Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Saren, 18 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik had vorige maand ook een topic geopend omdat ik dacht zwanger te zijn. Ik had alle symptomen. Bloeding kwam 16 januari terwijl ik de 19e ongesteld moest worden. Het was ook veel minder dan normale menstruatie en oud bloed (bruin) en minder stolsels. Dus vandaar dat ik dacht aan innesteling misschien. Verschillende keren negatief getest en ook de bloedtest bij de huisarts was negatief.

Ik ben als ik van de 16e uitga nu 6 dagen overtijd. Ik heb nog niet getest omdat ik er nog niet mee bezig was. Zouden jullie nu testen of is mijn lichaam gewoon van slag?

Ik had hiervoor trouwens altijd een heel regelmatige cyclus van 28 dagen naar sinds vorige maand dus niet meer.

2. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Vervelend al die gemixte signalen! Wanneer heb je bloed laten prikken? En ben je zeker van je ovulatiedatum?

Als je zeker bent dat je zes dagen overtijd bent, zou ik sowieso nog een keer testen. Als die dan negatief is en normaal heb je een regelmatige cyclus, is er wellicht een andere reden dat je ongesteldheid uitblijft.

Als je nu nog negatief test en je bent wel zeker van je ovulatie, zou ik er helaas wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent :(

3. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Inderdaad, als je zeker bent van je ovulatie zou ik gaan testen. Zo niet, dan kan het alle kanten op. Ik had na lang regelmatig ook ineens een cyclus van 40+ en daarna zelfs 60+ dagen (en de ronde daarna zou normaal zijn geweest; zwanger!).

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Weet je wanneer je eisprong was?

Je zou kunnen testen.
    Is deze negatief, dan was je eisprong deze maand dus later en ben je nog niet overtijd.

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Vervelend zeg! Ik zou wel testen. Dan weet je zeker hoe het zit. Wellicht een teleurstelling maar dan heb je wel zekerheid. Succes!

6. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    :oops: Nou ik moet nog even van de schrik bekomen maar vanmorgen toch positief getest met de Kruidvat 2 voor 5.
    Ik had hem ingepakt als vervroegd verjaardagscadeau voor mijn vriend. Hij reageerde net ze verbaasd als ik. Hij wilde graag zeker weten dus vanmiddag ook met clearblue getest en deze gaf aan zwanger 3+. We kunnen het nog steeds niet geloven. Ik heb me aangemeld bij de verloskundige en dan zullen we zien hoe lang ik al zwanger ben :rolleyes:

Krily, Asil, Chechi en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Aah wat leuk !! Gefeliciteerd :):)

8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Aah leuk, gefeliciteerd!

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    kijk dat is nou nog eens een leuke reden voor het uitblijven van een menstruatie:roflmao:gefeliciteerd!

10. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

11. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.407
    8.939
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

12. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!

13. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Afgelopen maandag bij de verloskundige geweest omdat wij het vermoeden dat ik al langer zwanger was.
    Er was nog weinig te zien op de echo en ze schatte dat ik zo 3 á 4 weken zwanger ben. Ik was lichtelijk teleurgesteld en schrok dat er weinig te zien was op de echo, alleen een vruchtzakje met een klein wit streepje erin. Ik mag over twee weken pas terug gekomen. Pff... geduld is niet mijn sterkste kant :oops:.
    Ik moet nu maar hoop houden dat het kleintje zich verder goed ontwikkeld en groeit. Ik word hier erg onzeker van en ben bang dat het ineens stopt met groeien. Helemaal omdat ik me vandaag vanaf het moment dat ik op stond vanmorgen niet meer zwanger voelde.

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    waarom dacht je dat je verder zwanger was??
    Van wat je zelf zei, zou je nod de 12e zijn geweest, vandaag maakt je dat 6 weken zwanger, wat overeenkomt met je echobeeld.

Ps, als ze een vruchtzak zien met een witte streep er in, ben je al zeker minimaal 5-6 wkn zwanger hoor... geen 3-4 weken pas.
    Jammer dat de vk deze fout heeft gemaakt, wat jou weer ongerust heeft gemaakt.

15. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Wat een gekke gang van zaken... Ik sta exact waar jij staat, en ik voel me er juist supergoed over door de feedback van de gyn!
    Bij mij hadden ze in het ZH een rekenfout gemaakt dus ik moest afgelopen maandag voor een echo. ZH dacht dat ik zes weken was, ik zelf dacht vijf weken. Bleek inderdaad ook vijf weken te zijn. Bij mij ook alleen een vruchtzakje met een piepklein wit puntje erin maar volgens mijn gyn was dit juist een prachtige echo. Ik moet ook na twee weken weer terug (8-3) maar ik heb er juist heel veel vertrouwen in en er een goed gevoel over! Waarom dacht je dat je verder was?
    Ennnee kwaaltjes komen en gaan! Daar zou ik me niet teveel op vast pinnen!

Zuul vindt dit leuk.
  16. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Fijn om jullie reacties te lezen, dat stelt me weer een beetje gerust.
    Ik dacht dat ik langer zwanger was omdat ik in januari al het gevoel had en alle symptomen. Ook ben ik toen niet echt ongesteld geweest maar meer een lichte bloeding. Echter de testen bleven negatief en ook de bloedtest bij de huisarts. Ineens test ik een maand later wel positief terwijl ik mij helemaal niet zwanger voelde. Dat vonden wij zo gek en dachten zou het dan toch raak zijn geweest in januari, dat alleen mijn hcg langzaam op gang is gekomen. Ook mijn buik en borsten begonnen al te groeien.
    Vandaar dat wij dachten dat het langer was.

17. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Dit is mijn echo:

upload_2021-2-26_13-6-43.jpeg

18. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    bij een tweede, derde enz zie je vaak sneller een buikje komen dan bij een eerste. Je lichaam komt nooit meer helemaal terug zoals hij was en je lichaam weet wat ie moet doen dus groeit alles sneller. Althans dat zijn je darmen die verplaatsen

Bij de eerste (eigenlijk tweede dus) voelde ik alles en wist ik zeker dat het gelukt was. Bij de tweede (eigenlijk derde dus) wist ik zeker dat het niet raak was en voelde ik niks. Nu zat ik er een beetje tussenin, wel wat dingen die me opvielen, maar niet overdreven zoals bij de eerste. Dus het zegt echt niks of je wel of niet iets voelt. De miskraam die in mijn onderschrift staat wist ik niet eens dat ik zwanger was. Ik voelde heel lichtjes iets, maar we waren er nog niet voor bezig en ik was 'ongesteld' geweest. Ik dacht dus dat ik het me inbeeldde omdat ik al zo graag wou. Mijn vriend wou toen nog niet maar we zouden over een paar maanden gaan beginnen.

Deel Deze Pagina