Ik heb de 5de mn eisprong gehad (had een paar uur super erge krampen en ineens was t weg) en vandaag 9 dagen later heb ik wat lichtbloed verlies. En wat ik op internet lees kan het miss innestelingsbloed zijn. Nu ga ik heeel erg veel duimen en hopen dat het deze maand is gelukt
Mijn ervaring is dat een zaad onderzoek, omdat het een makkelijk onderzoek is, vaak al mag voordat je een jaar bezig bent, dan kunnen ze kijken naar de kwaliteit en zijn jullie van je onzekerheid af. Onderzoeken bij de vrouw zijn minder leuk en makkelijk dus die doen ze echt oas na een jaar.
1e ongepland maar zeer gewenst 2e zwangerschap 11 rondes helaas een ma geconstateerd. Nu weer in ronde 2 en we zullen zien hoe lang het nu gaat duren..
Het duurde bij ons 1,5 jaar precies. Ik was 14 jaar aan de pil dus ik gok dat het met ontpillen te maken had. We hebben ons in de tussentijd wel laten testen, om er zeker van te zijn dat er niets mis was. Dat was er niet en de maand erop was ik zwanger (uitgelopen op een miskraam helaas) en 3 maanden daarna weer. En dat is deze zwangerschap!
Eerste zwangerschap direct na stoppen van de pil zwanger in ronde 1. Bij deze zwangerschap in ronde 4 maar wel met lange cycli. Dus heeft al met al half jaartje geduurd. Op dat moment voelde het als lang maar ik weet dat ik me zeer gelukkig mag prijzen dat het zo vlot gelukt is.
Voor onze eerste; Ronde 2 MK Ronde 1 na MK baby Voor een tweede baby; Ronde 3 VMK En nu zitten we in ronde 6... Als je dingen wil weten mbt medicijnen enzo, bel even de huisarts, heb je ook duidelijkheid voor jezelf
Ik was zwanger na 4 mnd. Had rekening gehouden met veel langer omdat mijn moeder na 4 jaar pas zwanger was van de eerste.
Bij onze dochter ronde 3 na het stoppen met de pil. Hadden beiden verwacht dat het langer zou duren en deze zwangerschap is ons eigenlijk overkomen. Gebruikten condooms, maar we hadden het die maand vaak over een tweede kindje en toen bleek ik zwanger. Man wou eigenlijk niet meer kinderen, maar hij vindt het nu heel mooi dat ik weer zwanger ben.
Meer dan een jaar is normaal om zwanger te worden. De een sneller dan de ander. Hier 27 maanden inclusief 4x iui.
Citalopram heeft geen invloed op de zaadkwaliteit het kan echter wel zorgen voor erectiestoornis. Mijn man slikt 30 mg en zal dit de rest van zijn leven blijven doen. Bij ons is het zwanger worden niet natuurlijk gelukt maar zijn we bij de eerste IUI behandeling zwanger geworden van een tweeling. Bij mn man zijn ze zelfs gestopt met tellen van zaadcellen omdat hij boven gemiddeld scoorde. Waardoor het bij ons uiteindelijk niet natuurlijk is gelukt is nooit helemaal duidelijk geworden, wel bleek mijn linker eileider minder doorgankelijk maar dat zou geen probleem moeten zijn. We hebben nooit een samenlevingstest gehad en aangezien IUI zo snel en goed is gelukt, denk ik zelf dat daar het probleem in zit.