Mijn vraag aan jullie om nog meer variatie aan eten toe te voegen. Wat eet jullie kleintje zoal rond de 6 maanden? Was met mijn dochtertje met 4 mnd gaan proberen met vaste voeding ze reageerde daar slecht op, toen ben ik gestopt en met 5,5 maand weer geprobeerd sins die tijd gaat het goed. Ik maak zelf alles vers ze heeft nu zoal gegeten: Wortel Bloemkool Broccoli Witlof met aardappel en appel. Aardappel met erwten. Van fruit Appel/ banaan Mango/ peer Banaan/ bosbes Appelsien/ banaan/ appel Af en toe krijgt ze een soepstengel of koekje. En sins gister stukje brood geprobeerd, hebben jullie nog ideeën of lekkere recepten? Zou het leuk vinden om die hier uit te gaan wisselen. Fijne dag iedereen! Groetjes liefs cindy
Hey onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren. Onze zoon krijgt ongeveer dezelfde groente en fruit als jouw kindje. Hij heeft nog mandarijn gehad en boontjes. Extraatjes ben ik nog niet echt mee begonnen op af en toe een broodkorstje na. Tussendoor krijgt hij water uit een tuitbeker (van de Hema), daar zijn we al met een maand of 5 mee begonnen, omdat hij graag water drinkt en ik wilde duidelijk een splitsing tussen fles en tussendoordrinken). Ik ga volgende week over op de opvolgmelk en dan het schema langzaam eens omgooien zodat hij eerst de hapjes krijgt en dan pas de fles. Nu is het andersom en heeft hij vaak wat moeite met het avondeten. Hoe slaapt jouw kleintje nu? Welk dagschema heeft ze?
Hè upkedupke Wat leuk zeg op dezelfde dag bevallen haha. Ons dochtertje doet het heel goed is een heel makkelijk kindje slaapt vanaf de tiende dag al door Nu is het hier 08:30 wakker fles 180+ 6 10:30/11:00 fruit ongeveer 60gram maak ik vers. 12:00/12:30 fles 180+6 daarna na bed. 14:30 stukjes brood sins 4 dagen maar meer om te proberen nog niet dat ze dat echt eet. 16:00 fles 180+6 17:30 avondeten ook ongeveer 60 gram 19:30 fles 180+6 Het avond eten gaat ook hier moeizaam merk dat ze fruit echt lekker vind, maar avond eten minder Tegen die tijd begint ze ook in haar ogen te wrijven en word moe. Terwijl ze na haar eten weer speelt dus weet ook niet goed wat ik daar mee moet. Als je tips hebt Af en toe krijgt ze een liga koekje 4+ waar ze wat op sabbelt vind ze reuze interessant haha. Hoe is jou schema? Ook heb ik ze eens frisfruitje gegeven van Nestlé en die kwarkbanaan dat vind ze me toch lekker, heb ook pyjama papje in huis, maar weet niet zo goed of ik dat wel moet geven? En mogen ze nu eigenlijk al kip of vis ofzo? Liefs cindy
Kijk eens op deze site Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter. Leuke gerechten om zelf te maken, vanaf 6 maanden. Is trouwens niet mijn site hoor!
Pyjamapapjes niet doen. Onnodig zoet en bevat veel zoetigheid en suikers. Mijn dochter at alles vers en wilde geen potjes. Nu nog steeds niet.
Tonijn gaat er bij ons zoontje ook goed in Verder eet hy 1 hele boterham per dag met jam appelstroop of banaan.. Pyjamapapje krijgt hij wel, vind hij erg lekker en slaapt er goed op
Wij zijn nog een beetje zoekende op dit moment. Hij wordt s'nachts vaak wakker en gaat dan liggen kletsen en spelen. Honger heeft hij niet. Een vast schema had hij niet echt. Allemaal richttijden dus: rond 6u wakker, nog ff door dutten of spelen tot een uur of 7 7.00 fles 210+pap 9.00 naar bed 11.00 fruithapje 12-12.30 fles 210 13.00 naar bed 14.30-15.00 wakker 16.00-16.30 fles 210 17.30 groentehapje 18.00 naar bed 20.30 fles en weer direct naar bed Natuurlijk gaan we ook vaker wandelen, dan slaapt ie wat moeilijker en korter of worden het meer kortere slaapjes. Ik ga nu proberen of ik hem rond 17.00 weer naar bed breng, dan rond 18.15-18.30 weer op en zijn groentehapje. Om 20.00 dan fles en weer naar bed. Ik hoop dat hij dan wat beter gaat slapen s'nachts. Enige jammere vind ik dat hij dan niet bij ons aan tafel mee eet, want wij eten meestal rond 17.30-18.00. Maar ja, dat komt wel weer als hij straks wat eerder naar bed kan.