat het wel bestaat)

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ja het zal ook vast wel gebeuren
    ik kan het me ook moeilijk voorstellen mijn beide kindjes waren erg druk in de buik en mijn buik gaat dan ook flink op en neer
    als ik niet wist dat ik zwanger was dan was ik me doodgeschrokken als ik mijn buik heen en weer zie gaan haha

maar mijn buuf voelde haar baby ook bijna niet dus tja als je dan ook nog eens geen erg dikke buik krijgt wie weet

13. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Mijn schoonzus was zwanger zonder dat ze het wist! Ze was nog maar 16 jaar en dronk, rookte en feeste er op los. Ze had een platte buik en helemaal geen vermoeden! Ook had ze gewoon regelmatige bloedingen totdat ze in een keel flauwviel tijdens een familiefoto! Ze bleek al 7 maanden (!) zwanger te zijn. Toen ze samen met haar moeder naar de echoscopiste ging zei ze alleen maar: "Waar heb je die band gelaten?!".. Over wie de vader is wil ze zich niet uitlaten.. Het kindje is inmiddels 9 jaar.. maar lijdt door overmatig alcohol gebruik e.d. tijdens de zwangerschap aan het FAS-syndroom. Hij heeft de grote, het verstand en de sociale vaardigheden van een kind van 5 à 6 jaar..

Heel sneu, maar het is een schat! :) Dat kan dus ook gebeuren..

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Je hoort het wel vaker, maar ik kan het me ook niet voorstellen... soms kwam er gewoon een complete voet door mijn buik naar buiten steken toen ik zwanger was :confused:

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Bij ons in de buurt is dit een vrouw van de week nog overkomen!
    Stond in de kranten.
    Ze was zo'n 38 jaar en had al 2 kindjes.

En had opeens heel veel last van haar maag en/ of darmen gekregen.
    En dacht eerst dat ze last van galstenen o.i.d. had.
    Maar toen ze bij de dokter kwam had deze tegen haar gezegd dat ze weeën had! :confused:

Zij werd ook steeds ongesteld.
    Had geen dikke buik gekregen.
    En haar vorige 2 kindjes voelde ze ook nauwelijks tijdens de zwangerschap.
    Het kan dus echt! :rolleyes:

Ze had al 2 dochters en heeft toen een zoontje gekregen!

16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dat had ik ook ergens gelezen!
    Maar dan van een meisje die heel nodig moest poepen en opeens een kindje in de toiletpot viel!

Ze heeft gelijk haar vriend wakker gemaakt en de ambulance gebeld. Het kindje was gezond en ze waren er wel heel blij mee.

Het kindje zat achter haar ribben dus ze had geen buik, en ze voelde het kindje ook nauwelijks.

De oma's en Opás hadden gelijk de volgende dag alle spullen gekocht en de babykamer e.d. Het was toch goed afgelopen..

PFF Het zal je maar gebeuren.

17. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Bizar hoor, lijkt me niet leuk...
    Nu kan je je voorberijden en fantaseren over je kindje, rustig het kamertje in orde maken enz.

En zonder dat je het weet, hup pats boem ben je moeder :(
    Lijkt me een rare gewaarwording.

jessica

18. Niet meer actief

lijkt me idd ook heel raar maar als de placenta al voor ligt of zo, en je hebt overgewicht, kan het best..

maar goed, ik ben bevallen zonder het in de gaten te hebben gehad en dat geloven er ook maar weinig..
    Ik belde de VK omdat ik wat bloed verloor, dus ze zei ik kom wel even kijken..
    Na inwendig onderzoek vroeg ze verbaasd: "voel je niks?"
    Ik zeg :"" nee hoezo, wat is er dan?"
    "Je hebt al negen centimeter ontsluiting!"
    "Oh......"
    dat werd dus een spoedbevalling voor de VK ;)

Deel Deze Pagina