Nou zo raar ook weer niet toch ze zijn niet afhankelijk van mijn 10 euro een zelfstandige wel ik bedoelde het ( niet rot) en er dan toch over vallen z.n hekel aan.
Wanneer het mij het best uitkomt ...en dat kan meteen zijn, op de laatste dag en soms wacht ik bewust op de herinnering.
Prive betaal ik eigenlijk altijd met iDEAL. Zakelijk betaal ik op de 30e dag. Als ik een factuur binnen krijg zet ik de opdracht er gelijk in voor 29/30 dagen later.
Ik betaal zodra ik eraan denk op een moment dat ik kan betalen. Daarmee bedoel ik niet als het geld er is, maar als ik thuis ben en even een moment heb om dat rustig te doen. Dit topic doet me eraan herinneren dat gisteren de factuur van de sportvereniging binnen kwam, dat zal ik zo gelijk even doen. Ik zet nooit een betaling klaar om later pas te betalen. Als ik aan het internetbankieren ben, dan laat ik het gewoon meteen doen. Ik zie er het nut niet van in om het dan pas na een x aantal dagen over te boeken. Maar ik moet zeggen: ik hoef niet veel rekeningen te betalen. Eigenlijk alleen de sportclub en soms iets van bol. Alle andere rekeningen handelt mijn man af. Hij heeft daar een beter hoofd voor dan ik. Hij wacht wel baak tot het laatste moment, geloof ik. Al weet ik niet waarom. Bij hele grote bedragen (die dus eerst vanaf de spaarrekening naar de betaalrekening gaan) snap ik het nog wel i.v.m. rente. Anders is het eigenlijk onzin. Zo, en nu zorgen dat ik volgend kwartaal weer legaal sport.
Daar heb ik eigenlijk niet eens een goede reden voor, betalen moet ik het toch. Denk omdat ik het fijn vind zo lang mogelijk meer geld op mijn rekening te hebben ofzo .
Het ligt eraan waarvoor.. Voor een aankoop die ik zelf doe, zo snel mogelijk. Voor CZ waterschap enz.. zo laat mogelijk maar wel optijd
Meestal de laatste dag. of het moet net het begin v.d maand zijn dat we ook huur enzo moeten overschrijven, dan gaat hij bij op de hoop. De meeste bedrijven wachten ook tot de laatste dag voor ze jou iets terugbetalen.
Zo snel mogelijk, dat vind ik ook het ideale aan die bank app. Het is binnen een paar tel gebeurd. En meestal betaal ik met iDeal. Het enige wat we nu wel pas op dag 12 betalen zijn de rekeningen die we uit het bouwdepot betalen. Scheelt een hoop geld aan rente!
Liefst gelijk want ik vergeet alles. In het begin wachtte ik tot ik er tijd voor had of er wat meer geld op mijn rekening stond maar dan had ik vervolgens een paar weken later een brief dat ik nog moest betalen. Waarna ik die ook weer vergat en er uiteindelijk gedreigd werd met incassokosten tot deurwaarders toe. Zo ver laat ik het niet meer komen met mijn vergeetachtigheid, ik betaal gewoon meteen als ik de rekening binnen heb .
Ik bestel veel maar ik stuur ook veel terug. Dus ik betaal pas als alles verrekend is. Anders is het ook constant wachten totdat het geld teruggestuurd wordt. En anders betaal ik het direct als ik zeker weet dat ik het houden wil.
Direct. Maar wij hebben genoeg geld (geen vetpot, maar we komen goed uit ) en anders in geval van grote nood, nog een spaarrekening. Maar ik heb mensen in mijn omgeving die elke maand precies uitkomen (of net niet) met hun geld. En geen buffer hebben. En dan is het vaak goochelen met (extra) rekeningen. Wat betaal je als eerste en wat kan nog wel even wachten. Ik denk dat bij een best groot deel van Nederland dat ook zo gaat.
Wat denken sommige mensen hier te winnen met pas op dag 13 te betalen? Met de rente van tegenwoordig loop je nog geen cent mis als je direct betaalt. Wat is de logica achter die keuze? Mis ik iets?
Ik zet hem direct in het systeem met als afschrijfdatum de laatste dag waarop ik kan betalen. Dan hoef ik er niet meer aan te denken.
Direct, kan ik dat ook niet meer vergeten. Maar goed ik hoef ook niet te wachten tot onze salarissen er zijn ofzo. Wij komen altijd ruim uit per maand.