Superhelden thema ; hello !

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by allstar, Dec 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. allstar

allstar Actief lid

May 29, 2012
    344
    6
    18
    Hoi allemaal! :D

Mijn zoontje wordt binnenkort vijf jaar, en ik zat te denken aan een superheldenkinderfeestje…

Geen flauw idee of dat in de smaak valt, maar ik gok het er maar op :roflmao:

Ik was van plan om het thuis te doen, en dan te beginnen met cadeautjes uitpakken ... Op een leuke manier, misschien hebben jullie nog tips daarvoor?

Misschien een leuke verkleedkist huren dat de kinderen zich kunnen verkleden?

En dan daarna leuke spelletjes doen ( en als het kan een beetje met superhelden te maken hebben )

En nu de vraag: hebben jullie nog leuke ideeën voor spelletjes…

Ik zat zelf te denken aan: koekhappen, blik gooien misschien?

Hebben jullie nog ideeën, want de kinderen leuk vinden?

Ik ben echt nog een leek hierin ... Dit wordt zijn eerste kinderfeestje, Dus echt alle tips zijn welkom ! Alles !!! Kom maar op

Is een kleine speurtocht ook leuk op deze leeftijd?

En zo ja, wat zijn dan leuke dingen met zo'n speurtocht? Oftewel: hoe kleed je de speurtocht voor kinderen van vijf jaar aan?

Ooooh wat een vragen!
    Maar ik hoop zo dat jullie mij op weg kunnen helpen ....

Lieve groetjes

2. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    - Masker kleuren voor een superheld
    - nog leuker (maar wel spannend met kleuters) is met textielstiften je eigen cape kleuren en tekenen.
    - Voorlezen uit een mooie prentenboek over een superheld
    - Leuke spelletjes waarin je iets moet reden, iets zwaars moet tillen bijvoorbeeld.
    - Of verspringen / hoogspringen.
    - gedichtje leren met bewegingen: http://www.obsmolenakker.nl/userfiles/184147/

Veel plezier!!

3. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,407
    10,339
    113
    Super leuk! Als je handig bent kun je op internet patronen vinden van een cape en masker. Wil je het makkelijker dan inderdaad ali express. Makkelijk alleen lange levertijd.

Eigenlijk kun je alle spelletjes wel omzetten naar je thema.

Een idee om je thema hoe word ik een superheld te noemen.

Opdrachten maken om uiteindelijk een superheld te worden. (Is ook een boek van) wat maakt je een held, doorzetten, samenwerken, goed luisteren concentreren improviseren, aardig zijn, super snel etc

Aan de hand daar van spelletjes.
    Samenwerken
    Bijvoorbeeld iedereen moet 4 puzzelstukjes zoeken en je mag niet meer hebben dan dat door bijvoorbeeld iedereen een eigen kleur zoeken (mogen elkaar wel helpen) Wanneer iedereen heeft gevonden moeten ze samen de puzzel maken.
    Je bedenkt samen met je kind een leuke plaat op a3 formaat en knipt dat in gekke stukken.

Concentratie: elke held moet even heel goed kunnen concentreren om dingen te verslaan. Blik gooien en op elke blik doe je een leuk superhelden plaatje of woord. (Zoals de oude batman serie)

Snelheid: samen in een kring wanneer je 6 gooit moet je snel superhelden kleding aantrekken en daarna mag je met een vork chips eten tot iemand ook 6 gooit, dan weer super snel uitkleden en mag de ander.
    (Super laarzen aan, een pyjama broek, een cape, sjaal, masker)

Goed kunnen luisteren:
    Een parcours afleggen met zijn 2 en, 1 is geblinddoekt de ander moet zeggen hoe ze moeten lopen.

Inleven/ improviseren.
    Woorden op een kaart en ze mogen het woord niet noemen maar andere woorden gebruiken of uitbeelden.

Uiteindelijk alles afkruizen op een diploma, misschien leuk om bij elk spel een aanwijzing te geven waar de eind schat ligt.

Daarna lekker als het droog is naar de speeltuin, spelen in de tuin of bij slecht weer binnen spelen. Als je nog tijd over hebt hahaha

Jules! likes this.

Share This Page