Binnen een jaar zwanger van 2e kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Margha, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    Hier weten de ouders en broers en zussen het al. Beetje vroeg maar ik groei nogal snel. We wilden het liever zelf vertellen dan dat er verhalen rond gaan. Oja en op het werk weten ze het ook..

    Wat fijn dat je het hartje gehoord hebt! Kan dat al zo vroeg? Bij ons zoontje deden ze dat pas bij 16 weken laten horen..
     
  2. LoveP

    LoveP Actief lid

    22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben het deze week verteld. En oh, wat vielen de reacties mee!! Iedereen was blij en enthousiast😊
    Alleen mijn schoonouders weten het nog niet. Maarja, ik hechtte voor mezelf meer waarde aan de reactie van mijn eigen ouders. Schoonouders staan toch een stukje verder weg van ons..

    Wat een goed nieuws, al die goede echo's!
     
  3. Boris10

    Boris10 Niet meer actief

    Hartje liet de vk ook al horen met 7.2 wk
    En gister het ziekenhuis dus ook met 9.4.

    Heb de angelsound ook thuis een keer gebruikt. Zolang je het kort doet is er geloof ik geen probleem.
     
  4. Boris10

    Boris10 Niet meer actief

    Fijn.Ik vind mijn moeder ook de belangrijkste van iedereen hoor ;)
    Zij weet het, verder niemand. Mijn schoonmoeder zal toch niet super blij reageren, dat weet ik nu al. Die vinden 3 kindjes in 3 jaar veel te veel, te snel, te druk enzenz.
    Dus geen haast met vertellen haha.
     
  5. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    ohh dan inderdaad nog lekker even geheim houden en zelf van genieten!
    Wij hadden verwacht dat mijn schoonouders ook niet al te blij zouden zijn, maar viel me echt reuze mee! Gelukkig... Is ook voor mijn man wel fijn, dat zijn ouders blij zijn..

    Heb je angelsound thuis in deze zwangerschap al gebruikt? of je vorige zwangerschappen?
    Ik heb thuis ook een angelsound, vorige zwangerschap hoorde ik met 14 weken pas iets, maar mijn placenta lag aan de voorkant dacht ik. ze zeiden dat het daaraan kon liggen? Ik voelde de kleine ook pas vrij laat vond ik, 16/17 weken.

    Volgende week donderdag heb ik de eerste echo, vind het echt veel te lang duren hihi
     
  6. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Hier gaat het allemaal goed! Soms wat misselijk, maar het valt mee gelukkig, tot nu toe! :)

    Dinsdag intake bij de verloskundige!

    Me vriend heeft zich trouwens al meerdere keren bijna versproken haha ben benieuwd wanneer het echt gebeurd! Wij zijn daar echt niet geschikt voor hoor, dat stilhouden!

    Mijn dochtertje gaat sinds maandag om 7 uur naar bed en dan om 10 uur slapend een flesje. Maar wel lekker zeg! Een beetje rust in de avond! Ben best wel moe, dus ga regelmatig gewoon om 9 uur al naar bed haha! Jullie ook zo moe?
     
  7. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ja hier ook zo moe.. gelukkig krijgt mijn zoontje om 8 uur de laatste fles.. dus lig ook regelmatig zo vroeg op bed haha, heerlijk is dat!
     
  8. Boris10

    Boris10 Niet meer actief

    Meiden respect hoor met zo'n kleine baby erbij! Lijkt me zo heftig!
    Hier een kindje van 1 en eentje van 2 maar met alle gebroken nachten ben ik hele dagen echt gevloerd! Zoon van 2 wordt 's nachts nog wel eens even wakker en geeft dan een gil af half in zijn slaap. Als ik bij em kom dan slaapt hij alweer :p
    Maar ik kan dus niet meer in slaap komen dan :( :(

    Na 3 kwartier slaap ik weer in en vervolgens komt 10 minuten later mijn dochter voor een flesje :( En zo gaat dat door...
    Zou er nu echt geen baby bij kunnen hebben zeg, maar dat komt ook door de eerste weken van de zwangerschap hoor. Ben dan altijd erg moe. Gelukkig hebben we nog ruim 6 maanden haha!


    Angelsound: Ik had em al bij mijn eerste. Toen met 8.6 voor het eerst hartje gehoord. Dit keer met 8.4 week.
    Heb em nog maar 1 keer gebruikt. Heb niet echt de behoefte.
     
  9. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    nee hartje niet gehoord maar zien kloppen tijdens de echo, je zag als het ware een knipperend lichtje. bijzonder allemaal zeg.
    mijn dochtertje slaapt de nacht ook lekker door.

    Vandaag 2 zwangerschaps broeken gescoord bij de miss etam outlet, had nu 2 spijkerbroeken voor 44 euro, dacht die neem ik nu maar alvast mee voor deze prijs. Heb ze straks vast een keer nodig en dan zal je zien dat ik ze duur moet kopen.

    fijn zeg die goede echo's, toch spannend allemaal weer hoor.

    Boris. die kleintjes kosten idd erg veel energie, gelukkig krijg je er veel voor terug.
     
  10. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Gaaaaap! Dochterlief is snotverkouden en krijgt 2 tandjes in 1 keer! Pff dat was echt geen lekkere nacht :(
     
  11. LoveP

    LoveP Actief lid

    22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een kindje wat prima slaapt. Meestal rond tien uur laatste fles, acht uur de volgende ochtend voor het eerst wakker.
    Zelfs nu ze snotverkouden is, slaapt ze als een roosje.
    Zielig he, PollyBaby86, al dat gesnotter. Ik smeer 's avonds voor het slapengaan wat Luuf op haar borstje, daardoor kan ze vrijer ademen.
     
  12. Boris10

    Boris10 Niet meer actief

    ♥ZWANGER♥

    Mei
    22 mei: Boris10

    Juni
    3 juni: PollyBaby86 (dochter 06-'14)
    10 juni: Margha (dochter 11-'14)
    11 juni: Daniielle



    AFSPRAKEN


    ---------------------------------
     
  13. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Luuf mag pas vanaf 6 maanden toch? Is jouw dochtertje al iets ouder dan de mijne of durf je het gewoon aan? Ik houd me niet altijd aan die termijnen hoor, maar vroeg het me af!

    Over het algemeen slaapt ze de laatste weken gelukkig weer goed, dus mag niet klagen hoor. Maar en tandjes, en verkouden en voor het eerst omrollen is iets te veel schijnbaar! ;)
    Ach tis een schatje, en dan krijg je zo'n grote glimlach midden in de nacht (welliswaar met allemaal snot op der lip haha ) maar dan is het ook allemaal wel weer goed!

    Maar wel GAAP ;)
     
  14. LoveP

    LoveP Actief lid

    22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Mag inderdaad pas vanaf zes maanden, maar gebruik het al wel. Een klein beetje, een keer per dag. Ze is nu 4,5 maand.

    Heerlijk he, zo'n grote glimlach! Dan is je dag/nacht weer goed!
     
  15. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Vraagje! Hoe denken jullie over de combinatietest?

    Bij m'n dochtertje niet gedaan, maar nu twijfel ik of we het misschien nu wel moeten doen.
     
  16. Boris10

    Boris10 Niet meer actief

    Nee, hier geen testen aangezien er toch nooit een kindje weggehaald zal worden in welke omstandigheid dan ook.
     
  17. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Nee ik kan me dat ook echt niet voorstellen! Dat was ook de reden om bij nr 1 de test niet te doen.
    Nu zou ik het ook niet kunnen, maar anderzijds vind ik wel dat we nu ook een besluit nemen voor me dochter. Lastig! We denken er nog even over na!

    Ben benieuwd wat de anderen doen!
     
  18. LoveP

    LoveP Actief lid

    22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Wij doen de combinatietest niet. Bij ons eerste kindje ook niet gedaan. Als er een slechte uitslag zou zijn, hebben we de keuze gemaakt geen punctie of vlokkentest te laten uitvoeren. Vanuit ons geloof hebben kiezen we ervoor ons kindje te houden, onder welke omstandigheden dan ook.
    Ook al is dit moeilijk! Bij ons eerste kindje werd er een afwijking aan de darmen ontdekt, nl echodense darmen. Dit kon ook wijzen op eventueel een syndroom. Veel zorgen gehad in de zwangerschap, maar uiteindelijk een gezonde dochter!
     
  19. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    Wij gaan ook geen test laten doen. Bij ons zoontje ook niet gedaan. En eigenlijk om dezelfde reden, we zullen het nooit weg laten halen..
     
  20. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Nou we hebben besloten, wij doen ook geen test! 😄
     

Deel Deze Pagina