Mijn dochter heeft al een paar weekjes zo'n rode schrale plek op haar wang. Eerst was het maar 1 wang, daarna allebei en het zit ook een beetje op haar voorhoofd. Eerst was ik er helemaal van overtuigd dat het gewoon eczeem was, ik had dat als baby ook. Maar nu ik haar vanochtend uit bed haalde schrok ik toch wel even, het lijkt net een brandwond! Het is ook een beetje open en er komt ook vocht uit.. Ze lijkt er ook wel wat last van te hebben. Het is geen hele duidelijke foto maar je kan wel grotendeels zien hoe het eruit ziet. Vuurrood en geel/bruinig van het vocht..
Is het geen krentenbaard?? Ik heb ook eczeem, maar herken dit niet zo eigenlijk. Ik zou even naar de dokter gaan.
Ik zou ook aan een krentebaard denken. Mijn dochter heeft eczeem en dat ziet er wel anders uit. Ik zou ook echt even naar de huisarts gaan!
ik sluit me bij bovenstaande reacties aan en raad je zeker aan om contact op te nemen met je huisarts!
Mijn zoontje heeft ook lange tijd zo'n plek op zijn wang gehad. Het was wel gewoon eczeem, maar nat eczeem. Het barste zeg maar gewoon open. Eerst op zijn wangen (+- 3 maanden), waarna de rest van zijn lichaam volgde. Hij bleek uiteindelijk onder andere allergisch voor koemelk.
Ik vond het er ook wel erg uit zien voor eczeem.. Ik zal nog even een duidelijkere foto maken en ik ga mijn moeder vragen of ze morgen met de kleine naar de huisarts kan. Ik moet werken en onze huisarts is woensdagmiddag altijd vrij.
netelroos of krentenbaard mogelijk. Laten behandelen: naar een dokter en het is waanzinnig besmettelijk. Kind mag dus niet naar kdv ofzo.
Sowieso naar de arts om uit te laten sluiten wat het is. Ook als het eczeem is heb je er een goede zalf voor nodig. Het kan goed eczeem zijn. Mijn zoontje had als baby ook zo'n plekken op zijn wangen. Was zo erg omdat hij steeds krabde en schuurde over die plekken. Bij hem gingen de plekken pas weg met een sterke hormoonzalf.
Hier ook bekend met exceem en wij kregen een hormoonzalf met antibiotica erdoor heen ivm het ontsteken. Maar wat al geopperd werd, naar de huisarts. Als het namelijk van ineens zo uitbreid, lijkt het mij toch wat anders dan exceem.
Ach gos, dat ziet er heftig uit. Idd naar de huisarts, ik moest zelf ook meteen aan krentenbaard denken trouwens. Mijn zoontje heeft ook enorme last van eczeem (gehad), dat begon toen hij 8 weken was. Ook een heel naar gezicht was dat, veel vurige rode plekken in zijn gezicht en op zijn voorhoofd, maar dat vocht dat herken ik niet. Sterkte voor je meisje!
Sacha had ook nat eczeem op zijn wang en laatst weer achter zijn oor. Dat zag er bij hem ook zo uit. Maar ga sowieso maar naar de dokter dan krijg je een zalfje ervoor. Dit is ook niet lekker. Nat eczeem kan ook huidontsteking bijkomen (vandaar mss de korstjes die je ziet).
het lijkt me ontstoken snel naar huisarts, je krijgt waarschijnlijk ook een ab zalf. arm kind. dit is geen onschuldig eczeem.