nieuwe baan (jaarcontract) en zwanger worden

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by gea2007, May 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gea2007

gea2007 Lid

May 5, 2008
    13
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb sinds maart een nieuwe 'droom' baan met een jaarcontract. Alleen willen mijn vriend en ik graag nog een kindje en zouden deze maand misschien willen beginnen alleen is mijn baas niet heel makkelijk schat ik in en heb ik me op mijn werk nog niet kunnen bewijzen. Moeilijk als ik van de zomer al moet melden dat ik misschien wel zwanger ben...of gewoon doen? help!

groetjes,

alvast bedankt!

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Gewoon voor de zwangerschap gaan. Voor hetzelfde geld duurt het nog een hele tijd. Werk is er overal wel te vinden, als het moet. Succes met zwanger worden.

3. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat mij betreft gewoon doen. Zoals prinses al heeft aangegeven, werk kan je altijd overal vinden als het moet, maar kinderen krijgen gebeurd niet 123..

4. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik was net zo panisch voor mijn baan toen ik ongepland zwanger was geworden. Ik zou in jan 08 een vast contract kunnen krijgen en was in jan 08 ook uitgerekend.
    Mijn directeur reageerde juist super leuk en mijn directrice heeft geregeld dat ik in juni 07 mijn vaste contract al kreeg, zodat ik daar geen stress meer omhad!

Mensen kunnen soms best meevallen ;)

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Inderdaad gewoon doen! Succes hopelijk ben je snel zwanger.

gr vruchtje

6. gea2007

gea2007 Lid

May 5, 2008
    13
    0
    0
    Dank je wel voor jullie reacties en inderdaad gaan we het gewoon doen!

7. proekie

proekie Lid

May 17, 2007
    27
    0
    0
    Gewoon doen
    Ik had hetzelfde. Ik kreeg in nov een nieuwe baan met een jaarcontract en wij hebben toch besloten om een kindje te krijgen.
    In jan werd ik zwanger en mocht meteen niet meer hele dagen werken dus ik dacht dat ik verlenging wel kon vergeten .
    Maar vorige week heb ik mijn baas gevraagdof mijn contract in nov wordt verlengd ivm regelen van de kinderopvang.
    Natuurlijk wordt het verlengt zij hij. Helemaal blij was ik ik had het niet verwacht.
    Wij hebben toch beslotene om een kindje te krijgen al had ik net een jaarcontract omdat er altijd wel iets is om het uit te stellen. Er lijkt altijd wel iets in je leven te zijn dat je denkt misschien moet ik even wachten. Op een gegeven moment moet je gewoon doen.

8. madeliefie

Sep 11, 2007
    27
    0
    0
    Ik zeg ook: doen!
    Ik was 13 weken zwanger toen ik aan een nieuwe baan begon. In de 16e week werd er gevraagd of ik soms zwanger was, en moest toen nog een maand in proeftijd. de reactie was eigenlijk veel positiever als gedacht. Ze waren erg tevreden over mij en vonden dit belangrijker dan dat ik ook nog zwanger was.

Daarbij weet je niet hoe lang het gaat duren voor je weer zwanger bent. Ik heb de opvatting dat kinderen krijgen belangrijker is dan een baan!

Succes met je beslissing!

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Ik zou er ook gewoon voor gaan.

Bij mij was het geval dat ik net wist dat ik zwanger was toen ik gezamenlijk met mijn manager besloot om mijn contract niet te verlengen.....

Drie week en een sollicitatie later en ik heb per begin juni een nieuwe baan bij een werkgever aan wie ik voor het tekenen van het contract heb aangegeven dat ik zwanger ben.... Reactie van mijn nieuwe werkgever: "He wat leuk, gefeliciteerd!" En vervolgens kreeg ik het contract mee naar huis om te ondertekenen. :D

Ze bestaan, flexibele werkgevers!

10. winnietje

winnietje Niet meer actief

Ook ik ben in maart begonnen met een nieuwe baan en heb ook een jaarcontract. En nu ben ik zwamger! Ik ga het na mijn eerste echo vertellen aan mijn leidinggevende. 1 collega weet het al omdat zij in hetzelfde schuitje heeft gezeten. Zij was 2 weken in dienst en 12 weken zwanger, En ze loopt nog rond, Krijg ik geen contractverlening dan ga ik lekker flexen, Ook niet vervelend met een klein hummeltje

11. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Ik ga ook binnenkort beginnen bij mijn nieuwe baan met jaarcontract, heb mijn vaste contract opgezegd (wel eng).
    Bij mijn arbeidsvoorwaardengesprek heb ik aangegeven dat ik een vaste baan opgeven voor een jaarcontract niet zo tof vind. Als compromis is nu in mijn contract vastgelegd dat ik na een half jaar een evaluatiegesprek krijg met de manager met wie ik dit sollicitatiegesprek heb gehad en dat dan al wordt vastgelegd of mijn jaarcontract bij gebleken geschiktheid wordt omgezet in een vast contract. Deze manager gaat over een half jaar namenlijk weg en die was juist heel positief over mij. Zou anders maar weer af moeten wachten wat de opvolger van mij vindt. Ook wel eng, want dan moet ik me het komende half jaar meteen al bewijzen terwijl ik nog gebroken nachten heb enzo, maar ik heb evengoed wel de zekerheid van een baan voor 1 jaar.

12. dushi1980

dushi1980 Actief lid

Jun 11, 2007
    225
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik ga mezelf straks in dezelfde situatie bevinden, druk bezig met zwanger worden en per 1 juli andere baan, stel het zou op korte termijn raak zijn (zitten nu in ronde 4) zou ik nog binnen m'n jaarcontract met verlof gaan en dan nog voor een paar maanden binnen jaarcontract terugkeren, ik vraag me alleen af of er dames zijn die de ervaring hebben op basis van hoeveel uur je dan terugkeerd? Ga namelijk 36 uur werken en wil na m'n verlof terug voor 24 uur, maar zou dit kunnen binnen een jaarcontract? :(

13. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    @gea2007 ik ben in precies hetzelfde bootje. Ik ben 15 mei met een nieuwe (droom) baan beginnen en heb een jaarcontract. Daarna als verlengt word het wel met vate aanstelling verlengt.

Ik wil ook zwanger worden. Zit uit te rekeken als ik zwanger word volgend maand dan word mijn kindje geboren april, en is er een kans dat tijdens mijn verlof ik werkloos word (van de baan die ik graag wil behouden)
    als het een tijdje duurt voordat ik zwanger word.. en ik bijvoorbeeld in november / december zwanger word dan moet ik nog met verlof als mijn contract moet verlengt worden. hoe ik het ook dan uitreken, er is geen voordelige tijd in het jaar om zwanger te worden wat betreft situatie op het werk. het enige is dat ik maximaal 12 weken voor mijn verlenging zwanger wordt, nou zo gek ben ik ook niet om daarop te wachten. HAHA.. gewoon zien hoe het gaat. Ik wil een kind,nu! punt! genoeg uitgesteld

14. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    @agatha

zou je niet een afspraak met hem kunnen maken (nu al) voor het gesprek over een half jaar (ongeveer dan).. voordat de nieuwe binnen komt, en dat hij een verslag met zijn advies kan maken en overdragen aan de volgende manager. Lijkt mij gewoon eerlijk. Hoe kan iemand die je niet heb gezien werken je beoordelen? dat zou oneerlijk zijn.

15. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    ik kom in het zelfde schuitje te zitten.
    heb mijn vaste contract opgegeven voor een jaarcontract.
    nu vraag ik me alleen af stel je bent met zwangerschapsverlof en je contract loopt af en die wordt niet verlengd......krijg je dan een uitkering? of betaald je werkgever je dan wel uit tot het einde van je verlof?

16. gea2007

gea2007 Lid

May 5, 2008
    13
    0
    0
    Hoi Allemaal,

bedankt voor jullie antwoorden! We hadden de knoop doorgehakt en nu ben ik zwanger! dus het wordt spannend hoe men op mijn werk zal reageren maar ik merk het wel ik vind dit kleine wonder van net 5 weken veel belangrijker. :D
    veel liefs Gea

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    WOUW! Gea, gefeliciteerd! En een nieuwe baan en zwanger... Heerlijk he? Geniet er van!

Kus,

Kweenie

18. Nash

Nash Bekend lid

Jan 2, 2008
    522
    0
    16
    Gefeliciteerd, ik heb ook hetzelfde gezeten. Jaar contract en zwanger, maar mijn contract is gewoon verlengd.

Share This Page