Ik heb even een vraagje. Ik heb zojuist mijn wiegdeken en ledikantdeken ontvangen, ik heb ze van iemand die ze zelf maakt ( merk beaudutch). Ze zien er hetzelfde uit als de merken uit de winkel zoals bijv. Jollein, dus met binnenkant teddy en ging er vanuit dat het dan ook ongeveer van dezelfde stoffen is gemaakt. Er staat op het etiket: 49%acryl 25%katoen 25% polyester en 1%elasthan. Mag dit ? Ik kan het namelijk nergens duidelijk vinden.
Ik denk dat het wel mag hoor! Je doet ook een lakentje op het bedje toch? Zeg maar tussen de baby en het dekentje?
Zelf zou ik het niet doen, ik hou niet van synthetische materialen bij babies en zeker niet in bed. Maar dat is persoonlijk, alleen katoen en wol hier.
Ik zou hen echt niet doen. Die syntetische stoffen zorgen ervoor dat een kindje veel makkelijker oververhit kan raken. Dus wol of katoen iets anders zou ik nooit op het bed van zo'n ukkie leggen.
Zag dit net voorbij komen in een andere topic: Uit onderzoek van VeiligheidNL in samenwerking met TNO-Textiel is gebleken dat het niet zozeer uitmaakt van welk materiaal het dekentje is gemaakt, zolang het bedje kort en strak opgemaakt wordt. https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/slapen/beddengoed-voor-kinderen/babydeken
Bedankt voor de reacties! Op de site stond dat die van katoen en teddy was dus was er niet vanuit gegaan dat er maar 25% katoen in zat. Gelukkig staat er in het artikel dat het geen probleem is.