binnenkant van haar mondje is wit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

2. Niet meer actief

hoe kom je aan daktarin?

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Daktarin is waarschijnlijk het kuurtje dat je van je HA krijgt. Je4 krijgt het op recept en je kunt ook jezelf ermee behandelen. Je geeft echter geen BV, dus dan niet nodig.

Ik heb Siem spruw gegeven door vaginale infectie tijdens bevalling. Ik had die totaal niet opgemerkt en had er dus ook geen last van. Is meestal ook onschuldig, maar in het mondje wel knap lastig. Mocht jij ook ongemerkt de schimmel hebben, dan kan dat via lichamelijk contact dus op je dochter komen (handen wassen na toiletbezoek!)

Bij Siem werkte Daktarin goed, alleen bij mij (tepels) wilde het maar niet weg gaan. Succes!

4. Niet meer actief

bedankt voor jullie antwoorden

Ik krijg geen daktarin... het was iets anders.. het is een vloeistof... nou ja ik kijk wel of het helpt en anders ga ik ff langs..

5. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Is het gelige vloeistof die je hebt gekregen?
    Zoja pas dan op voor kleding. Emma heeft daar 3 of 4 kuurtjes van gehad (werkte niet bij haar). In haar kleding heb ik nu donkere vlekken zitten die er niet meer uit willen.
    Ook via kwijlen kan het vlekken geven!

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

De uitslag op de billetjes is een reactie van het lichaam, dit heeft niks met schimmelinfectie te maken en kan dus gewoon met sudocreme verholpen worden ;)

7. Niet meer actief

@suus81: ja idd gele vloeistof.. moet je dan 3/4x per dag 1 zo'n pipetje vol doen? en hoe geef jij dat?

8. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Is spoot het een beetje in haar mondje (heel voorzichtig). En dan beetje de wangzakken en tongetje proberen te raken.
    Vaak liet ze het er weer een beetje uitlopen
    Dus als ik jou was dan zou ik veel slabbers gaan gebruiken!

Mocht het na het kuurtje niet over zijn dan zou ik gaan vragen om Daktarin.

Zoals ik al zei hielp het (Nystantine) voor geen meter bij Emma. Ik ben na 3 a 4 kuurtjes maar weer naar de huisarts gegaan en heb toen (na overleg met de kinderarts) Daktarin gekregen. Dat hielp binnen 2 dagen al.
    Emma had ook "luieruitslag" en die was daarna ook direct weg!

9. Niet meer actief

danisha vind het spul wel lekker.. ze lag in de box.. heb wat op mijn vinger gedaan en op de plekken gedaan (zij dokter door de tel) daarna de rest ook in haar mondje gedaan... nou ik zal kijken of het helpt

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca vond de Nystatine ook smullen :) maar ook hier heeft deze niet geholpen.
    Hoop dat het bij jullie beter werkt ;)

11. Niet meer actief

dat hoop ik ook ;)

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dat gele spul heb ik ook gekregen voor Steven, toen was hij een paar weken.
    Het ruikt naar kersen, en op het laatst vond hij het erg vies.
    Ook al zie je nog een paar puntjes, gebruik het totdat het helemaal weg is, schimmel is hardnekkig.
    Succes!

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Die Nystatine heeft hier niet geholpen. Van de kinderarts kreeg ik toen Daktarin, dat is superspul. Na drie dagen was de spruw weg, toen nog drie dagen langer gesmeerd (advies ka) en nooit weer gezien! Dus als de Nystatine niet helpt vraag dan om daktarin!

14. mieke

mieke Bekend lid

hier ook iemand welbekend met spruw
    de witte daktaringel hielp bij dylana niet
    daarna heb ik van de dokter een drankje mee gekregen
    en dat moest ik in haar mondje doen en dat mocht opgedronken worden
    dat hielp heel erg snel

maar gelijktijdig had ze dus ook schimmelinfectie van onder
    rode eilandjes zeg maar
    mij werdt daar voor geadviseerd clotrimazol sandoz
    hydrofielecreme wat je zelf bij de apotheek kan kopen
    en daar over heen zinkzalf en dat werkte echt heeel goed

15. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    als ze spruw heeft, kan dat dan ook komen als ze alleen maar flesvoeding krijgt? Sinds gister drinkt ze opeens heel weinig. Ze pakt de speen wel, maar na 10min. begint ze rare bekken te trekken, mondje open en dicht, speen eruit duwen etc. Het rare is dat ze daarna gewoon weer 4 uur erover heen laat gaan tot de volgende voeding, ze lijkt geen honger te hebben...... Zie voor in haar mond eigenlijk niets vreemds, achter op haar tongetje lukt het me niet om te kijken......

twinny

Deel Deze Pagina