Bluh zo last van darmen hele dag krampen. Eerst verstopt dus movicolon gaan slikken elke dag, toen had ik water diarree op gegeven moment dus nu gestopt en ontlasting gaat gewoon weer goed! Maar jeetje die krampen hele dag. Ik eet normaal let ook op wat ik eet niks wat prikkelt en drink al yakult smorgens. Heb ook prikkelbaar darm syndroom. Maar ik las dus ergens dat activia elke dag goed zou helpen? Of hebben jullie andere tips? Xxx
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap enorm last gehad van pds. Door de hormonen worden je darmen extra geprikkeld. Ik werd er letterlijk ziek van, kon niets meer. Helaas kon de gynaecoloog niks doen. Paracetamol mocht ik slikken zonder gevaar voor mijn kindje, en dat was het. Je darmen moeten wennen aan de verandering in hormoonspiegel en ruimte maken voor je baarmoeder. Bij mij was het na 12 weken redelijk over. Misschien fijn om te weten voor de toekomst: ik ben nu zwanger van een tweede en heb nauwelijks last van mijn darmen. Blijkbaar speelde de pds vooral op bij mijn eerste zwangerschap. Dat is een hele opluchting. Bij mij werkte activa trouwens niets. Wel zo gezond mogelijk eten, met zo min mogelijk dingen die prikkelen. Geen kruiden, etc. Maar het lastige van pds is dat iedere vrouw anders reageert, dus er is niet één wonderdieet.
Heb geen pds maar ze kunnen echt goed pijn doen. Beide zwangerschappen ook periodes gehad dat ik puffend op de wc zat (niet van de ontlasting maar gewoon puur krampen en steken) en dat ik dan bijna flauw viel. Echt geen pretje. Vergeet ook niet dat nu je darmen ook ruimte gaan maken en een andere plek gaan zoeken om ruimte te maken voor je baarmoeder. Dubbel darmen pret
Hihi nou echt dikke darmen pret 2de zwangerschap en nog meer ellende als bijde eerste, hoop dat het met 12 weken beter gaat dan maar... :/ wat he zegt soms echt idee van dat je echt naar de wc moet en dan komt er niks. En maar pijn lijden he
Oja thanks! Morgen gelijk ff kopen! Is nu half 4 snachts mekant en nog steeds wakker van die pokke darmen. Zit zoveel lucht in me buik en het wilt r gewoon niet uit