Binnenblijven

Discussie in 'Corona forum' gestart door Eenkadootje, 28 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik mis het hebben van sociale contacten.ik ben heel sociaal en bij mn werkgever zie ik veel mensen en heb wisselende contacten.
    Nu wordt week 3 wat ik thuis zit en de enige die ik in real life zie,is mijn man. Ik vind hem heel lief maar wat ben ik blij als ik weer met andere mensen kan zien.
    Mis het ook wel om ergens over te kunnen praten, doordat ik zoveel contacten heb en een veelzijdige baan,heb ik altijd iets te vertellen.
    Ben een huismus maar ben ook graag de hort op, en ga graag bij mensen langs of even een drankje in de stad of even ergens lunchen met mn man voordat ie moet werken.
    Nu draait mn dag om het huishouden en onze 2 katten:roflmao:
     
    Youtan, Eenkadootje en Syane vinden dit leuk.
  2. Jes88

    Jes88 Fanatiek lid

    11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Heb je link of website? Pb?
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je dat met 1 sociaal contact doet prima. Maar er wordt aangeraden sociale contacten te beperken. Ik kan al niet thuiswerken als doktersassistente en daarbuiten probeer ik het allemaal te beperken qua contact.
     
    GossipGirlxoxo, Eenkadootje en Syane vinden dit leuk.
  4. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Ik ben graag veel thuis, maar hoogzwanger met 2 kinderen om me heen vind ik het toch wel erg pittig. Ik heb nooit rust. Ik keek zo uit naar mijn verlof, die nu begonnen is, naar de dagen dat de kinderen naar school/opvang zouden gaan. En nu de hele dag druk, ik trek het niet altijd goed.
     
    GossipGirlxoxo en Eenkadootje vinden dit leuk.
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Wij zitten ook al 2 weken binnen. Echte lockdown hier (Frankrijk). We mogen een uurtje per dag naar buiten en alleen met goede reden. We gaan zomin mogelijk, om de 2 dagen voor boodschappen en kind uitlaten.

    Ik mis vooral het sociale contact. Leven zien op straat.
     
    GossipGirlxoxo en Eenkadootje vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.659
    113
    Vrouw
    Ik heb geen moeite met thuis zijn. Ik vind het heerlijk dat mijn man ook thuis is.

    Maar wat ik wel moeilijk vind is dat ik niet naar mijn moeder kan. En ik weet dat zij alleen woont en soms hele dagen met niemand praat. Even langs om door het raam te kletsen kan ook niet (2,5 uur rijden). Dus we bellen regelmatig. Maar dat is niet hetzelfde.

    Daarbij. Voor introverte mensen (Zoals ik dus ) is thuisblijven/weinig sociale contacten geen probleem. Zij laden op door alleen te zijn. En dat kan door je terug te trekken in huis, of een ommetje met de hond.
    Ben je extravert, dan haal je je energie juist uit sociale contacten. Dat moeten missen is voor hen extra zwaar.
     
    Eenkadootje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Totaal geen moeite mee. Nu scholen dicht zijn zit ik weer aan boord en daar is dit leven normaal ;) weinig tot geen mensen zien, max 1x pw supermarkt. Varen gaat (nog) gewoon door voor ons dus t lijkt vakantie doordat we als gezin compleet zijn. Met huiswerk voor de kinderen.
     
    Eenkadootje, GossipGirlxoxo en Louise11110 vinden dit leuk.
  8. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Hmm ik ben introvert maar wel met een sociaal leven wat ik mis. Ik moet inderdaad altijd opladen thuis of een ommetje maken maar alleen maar thuis maakt me juist gek... zeker omdat ik in een huis zit met 2 kinderen en een man en twee volle banen en juist geen ruimte om me ook ergens nog maar op te kunnen laden (normaal zit ik nog alleen in een auto, even alleen rustig winkelen, rustig sporten..)
     
    Eenkadootje, Kolibrie2 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.659
    113
    Vrouw
    Maar dan mis je toch juist de alleen-tijd zoals ik het lees?

    Dat hebben we hier opgelost door elkaar af te wisselen met kinderen en op zolder zitten. En een ommetje maken kan nog steeds.
    Doordeweeks wel druk omdat we beiden werk en. Maar dat was voorheen ook. En dan hadden we ook nog een hoop afspraken buitenshuis.
     
    Eenkadootje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ja maar dan de tijd voor mij alleen buitenshuis zeg maar! Ik mis mijn werk met mijn collega’s en gezellig met hen zijn en overleggen en even sparren, creatief zijn. Ik mis sporten met mijn clubje, ik mis gewoon even alleen lekker langs wat winkels en winkelen. Ik mis naar mijn vriendinnen gaan, met hen uiteten gaan. Met mijn kinderen en vriendinnen naar speelparadijs, zwembad, bibliotheek, kinderboerderij etc gaan. Ik zit nooit alleen maar thuis,MAAR als introvert heb ik het wel nodig om altijd even op te laden thuis. savonds even uurtje bijkomen van de sociale contacten. Nu is het teveel alleen maar thuis zijn en we kunnen er niet op uit terwijl wij normaal het hele weekend bijv op pad zijn. Het is gewoon saai. En omdat er stond dat het voor een introvert makkelijker is maar ik zeker weet een introvert te zijn maar dit echt geen fijne situatie te vinden dacht ik er over na en herkende ik het niet...

    Ik maak elke dag een ommetje. En afwisselen doen we maar dat is alleen maar zodat de ander dan kan werken. Kom ik niet echt van bij zeg maar.

    Neemt niet weg dat we het gewoon doen en positief zijn en ik toch allemaal leuke dingen verzin hoor. We overleven het wel. We zijn gezond en dat is het belangrijkste
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Oh grote tip na jongens shoppen om nu echt meisje meisje dingen te shoppen. De babyboetiek! Verzenden nu gratis ivm corona.
     
    Jes88 vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Haha zo voelde ik me als tbm dus altijd al :p
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Oh wat een nachtmerrie :cry: heel veel sterkte gewenst!
     
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik geniet ook van het thuis zijn. Vind ik altijd al heerlijk. Man is juist een type dat oplaad door de deur uit te gaan en sociale contacten op te zoeken. Merk duidelijk dat het voor hem zwaarder is. Ik vind het stiekem wel fijn dat hij nu verplicht thuis is nu in de avonden en weekenden. Want meestal geef ik toe en zit ik dan ergens op visite met het gezin terwijl ik veel liever thuis was geweest. En ik doe dat voor mijn man omdat ik weet dat hij dit nodig heeft. Hij snapt mij daarin weer totaal niet. Hij snapt niet dat ik in normale situatie de weekenden liever thuis ben aangezien ik de rest van de week ook al thuis bem. Hij denkt dan altijd gelijk dat ik depressief en contact gestoord aan het worden ben :p
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Help je nu meer mee aan boord als je er toch bent zeg maar? Of voelt het ook als vakantie omdat je voorheen aan boord wel mee hielp en dat nu niet nodig is omdat je normaal thuis bent en je dan ook niet kunt helpen?
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Ik doe eerlijk gezegt vrij weinig aan boord. Matrozen kunnen het buitenwerk goed aan. Man vaart meeste en daar heb ik en hekel aan (sturen zelf he) dus tja.
    Nou werkt mn lijf ook niet meer mee dus als het even kan laten we ook 1 van de jongens koken :D ze eten ook mee;)

    Maar ik hoef nu dus minder te doen dan thuis waar ik er 5 dagen alleen voor sta en door moet
     
    Kolibrie2 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wat fijn, dan zou ik zeggen neem het ervan zolang als dit duurt!
     
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Dat komt wel goed ;)

    Vind het ook wel fijn dat de laatste 6 weken zwangerschap het zomervakantie is (als ze niks aanpassen ;)) , dan kan ik ook naar boord. Weet nog niet of ik dan ook echt de 6 weken blijf, waarschijnlijk laatste week niet. Maar het kan en dat is prettig
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik werk laatste weken vooral heel veel en zit daarnaast voornamelijk buiten ;) ik heb een lekker tuintje en het zonnetje doet goed zn werk afgelopen week :)
     
  20. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Onze jongste heeft ASS en kan zichzelf ongeveer 2 minuten zelf vermaken (en dat is op een goede dag). De zorg voor hem laat zich eigenlijk niet echt met iets anders combineren. Maar er zijn nog 2 oudere kinderen met schoolwerk en mijn man en ik werken thuis. En ik heb altijd best wel grote behoefte aan even alleen zijn, stilte aan mijn hoofd. Dus af en toe heb ik wel het gevoel dat ik overborrel, eigenlijk. Maar tegelijkertijd is het ook gewoon wat het is, voel ik ook wel berusting.
     

Deel Deze Pagina