Wie heeft er een konijn? Het lijkt mij erg leuk. Ik zou dan denk ik voor buiten gaan en dan dus sowieso twee konijnen. Nu lees ik dat ze niet tegen temperatuurwisselingen kunnen en je ze dus om mee te spelen niet naar binnen kan halen, dat vind ik wel jammer. Als je een konijn hebt, is deze dan binnen of buiten en waarom?
Wij hebben voor binnen gekozen. Wel gaan ze naar buiten bij mooier weer en dan in een ren. Vind het ook gezelliger in huis, we kijken er nu veel meer naar om dan dat ze buiten zaten. Ze plassen op een "konijnen wc" dus stank oid geen last van,verschoon dat bakje elke dag.
Wij hebben twee buiten konijnen. Heerlijk, geen stank en haren in huis. Buiten hebben ze ook een grote ren aan hun hok. En je kunt ze prima mee naar binnen nemen hoor, vandaag zat mijn dochter ook weer met een konijn binnen te knuffelen. Je moet ze alleen geen uren per dag binnen houden, dan krijgen ze te veel temperatuur verschil
Hier zat konijn binnen afgelopen winter, hij vond er zelf geen bal aan. Inmiddels buiten met een vriendin en die voelen zich veel fijner daar. Je kan ze echt wel even naar binnen nemen hoor om te spelen. Maar eigenlijk vind ik het ook wel een prima manier om mn kind te tuin in te krijgen
Wij hebben 2 konijnen buiten, in een grote ren samen met 2 cavia's. Binnen is best gezellig maar ik vind het toch stinken. Het zijn super lieve beesten heel mak, maar wij tillen ze niet op ofzo. Maar eerlijk, mijn dochter vind ze niet zo veel aan. Ze speelt wel in de ren met zand spelen en de konijnen vinden dat erg gezellig maar echt met de konijnen doet ze niks.
Bij ons een buitenkonijn. Altijd zo geweest. Maar hou er rekening mee dat als je nu konijnen aanschaft en ze zaten binnen, dan kan je ze nu in het najaar niet meer naar buiten doen.
Ik heb 2 buitenkonijnen, ook in de winter. Gewoon extra hooi, ze redden zich prima! Je moet inderdaad letten op de temperatuur. Heel even mee naar binnen kan prima. Maar bijvoorbeeld als het buiten vriest en dan mee naar binnen is geen goed idee. Dat verschil is veel te groot. Ook gaan buitenkonijnen een wintervacht krijgen, dit proces kan ook verstoord worden door ze steeds naar binnen te halen. Lees je goed in over konijntjes hebben. Konijnen vinden het over het algemeen niet heel fijn om opgepakt te worden. Hier heb ik echt een vertrouwensband met ze opgebouwd. Ze lopen hier de hele tuin door en als ik op de grond ga zitten komen ze wel bij me. Let ook op dat twee mannetjes of twee vrouwtjes vroeg of laat gaan vechten. Dit gaat bijna nooit goed. Het beste is een rammetje en een voedster. Als laatste wil ik je meegeven om voor genoeg ruimte te zorgen voor ze, ze moeten wel lekker kunnen rennen of springen elke dag. En alsjeblieft ga niet naar een dierenwinkel als je er echt voor wil gaan. Maar ga naar een opvang. Er zijn zoveel konijntjes die gedumpt worden en bij een opvang zijn ze helemaal gecheckt en vaak al geholpen. Bij een dierenwinkel zijn veel konijntjes die al ziektes met zich meedragen en in de meeste gevallen krijg je ook verkeerd advies. Dit zeg ik niet om betweterig over te komen, maar het is echt zo. Hou ook rekening met dierenartskosten. Eventueel laten helpen, elk jaar inentingen, etc. Lees je goed in!
Buiten. Met z'n tweeën in een grote ren. 2 gemiddelde maat konijnen hebben minimaal 4 m2 aan ren/loopruimte nodig. Het gemiddelde hok met mini-ren eronder die verkocht worden zijn te klein. Kijk dus alsjeblieft goed naar wat voor een verblijf je koopt. Ze hebben echt de ruimte nodig om een sprint te kunnen trekken en een sprong te kunnen maken zonder hun kop aan dak van de ren te stoten. Denk eraan dat (veel) konijnen het helemaal niet leuk vinden om geaaid te worden. Ze blijven vaak rustig zitten maar leuk vinden ze het niet. Oh en een konijn is niet om mee te spelen. Zie het hier bij de buren. Die kinderen lopen met die dieren te sjouwen. In poppenwagentje, achterna zitten, mee naar binnen enz. Doe het niet daar maak je zo'n dier niet blij mee. Spelen doe je met een hond.. Een konijn kan prima tegen temperatuurverschillen mits ze er continu in zitten. Dus zitten ze altijd buiten dan kunnen ze prima tegen de kou en ook heus wel als je ze een half uurtje naar binnen haalt. Ze kunnen vooral niet tegen tocht. En als je ze binnen in een hok houd dan moet je ze ook binnen houden tot de temperatuur buiten het toelaat o. Ze buiten te laten. Dus hou je ze binnen dan moet je ze binnen ook flink de ruimte geven om rond te kunnen lopen. Niet in een klein hok en vervolgens paar uurtjes los, dat is sneu. Binnen ook vaak meer stress voor ze . Steeds mensen die langs lopen, aan ze willen zitten, geluiden.. Nee lekker buiten Ik zou me eens aanmelden op bunnybunch. Daar kan je veel informatie vinden en vragen.
Wij hebben buiten twee konijnen. Ze lopen overdag los en snachts zitten ze in een grote ren met nachthok. Ze komen buiten ook wel naar ons toe voor wat lekkers en we kunnen ze aaien. Konijnen houden over het algemeen niet van oppakken/knuffelen en ik zie ook niet echt in hoe je met ze zou spelen? Dus dat lijkt me sowieso niet echt een optie. Ze hebben hier een tijd binnen gewoond maar 1 sloopte alles (planten, stoelen etc). Wat normaal gedrag is hoor, en we wilden ze ook niet opsluiten. Ze zijn dus naar buiten verhuisd
Wij hebben een binnen konijn. Was een impuls aankoop van mijn ex partner. Het was eigenlijk de bedoeling dat hij in de geschikte periode naar buiten zou gaan met een voedster maar daar is het nooit van gekomen. Hij loopt de hele dag in huis rond, is echt een heel sociaal konijn. Hij loopt de hele tijd achter ons aan, als we op de bank liggen komt hij naast ons liggen. Hij maakt niks stuk. Als we aan het eten zijn komt hij bedelen . Wij zeggen altijd dat hij in het verkeerde lichaam is geboren. Iedereen die hier komt is echt verbaasd hoe sociaal hij is. Last van geurtjes hebben we niet, hij is zindelijk, zijn 'toilet' maak ik iedere dag schoon. Ik had nooit gedacht het zo gezellig te vinden.
Jammer dat je het laatste advies geeft, want het kan niet in de winter. Het verschil is dan echt te groot en ze kunnen er ziek en zelfs dood van gaan. Ok het hoeft niet mis te gaan, maar naar mijn mening valt het in de categorie roken is slecht voor je vs valt wrl mee mijn altijd rokende opa is 94 geworden. Je kind de tuin in om te aaien is wél een goed idee
Even mee naar binnen nemen kan geen kwaad. Ja je moet het geen 25 graden binnen hebben en buiten -10. Maar gewoon door het jaar heen maakt het echt niet uit als binnen en buiten een niet te groot verschil heeft. Maar ik vind een konijn meer voor buiten, dus mijn kind gaat maar lekker de tuin in voor de bunnies.
Ik heb altijd 2 konijnen gehad, woonden samen in de tuin. Meerdere konijnen gehad omdat als de 1 dood ging er een nieuwe bij kwam. Altijd uit de opvang gehaald. Vaak hebben ze er al stelletjes zitten, heb je geen gedoe meer mee. Man is al gecastreerd dan. Nu heb ik echter een huiskonijn. Alleen dus niet volgens de richtlijnen. Meneer wil geen konijn als maatje, mocht hem van de fokster alleen houden als hij binnen in huis mocht wonen. Hij loopt altijd los, is zindelijk en qua karakter een kruising tussen een hond en kat. Aanhankelijk al een hond en eigenwijs als een kat. Heerlijk beest, hij ligt graag bij je, geeft aan waar we hem moeten aaien. Kinderen kunnen alles met hem doen, zelfs als je je vinger in zijn mond stopt bijt hij niet. Heeft zoon getest..
Bedankt. Ik ga eens rustig op onderzoek uit. Als ik nog een dier aanschaf (bij een konijn dan twee)dan laat ik me goed informeren en ik zal ze zeker niet in een te klein hok zetten. Ik vind het zelf wel hele leuke lieve beestjes, maar inderdaad zelf vinden ze dat knuffelen niet zo wat. Dat vind ik dan wel weer jammer. Ook eens aan de kinderen vragen wat ze er van vinden.
Ik weet wel dat de regelgeving omtrent het houden van konijnen gaat/is veranderd. Er worden nu toch gelukkig wat eisen gesteld aan het houden van konijnen. Weet zo niet hoe en wat,maar mn moeder had het erover.
Ik heb buiten konijnen. Misschien minder gezellig, maar geen haren en stank in huis. Buiten dat kan ik ze buiten ook meer ruimte bieden. Ze hebben hier een grote overdekte ren (soort volière), want konijnen houden van ruimte. Konijnen haal je het beste uit de opvang. Deze zitten vol en ze helpen je met koppelen. De mannetjes zijn ook al gecastreerd. Je kan niet zomaar 2 konijnen bij elkaar zetten en ook niet alle combinaties zijn ideaal.