Binnen een jaar zwanger van 2e kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Margha, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Hoi ik kwam even bij jullie kijken, want ook ik werd zwanger van onze tweede voordat onze zoon 1 was.

En ik werd door het bovenstaande bericht getrikkerd. Nu liep ik bij mij zoon bij en de gynaecoloog en nu weer en ik heb met 7 weken een echo gehad en met 10 weken de termijn echo en intake in het zkh. Nu heb ik met 12,5 week de nekplooi metingen en dan met 14 week mijn een afspraak met de gynaecoloog. Ik krijg elke maand een afspraak. Ik moet wel bellen bij enige twijfel.

Ik loop trouwens bij de gynaecoloog omdat ik bij mijn zoon vroegtijdige weeën kreeg met 26 weken en meneer niet goed groeide tot week 36. Hij wat bij de geboorte normale lengtes behalve zijn buikomvang deze was aan de kleine kant.

2. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Wij doen geen nekplooimeting anders had ik dat ook tussendoor gehad. Ze zeiden wel dat als ik twijfel of het hartje toch wil horen tussendoor ik gewoon moet bellen!

3. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Gefeliciteerd trouwens! Had niet helemaal goed gelezen sorry!

4. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Bij ons in het zkh wordt de nekplooi echo naar dezelfde punten gekeken als bij de 20 weken echo. Dit vind ik wel erg prettig dat ik weet waar ik aan toe ben.

Maar ondanks of ik die wel of niet wou heb ik dus nog wel met 15 weken een afspraak met de gynaecoloog.

5. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ja vreemd hoe dat verschilt per ziekenhuis..
    ik loop by de gyn omdat ik eds heb (aandoening) en dus meer kans heb op complicaties. Bij de eerste is alles goed gegaan gelukkig, alleen wat meer bloedverlies tijdens de bevalling.
    Ach als ik het niet vertrouw bel ik gewoon en maken ze alsnog een extra afspraak....

6. Bigmiracle

27 jan 2014
    8
    0
    0
    Den Bosch
    #186 Bigmiracle, 16 nov 2014
    Laatst bewerkt: 16 nov 2014
    Wat leuk om te lezen!.

Ook ik binnen een jaar zwanger van de 2de. De eerste is 8 maanden oud en ik nu, als het goed is, 6.4 weken zwanger.
    Een hele bewuste keuze. Dankbaar dat het ons zo snel weer is gegund.

7. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Bedankt voor de felicitaties.
    Druk weekend gehad. Ze heeft veel cadeaus gehad en ze heeft een leuke dag gehad. De hele dag heeft ze gelachen.

8. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    margha wat fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!

Wat is het stil hier, hoe gaat het met iedereen?

9. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Hier gaat het goed! Nog wel steeds bruinverlies, maar ze zeggen dat dat geen kwaad kan. Dus daar vertrouw ik maar op!

Met jullie?

10. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Oh dat is vervelend. Wordt je daar niet onzeker van? Gelukkig zeggen hun dat het geen kwaad kan, is toch een beetje geruststelling lijkt me.

Hier gaat het wel redelijk. Veel pijn en heel erg moe. Maar ach nog maar 7 maanden haha

11. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ooh jeej PollyBaby86 . Gelukkig zeggen ze dat het geen kwaad kan.

Danielle. Aah echt vervelend zeg. Hoop dat het niet verergert.

Hier. Vandaag te horen gekregen dat er mensen uit moeten. Ik werk in de zorg hè. Wanneer precies en hoeveel is nog niet bekend maar wel op korte termijn.

12. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Hier alles prima. Wel snel moe, maar dat hoort erbij😒

@Margha: wat spannend!! Werk je in een ziekenhuis/vphuis?
    Ik werk ook in de zorg. Ben verpleegkundige in een verpleeghuis. Bij ons wordt er ook bezuinigd, maar wat voor mij nu gunstig is, is dat ze veel verpleegkundigen willen hebben..
    Maar het zijn wel onzekere tijden!!

Sterkte ermee!

13. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Love. Ik werk in een verzorgingshuis. Ja we wachten maar af, kan toch niks anders doen helaas. De werkdruk ligt al heel hoog en word alleen nog maar erger.

14. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Oke!
    Nou, ik geloof dat de werkdruk alleen maar meer omhoog gaat. En je wilt je clienten goed kunnen verzorgen, dus je zet ook een stap sneller! Maar als je zwanger bent merk je daar wel de gevolgen van!!

15. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Rustig hier.
    Hoe gaat het met jullie?

16. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Kleine meid is ziek, maar verder gaat het goed!

Dinsdag bij de verloskundige geweest, op de echo kon ze een bult zien in m'n baarmoeder. Ze denkt een hematoom, als gevolg van die eerdere bloeding. Kan geen kwaad, maar dat is waarschijnlijk de reden van het bruinverlies.

Bij jullie nog bijzonderheden?

17. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Hier zwanger van de tweede! . Mijn zoontje is 7 maanden oud, en ben nu 5 weekjes zwanger nog heel pril dus.
    Niet gepland maar wel echt enorm gewenst <3

18. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Hoe doen jullie dat eigenlijk met kinderwagens?

19. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Gefeliciteerd!
    ik heb nog geen idee wat voor een wagen ik neem. Naast elkaar of achter elkaar. Mijn zoontje is net 5,5 maand en ben nu 12 weken zwanger

20. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    aahw sneu hè.
    Beterschap.

Ooh dat is wel raar ja, maar gelukkig kan het geen kwaad.

Deel Deze Pagina