Binnen een jaar zwanger van 2e kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Margha, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Helaas, consultatiebureau kwam alleen met 'misschien een beetje water geven'. Schiet je weinig mee op. Volgens hun kon het gezien haar lengte/gewicht geen honger zijn.

    Maar goed, nu gaan we maar proberen iets meer pap in de laatste fles te doen. kijken of dat helpt :)
     
  2. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    o fijn, schiet je inderdaad niet veel mee op.
    Hopelijk helpt je eigen oplossing dan!
     
  3. Lotus560

    Lotus560 Lid

    28 sep 2012
    96
    1
    0
    Spijkenisse
    Hoi allemaal.

    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
    Ik val iets er buiten. Ik ben bevallen 9-2-2014. En ben bewust zwanger de tweede. Uitgerekend 25-2-2015. Zit 1 jaartje tussen. Het lijkt ook erg leuk twee kleintjes kort op elkaar. Wordt nu wel wat onzeker.
    Morgen 20 weken en ook morgen 20 weken echo. Spannend.
     
  4. Boris10

    Boris10 Niet meer actief

    Hoi meiden, ik was met de 2e na 6 maand zwanger en dit keer na 10.5 maand weer zwanger. Oudste zal nog net een maand 2 zijn als dit kindje geboren wordt. Het is dus de derde in plaats van 2e maar mag ik toch meekletsen?
     
  5. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Wat leuk zeg dat er zoveel reageren. Gefeliciteerd allemaal. Wij hebben het nog tegen niemand verteld, weet nog niet hoe lang ik dat nog vol ga houden haha.
    Wel leuk zo om de verschillende verhalen te lezen.
     
  6. Lotus560

    Lotus560 Lid

    28 sep 2012
    96
    1
    0
    Spijkenisse
    Gefeliciteerd Boris

    Boris hoe is het een tweede kindje kort opmekaar? Is dat goed tedoen? Wordt er nu best wat onzeker over. Mijn zoontje heeft dan nog zoveel zorg nodig en zal dan beginnen of net begonnen zijn met lopen. Heb echt het idee dat ik dan ogen en handen tekort kan gaan komen.
     
  7. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Lotus. jij hebt vandaag de 20 weken echo. Succes.
    Boris. Ja gezellig als je mee komt kletsen.
     
  8. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    #28 Margha, 9 okt 2014
    Laatst bewerkt: 9 okt 2014
    hier precies zo haha. Zo van we zien wel, maar nu nog echt niet verwacht.
    Hier ook super blij maar moest even aan het idee wennen.

    Hier ook wel benieuwd naar de reacties en ook wel bang dat ze negatief reageren. Mijn man heeft nu geen vast werk momenteel, werkt nu via een uitzendbureau.
    Maar goed ik werk in een verzorgingshuis en daar is ook niks zeker. Je weet toch niet wat de toekomst brengt. Teminste zo dachten wij en aangezien ik in februari 35 word en moeilijk zwanger werd van de eerste wouden we niet te lang wachten.
     
  9. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Gezellig nog een paar meiden erbij! Jullie ook gefeliciteerd!!

    Moet eerlijk zeggen dat wij geen moeite hadden om zwanger te worden, maar toch duurde het wel 7 maanden, dus we dachten niet dat het nu zo snel zou gaan :)

    Wij hebben wel beide een vaste baan, maar wonen in een appartement waar echt geen 2e kan komen. 1 is eigenlijk al niet echt prettig! En het is koop, dus we gaan dit verhuren en wT anders huren. Kortom, ook geen ideale situatie. Maar we zijn samen heel gelukkig en vinden het nu ook met z'n drietjes top, dus ik denk dat het allemaal wel goed komt.
    Maar ik denk wel dat we daarom misschien negatieve reacties krijgen... Maarja dat moeten we naast ons neer leggen. Vind ik lastiger dan me vriend!

    Lotus, weet je al wat je krijgt? Jongen / meisje?
     
  10. Lotus560

    Lotus560 Lid

    28 sep 2012
    96
    1
    0
    Spijkenisse
    Hoi hoi.

    Leuk dat ik mee mag kletsen
    De 20 weken echo is in orde.
    We krijgen na een heerlijke zoon,nu een krijgen we een dochter. Niet verwacht.
     
  11. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Wat leuk!! Wij gaan met 16 weken een echo doen voor geslacht, ben super benieuwd!
    Hoor zo veel mensen die eerst een dochter krijgen en dan een zoon! Dus ben benieuwd bij ons....!

    En fijn ook dat de 20 wkn echo goed was!!
     
  12. Boris10

    Boris10 Niet meer actief

    Onze zoon ging lopen in de week dat ik in jet ziekenhuis lag voor de geboorte van onze dochter.
    Ik was zelf vrij handig in het geven van borstvoeding terwijl ik lopend door het huis nog 1 hand over had voor andere dingen. Dat maakte me wel een stuk mobieler.
    Bovendien gebruik ik een draagdoek waar de jongste hele dagen in sliep. Ze huilde veel maar in de doek sliep ze goed. Dan had ik zelfs beide handen vrij. Die ga ik deze keer ook veel gebruiken!
     
  13. Mamalove2014

    Mamalove2014 Bekend lid

    9 okt 2014
    649
    384
    63
    NULL
    NULL
    Als alles goed blijft gaan dus net voor m'n dochter dr eerste verjaardag zwanger.. Heb vorige maand een miskraam gehad, dus ik ben heel onzeker of het dit keer goed gaat..

    De andere dames gefeliciteerd, sommigen zijn er wel heel vroeg bij, wauw, wordt ff bikkelen maar je zal er veel voor terug krijgen!
     
  14. Lotus560

    Lotus560 Lid

    28 sep 2012
    96
    1
    0
    Spijkenisse

    Klopt dat hoor je wat vaker. En als de eerste een zoon is dat de kans groter is op nog een zoon. Maakt dat komt vast omdat er iets meer jongens dan meiden worden geboren. Ik was ook erg verbaast en had zelf een gevoel en gedachte van een jongen. Maar super een meid. Ik had ook al meerderen pret echo's laten maken. Zo leuk om naar binnen tegluren.
    Nog even geduld voor jullie dus. Spannend hoor. Heb je een voor gevoel? Hoe voel je je?
     
  15. Lotus560

    Lotus560 Lid

    28 sep 2012
    96
    1
    0
    Spijkenisse

    Oke bedankt voor je tip. Ik heb ook een draagdoek daar zou idd de baby in kunnen evt.
    Heb je het nu als heeel zwaar ervaren? Twee van die jonge ukjes? Ik heb gelukkig veel positieve reacties ontvangen. Maar ik kreeg wel veel tehoren : wat snel, zal zwaar worden..... En dan zei ik: ja maar als ik er dan langer tussen zou laten zitten. Zag 2 jaar. Is het ook zwaar. Ik denk dat kort op mekaar heel leuk zou kunnen zijn voor de kleintjes. Praktische voor ons. Het lijkt ons super en ideaal. Een bewuste keus, we hadden een wens voor 2 kindjes en zou leuk zijn kort op mekaar. En het mag zo wezen.

    Hoe voel je je Boris?
     
  16. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Lotus. Wat leuk dat jullie nu een meid krijgen en super fijn om te horen dat de echo in orde was.

    Mamalove. Wat leuk jou dochtertje scheelt 2 weekjes met die van mij. Hoop dat het deze keer goed mag gaan.

    Deze keer wil ik ook graag weten of we een jongen of meisje krijgen. Bij de eerste wisten we het niet en dacht ik steeds dat het een jongen zou zijn, vond het toch wel vervelend en wil het nu wel graag weten.
     
  17. Boris10

    Boris10 Niet meer actief

    Ja je bent continu met ze bezig. Wat ik vooral lastig vind (zeker nu ik zwanger en erg moe ben)is dat je voor de kleine dingen als even de honden uitlaten ook beide kinderen helemaal moet aankleden, in de wagen zetten enzenz. Oudste wil zelf lopen maar duurt een eeuwigheid :p
    Het even snel iets doen is over...
    Bovendien zitten ze beide in de luiers. Dat betekend 's morgens een schone luier als ze wakker worden en een uur later weer beide een poepluier :p Dat kan wel een paar keer per dag voorkomen.
    Ook de nachten kunnen heel zwaar zijn. Soms moet ik er wel 10x uit maar soms ook maar 1 of 2x.

    Ik voel me zelf nu best zwak. Slaap slecht, en veel te kort en ben ook veel misselijk. Liep net de Hema binnen en was bang dat ik moest kotsen van de lucht van het restaurant :p

    Maar het lijkt me zo leuk als ze straks iets ouder zijn en echt samen op kunnen trekken!

    Ik zie best op tegen het eerste jaar van de aankomende baby hoor... Maar we komen er wel door ;)
     
  18. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Het lijkt mij ook inderdaad de eerste tijd (heel) zwaar, maar daarna is het voor kindjes zo leuk om weinig leeftijdsverschil te hebben! En ik denk dan ook maar, dan zijn we straks ook in 1 keer (soort van) uit de luiers enz!

    Komende woensdag hebben we een echo gepland! Ik wil toch graag even kijken, dus doen het op eigen kosten. Hier krijg je bij de verloskundige pas met 10 weken een echo! Soms voel ik me prima, maar soms ook echt niet!! En dan wil je toch even zien waar je het allemaal voor doet :) tenminste dat heb ik!

    Wel apart gevoel, echt niemand weet het nog bij ons! Terwijl bij m'n vorige zwangerschap mensen het al heel vroeg wisten omdat ik al vanaf 3 weken flink ziek was. Dus toen konden we het moeilijk stil houden! Vind het nu ook juist wel leuk om het nog even voor ons te houden!

    Weten bij jullie al veel mensen het?
     
  19. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    Oh ik heb flink wat gemist zie ik!
    Hoe gaat het met iedereen verder?

    Ik las dat iemand zei dat je na een zoon een grotere kans hebt op nog een zoon? Nooit geweten! Ik riep altijd al wij krijgen nooit een meisje, over 9 maanden zullen we dat zeker wrten (hoop ik...)

    Hier hebben we het mijn hele familie al verteld en over 2 weken de familie van mijn man. Wij hadden het ook graag nog geheim gehouden maar dat gaat bij mij moeilijk. Ik heb een bindweefsel aandoening en heb dus geen sterke banden. Nu is mijn buik dus al aan het groeien (zo een lelijk darmenbuikje hihi...) ben in een week al 11cm toegenomen in omvang. Dan gaan ze toch raden, vertel ik het liever zelf...
     
  20. Boris10

    Boris10 Niet meer actief

    Geheim houden wordt idd lastig. Hier ook met 3e kindje in 3 jaar. Gister hadden we verjaardag bij familie maar had een broek aangedaan met hoge band. Daar overheen een shirt en een jasje. Door die hoge band lijkt het allemaal weer behoorlijk strak :p En jasje verbloemde de rest haha
     

Deel Deze Pagina