Ik ben een groentje op zwangergebied en dacht door hier e.a. te lezen wel duidelijk heid te krijgen, echter...door alles te lezen begin ik te twijfelen, iedere ervaring is weer anders, maar hopelijk door reacties van jullie kom ik wat verder. Ik ben met eerste ronde bezig en had vorige weekend mijn eisprong. (volgens mijn ticker) en voelde 'slijm' flink geoeffend. Hopelijk met resultaat want sinds dinsdag ben ik erg van de leg, misselijk, gevoelige borsten en de 'zin' vergaat me een beetje. Ik moet volgens de statistieken nog 8 dagen wachten voor mijn ongesteldheid komt (is dit nod ??) en dan weet ik meer, ik heb hier wel gelezen dat ik voor die dag al een test zou kunnen laten doen. Iemand die mij advies kan geven ?
nod is niet ongesteldheidsdag. je hebt altijd een cyclus van 28 dagen? je hebt speciale testen 4dagen of 6 dagen voor nod. dit geeft een 100 procent zekerheid het kan best zijn dat je pas postief testen als je 2 dagen overtijd bent
Ik help je hopen dat je zwanger bent! Bij mij begon het ook zo, en daarnaast zag ik het aan de aders op mijn borsten. Die waren ineens veel duidelijker zichtbaar en liepen ook door mijn tepels heen terwijl ik ze daar voorheen niet op kon zien. Ik testte overigens 12 dagen na mijn ovulatie positief met een kruidvat 2 voor 5 euro test.
Helaas weet ik (net als velen hier op het forum) dat je lichaam je enorm in de maling kan nemen en alle kwaaltjes die op zwangerschap lijken, blijken later weer een nieuwe ongesteldheid aan te kondigen. (hoeft natuurlijk niet zo te zijn ) Met andere woorden, voordat je test kun je niet weten of je zwanger bent of niet. NOD = Niet Ongesteldheid Dag dus de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wordt vanwege zwangerschap, vanaf deze dag kun je ook testen. Uiteraard kun je eerder testen (er zijn zeer gevoelige testen op de markt) maar persoonlijk zou ik wachten tot de NOD. Hopelijk heb je over 8 dagen een mooie positieve test in handen
Hey piri piri! Hoop dat je zwanger bent natuurlijk, alleen die kwalen kunnen ook naderende ongi betekenen... Mijn lijf houdt me ook vaak voor de gek Ik zou ook wachten tot nod (wat al goed is uitgelegd door medeforummers ) sommige vrouwen testen echt pas na nod positief en dat bespaard je misschien een teleurstelling..
thanx ladies, een hele dikke week wachten.....hoe kom ik 'm door..... Tja, al veel gelezen dat je lichaam je in de maling kan nemen, t zou ook wel heel mooi wezen dat t in een keer zou lukken, gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit. hihi. hopelijk kan manlief ook nog wachten. ps zag dat sommige al 4 dagen voor NOD al testen met kruidvat test....handig ? over geld over de balk smijterij !...( is dan ook maar 2,5) maar goed......(zijn ook weer setje sokjes hihi.)