Binnen een jaar zwanger van 2e kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Margha, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Binnen 3 maanden is snel inderdaad. Schoonzus ook, mn nichtjes schelen een jaar en 2 dagen. Terwijl haar altijd verteld was door artsen dat ze nooit geen kinderen kon krijgen, ze had 1 keer seks met haar, nu inmiddels man, en zwanger!
    Denk inderdaad dat het ook is hoe je het brengt. Denk dat ik een kaartje schrijf namens onze dochter met gedichtje erop ofzo dat ze in juli 2015 een broertje of zusje krijgt. Even zoeken straks of ik iets leuks kan vinden :)
    Succes en veel plezier met vertellen Polly :)

2. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Het was een prachtige echo ♥
    Alles erop en eraan en lag lekker te bewegen.

Hier nog niemand verteld. Alleen mijn moeder weet het.
    De rest zal toch niet dolenthousiart reageren dus ik het totaal geen haast met vertellen :p
    3e kindje binnen 3 jaar, de meeste in de familie verklaren me voor gek...

3. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Wat fijn dat je een goede echo had Boris!!
    Als jullie er uiteindelijk zelf maar blij mee zijn toch :)

4. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ja, het maakt me niks uit hoor wat anderen vinden. Sterker nog... We hebben nog 1 cryo in de vriezer en die wordt zodra het weer mag na de bevalling teruggeplaatst. (ws een jaar na de ks net als deze keer)

Normaal had ik daar niet voor gekozen maar we willen niets weggooien en ik zie het echt niet zitten om als de jongste naar school gaat weer overnieuw te moeten beginnen met de luiers en het aan huis gekluisterd zijn.
    Dan maar allemaal achter elkaar.

Maar natuurlijk is de kans niet zo groot dat ook de laatste cryo blijft plakken dus hoogstwaarschijnlijk is dit onze laatste zwangerschap. (wat ik prima vind ;) )

5. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Wat spannend, na deze zwangerschap nog een keer een terugplaatsing. Zou mooi zijn als het jullie gegund zal zijn. Snap dat je niks wilt verspillen.

6. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    gezellig dat je mee komt kletsen

7. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Boris. Als jullie er gelukkige mee zijn is het goed toch. Wel fijn dat je ondanks alles toch zwanger word.

Danielle. Kan het me voorstellen dat je je zo voelt maar wanneer had je de echo? Deze zal je hopelijk geruststellen.

Hier. Vandaag de ouders verteld. Ze reageerden dol enthousiast., echt leuk. We hadden een slab gekocht met de tekst 'ik word GROTE zus' voor mijn dochter en die gaven we van ooh zou jij haar even een koekje willen geven.
    Verder bij vlagen erg misselijk en soms pijn in mijn buik. Maar verder alles goed.

8. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Hier weet de hele familie het al hihi... of in ieder geval grotendeels. Iedereen was erg enthousiast.
    Mijn buik is ook al erg opgezet, had ik bij de eerste ook heel erg. Vandaag 8 weekjes zwanger en vanmiddag naar de gyn! Vind het erg spannend hoor, hopelijk heb ook ik een goede mooie echo!

9. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    IMG_20141029_110828.jpg

Dit is mijn opgezette buik...
    en was van mezelf slank, had bijna mn pude lichaam weer terug. Een zo goed als platte buik haha..

10. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Dat is al een mooie buik :) Hier ook al best wel opgezet, en ben vanmezelf niet heel slank. Licht overgewicht. En echt ochtendmisselijkheid, vorige keer geen last van. Toen werd ik ook pas bij 6 weken wat misselijk.

Leuk zon slabbetje Margha. Ik ga denk ik een verjaardagskaartje schrijven voor mn vader namens dochter en had douchegel gekocht voor hem namens dochter. (zelf hebben we overigens een ander cadeau hoor, een set met boortjes wat ie graag wilde hebben).

Beetje brak, om kwart voor 4 vanacht ging de wekker. Vriendlief is naar Engeland voor zijn hobby truckracen...

11. javica

javica Actief lid

28 okt 2014
    105
    3
    18
    NULL
    NULL
    Goedemorgen

Hier ook positief getest, onze jongste is vandaag 7 maanden.

Kregen jullie veel negatieve reacties?

12. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Gefeliciteerd javica!
    Ik heb eigenlijk geen negatieve reacties gehad alleen de reactie zo dat is snel... mijn zoontje is nu bijna 5 maanden.

13. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Gefeliciteerd Javica!

Hier ontzettend nerveus, hebben jullie dat ook? Kan een kwaaltje zijn heb ik wel eens gelezen, maar kan ook komen doordat ik het morgen ga vertellen aan mn ouders en niet weet hoe hun reactie zal zijn haha.

Even een praktisch vraagje, ik woon in DL en gaan naar een kinderarts ipv CB. Hier krijgen we geen specifiek voedingsadvies. Wel wordt er gevraagd hoe het gaat met eten enzo. Ze heeft vrij lang gedaan met 150 cc per fles (6x per dag, omdat het anders niet bleef zitten). Ze had toen navraag gedaan en was geen probleem (normaal had ze toen al wel stuk meer kunnen hebben qua leeftijd). Maar omdat ze goed groeide, voor op schema, konden we toen gewoon zo door gaan.
    Nu heb ik zelf een schema opgezet, aan de hand van tips en internet, dat er als volgt uitziet:

Tussen 8 en half 9: opstaan en fles 210cc + 7 scheppen melk en 4 scheppen pap
    Tussen 10 en half 11: fruit en roosvicee
    Tussen half 1 en 1 uur: ruim 2 boterhammen met beleg en roosvicee of melk
    Tussen half 4 en 4 uur: fruit of koekje met roosvicee
    Tussen 5 uur en half 6: warm eten en eventueel toetje
    Tussen 7 uur en half 8 (afhankelijk van hoe veel ze geslapen heeft die dag): fles 210cc + 7 scheppen melk en 4 scheppen pap

Dochter slaapt nog redelijk vaak, meestal 3 keer per dag. Ook 's nachts slaapt ze goed door, nog nooit wakker geworden. Althans niet dat we haar dan horen want ze huilt eigenlijk nooit alleen als ze heel erg moe is. Ze is nu 9 maanden.

14. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Pfff, ben niet zeker maar ik vermoed dat dit kindje ons niet gegund is. Zo straks na het plassen bij afvegen 2 flinke vegen roze en net weer. Was net gewend, aan het feit dat het zo was en zo.
    Iemand zei, misschien innestelingsbloeding nog, maar dat had ik vorige keer ook en was maar heel klein beetje en niet zo laat in de cyclus. Zou zaterdag/zondag ongi moeten worden.
    Begin gewoon te twijfelen aan mezelf en de test, maar de test liegt niet (heb deze vaker gedaan en was altijd spierwit) en mn lichaam liegt naar mijn idee ook niet qua symptomen.
    Kutzooi is het, en mn vriend is er ook al niet. Die is weekend weg en is pas maandag weer thuis.

15. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    He bah ing.. ik hoop dat het niks is en alles toch goed gaat! Sterkte!

Hier vandaag een echo gehad met een kloppend hartje, wij zijn verliefd!

16. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Dankje wel.

Wat fijn meid, kloppend hartje. Blij voor je!!!

17. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ik ga voor jou duimen dat voor jou ook alles goed gaat!

18. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Dankje wel, vind ik lief :)

19. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ah duimen ing!

En fijn daniiele!!! Gefeliciteerd!!

20. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Gefeliciteerd met de goede echo!!!

Ing ik heb 3x helderrood bloedverlies gehad deze zwangerschap waarvan 1x voor NOD. Echt inlegkruisjes vol.
    Het hoeft echt niets altijd iets verkeerds te zijn!! Sterkte met de onzekerheid!

Deel Deze Pagina