Vreemde behoeftes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momster, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momster

Momster Lid

9 mei 2015
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ben momenteel 28 weken zwanger en ik heb een hele rare behoefte gekregen sinds 2 weken... ik heb heel erg de behoefte om stof te proeven of te eten... Ik doe dit uiteraard niet maar ik heb wel een heel goed alternatief gevonden namelijk Maizena (maiszetmeel) dat is heel fijn spul en is ook heel stoffig nou dat eet ik dus een paar keer per dag met thee lepeltje... Inmiddels heb ik al bijna een hele pak maizena op... Mn man noemt me cocaine verslaafde omdat ik soms nog wat witte poeder op mn gezicht heb hahah rn mn kind van 3 kijkt me met altijd met afschuw aan hahahah

Herkent iemand dit?? Ik moet zeggen dat ik bij mijn vorige zwangerschap ook heel erg de behoefte had om stof aan te raken bijvoorbeeld als ik met mn vinger aan de achterkant van mn tv ging...

Kan het trouwens kwaad dat ik zoveel maiszetmeel eet??

2. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Dat heet Pika, wat jij doet.
    Google maar eens.

Het lijkt me niet heel goed, op een dag een heel pak maizena eten.
    Kan je niet een ander alternatief vinden?

3. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Haha, wat apart. Klinkt is pica.. Google maar eens

4. Indy1986

Sorry, het is trouwens Pica, met een 'c'

5. Momster

Momster Lid

9 mei 2015
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    Oh mijn god ik heb het gegoogeld en ik heb dus een psychische stoornis... Ik moet zeggen datk ook een paar keer nadat mn ijsje op was het hele houtenstokje kapot gekauwd tot er niks meer van over was en vervolgens wel weer uitgespiugd... Wat erg... Maar kheb dit echt alleen nu ik zwanger ben

6. Indy1986

Er is op maandag avond om 21.00 uur een programma over zwangerschappen op TLC, in het voorstukje is iemand die haar hele zwangerschap stenen eet.
    Je bent dus niet de enige!
    Misschien zijn hier meer dames die dit hebben?

7. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Het schijnt dat vrouwen met pica vaak een ernstig ijzertekort hebben. Ik zou een fles floradix kopen en kijken of het helpt.

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Momster het schijnt wel vaker voor te komen tijdens de zwangerschap. En dan hoeft het niet direct psychisch te zijn. Mss eens googlen op pica zwangerschap.

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja dit heb ik idd ook begrepen! Zou het even laten checken door je gyn/vk.

10. Indy1986

In het eerste geval is de oorzaak meestal ondervoeding of een gebrek aan ijzer of een ander metaal. Wanneer men dan deze problemen verhelpt door middel van voedingssupplementen, verdwijnt vaak ook het picagedrag.

Het stukje tekst hierboven vond ik net.
    Misschien kan je gaan proberen om ijzerrijk voedsel te eten en voedingssupplementen te nemen/floradix.

11. Momster

Momster Lid

9 mei 2015
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    NOu ik ben echt een stuk wijzer! Bij mijn vorige zwangerschap heb ik namelijk al het ijs uit mijn koelkast geschraapt en liet ik soms wel de deur open zodat er ijsvorming ontstond om dit vervolgens weer eraf te schrapen.... nu heb ik een koelkast die geen ijsvorming creëert dus misschien dat ik daarom maar een andere behoefte gekregen heb... ik moet zeggen dat toen ik verslaafd was aan ijsblokjes ik soms bijna kon flauwvallen als ik het een paar uur niet gehad heb... Mijn moeder zegt altijd al dat ik mijn ijzer moet laten checken...

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik was tijdens de zwangerschap van Finley verslaafd aan de geur van drukinkt. Zat altijd te wachten totdat het weekblad (regiokrantje) in de brievenbus viel. Heerlijk even snuiven! :D of de printer van ons werk. Vers drukinkt. Even iets printen en snuiven maar!

En nee, ik had geen ijzertekort!

Mijn zusje was tijdens haar beide zwangerschappen zwaar verslaafd aan het eten van ijsblokjes. Zij had wel een ijzertekort, dus dat laten checken kan sowieso geen kwaad.

13. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha wat bizar :D
    Ik denk niet je meteen een psychische afwijking hebt hoor :p inderdaad met dat ijzer, zou het even laten controleren :D

14. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nee heb nog geen last gehad van dit soort cravings. Ik heb vooral veel zin in chocola :)
    Maar ik denk niet dat er iets mis is met je hoor, je hoort vaak zat dat zwangere vrouwen rare behoeftes hebben. Ijzer laten checken is altijd een goed idee trouwens en wieweet ligt het daaraan.

15. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik heb nu heel erg de behoefte om rubber te ruiken en benzine! Zou wel graag elke dag een uur in een garage zitten :-o
    En waterijsjes.. Bij mn zoontje errug veel gegeten.. Die drang begint nu ook weer wat maar ik probeer het te beperken.. Zit nogal wat suiker in ook.. Ga ze zelf maken misschien :p

16. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Inderdaad pica, maar het hoeft niet zo ernstig te zijn hoor, zolang je jezelf geen schade toebrengt en het over gaat na de zwangerschap. En dat zal vast zo zijn.
    Maar ik zou het wel bespreken met je VK, omdat het inderdaad een tekort aan bepaalde voedingsstoffen kan indiceren. Zo schijnen ook veel zwangeren krijtjes te eten uit calciumgebrek.

17. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Joh jij kúnt straks niet meer poepen met al dat bindmiddel hahahah...

Deel Deze Pagina