wat voel ik mij vandaag (#@#@. onze kater is een binnenkat en hij is gisteren de tuin in geglipt in een onoplettend moment en nu is hij niet terug gekomen. hij snuffelt soms wel is in de tuin rond maar ik let altijd op dat hij daar blijft en hij komt ook echt altijd weer naar binnen. het verste dat hij ooit gegaan is, is in de tuin van de buren. hij is gisteravond naar buiten gegaan en denk ik onder de schutting naar de buren gekropen . ik was even weg en toen ik terug kwam dacht ik verrek waar is die kat. ik zoeken overal in huis ik begon het al op mijn heupen te krijgen. hele nacht slecht geslapen. met een bakje lopen rinkelen buiten, rondjes gelopen, bij de buren aangebeld of hij misschien in de schuur zat (om 11 uur 's avonds ).. heb de andere buren nog niet aangebeld. zit nu op mijn werk. maar nog steeds geen kat ben nu zo bang dat hij de weg kwijt is of dat er iets gebeurd is. weet wel dat katten voor zichzelf kunnen zorgen maar het is over het algemeen zo'n doetje. hij is trouwens wel gecastreerd. iemand tips? of een geruststelling? ben er echt misselijk van.
Oh meid wat naar dat je kat weg is! Wij hebben ook een binnenkat (een Heilige Birmaan) en die is ook wel eens ontglipt. Gelukkig wist ze de weg naar huis wel te vinden! Hopelijk komt hij snel weer...en anders vanmiddag asiels afbellen? Heeft ie wel een bandje om of is die wel gechipt?
Heh bah....kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Over het algemeen zijn gecastreerde katers meer huis gebonden dan niet gecastreerde katers. Misschien neemt hij het er even van dat hij buiten is? Heb je al met z'n etensbakje gerammeld? Dat werkt hier namelijk altijd heel erg goed. Houdt je bewust je katten binnen?
Katten wennen aan het huis en kunnen heel goed de weg terug vinden. Zolang ie niet is aangereden komt ie vanzelf weer thuis.
Wij zijn net verhuisd, en onze binnenkat (wel eentje die graag naar buiten had gewild) is ook ontsnapt. Na een paar dagen totaal spoorloos, zagen wij hem steeds rond het huis. Hij weigert naar binnen te gaan. In ons oude huis was de buurt te gevaarlijk (busbaan naast het huis ongeveer), in ons nieuwe huis had hij na 6 weken binnen wennen wel naar buiten gemogen. Maar nu woonden we er pas net een week... het was niet de bedoeling. We proberen hem elke dag te verleiden met vis maar hij wil duidelijk niet. Zolang het goed met hem gaat vind ik het niet zo erg. Dat we hem steeds zien helpt natuurlijk wel, en maakt een zoekactie ook zinloos. Wat wel helpt is contact opnemen met amivedi. Je kunt een advertentie plaatsen, en vaak kennen zij mensen die vangkooien te leen hebben en die evt kunnen adviseren bij dit soort situaties. Wij hebben zijn bakje eten ook buiten gezet, samen met een beetje van zijn vieze kattenbakgrind. Klinkt vies, maar zo heeft hij wel kunnen traceren dat zijn geur bij dat huis hoort. Succes!
Bah wat vervelend, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik zou als ik jou was briefjes ophangen in de buurt, en eventueel ook briefjes in de bus gooien bij de huizen in je buurt. Zo hebben wij regelmatig weggelopen katten terug gevonden! Verder is het heel goed om 's avonds laat met brokjes te gaan rammelen op straat, dan is het rustig en durft hij eerder terug te komen. Sterkte, ik hoop dat hij snel weer thuis is!
Hij is in het verleden altijd een binnen kat geweest. Hij is nu zo'n 8 weken bij ons en ik wil hem wel graag leren om naar buiten te gaan. maar was en een beetje zenuwachtig van omdat ik bang ben dat hij niet meer terug komt. Hij is dus wel wezen snuffelen en misschien is die lekker de hort op.. Hij is nog niet gechipt en heeft ook geen halsband. ik zie gewoon telkens een zielige dikkerd voor me die niet meer weet waar die naar toe moet. ik zal vanmiddag sowieso even de asiels bellen en ik vraag het ook nog even aan alle andere buren.. misschien zit hij ergens in een schuur opgesloten.
Net Amivedi gebeld.. ze gaan het op hun website zetten. hopelijk heeft hij de tijd van zijn leven die stoutert.
Ik hoop dat hij terug komt meid.. Bij onze kat is het precies hetzelfde gegaan (jan.2010) maar helaas niet meer terug gekomen/gevonden Is nu al ruim 1,5 jaar geleden maar zolang ik niets weet blijft het moeilijk... Maar hoop dus dat die van jou alleen even op avontuur is!
Ik denk dat ie even aant genieten is van zn vrijheid Hij komt vast terug hoor als ie honger krijgt Heb het ook vaak gehad met onze katten.... Zolang ie niet onder een auto komt maar goed die kans is erg klein.. Maar snap hoe je je voelt hoor!
dank jullie voor jullie reacties hoor jeetje zo merk je toch maar weer hoe veel je eigenlijk geeft om zo'n beestje
Heb je z'n oude baasje al gebeld? Ik weet niet of dat in de buurt is, maar misschien is hij daar wel weer naar toe gelopen? Mijn tante had haar kat aan een vriendin gegeven, omdat ze te weinig tijd had en het beestje gewoon te weinig aandacht kon geven. Ze woonde destijds in een flatje en het beestje kwam nooit buiten. Maar 1x in de maand, liep dat beestje weer naar haar toe, ipv van haar vriendin.
Helaas niet altijd waar. onze kat is sinds 19 mei jl niet meer thuisgekomen. Hij is niet gevonden door iemand, niet door de dierenambulance, niet door de gemeentereiniging (die bellen we nog elke week), niet bij een asiel gebracht en helaas ook niet meer thuisgekomen . En hij kende de nabije omgeving goed. Hij was al 8 jaar bij ons. En we wonen hier ruim een jaar. Maar hij is in de nacht weggegaan en dan is het rustig buiten. We denken dat hij gewoon te ver weg is gegaan en de weg niet meer terug weet. (Of hij is in een sloot beland, de sloten hier kom je niet meer uit helaas). Maar die onzekerheid is gewoon heel erg naar. Ts, ik hoop voor jou dat ie gewoon een leuk avontuurtje heeft en dat ie weer lekker aan komt wandelen vandaag of morgen! Tip; bel de dierenambulance en de dierenartsen in de buurt. En als hij langer wegblijft is het raadzaam elke 2 weken de asiels in de buurt te bellen. Een kat mogen ze namelijk na 2 weken weer herplaatsen. Wij bellen ook nog steeds elke 2 weken, je blijft toch hopen he....
onze binnenkat is laatst ook ontsnapt en hij is 3 dagen weggeweest. wij kregen van een medewerker van amivedi het advies om snachts in de buurt te gaan zoeken. katten die niet gewend zijn om buiten te komen gaan vaak niet zo heel ver weg en liggen ergens in de buurt maar durven door angst niet te voorschijn te komen als je hem roept. snachts zijn er minder mensen op straat en is het rustiger en heb je meer kans om hem te vinden. ook gaf ze als advies bevuilt kattengrit buiten te strooien in de tuin zodat hij zijn lucht van ver kan ruiken en dan terug kan lopen en water en voer buiten zetten. ik ben toen die nacht gaan zoeken en hebben alles afgezocht en toen bedacht ik me kan proberen te fluiten zoals ik altijd doe als ik onze andere kat roep. en ja hoor in de verte hoorde ik een zielige miauw. zijn het geluid gevolgd en daar zat onze kat.
nogmaals bedankt voor jullie reacties dames, we hebben nog niets gevonden.. hij schijnt wel een paar keer in de buurt gezien te zijn maarja.. of dat hem echt was.. de moed is mij een beetje in de schoenen gezakt moet ik eerlijk zeggen. Het blijkt dus dat hij bij de buurvrouw in de tuin zat.. deze heeft een hond en die heeft hem opgejaagd. Hij is bij haar naar binnen geschoten en heeft zich verstopt. Ze heeft hem uiteindelijk door de voordeur (in dat zelfde uur) naar buiten geduwd. Dus hij zal ook erg bang geweest zijn.. mede door de hond.. arm beest. heb inmiddels 200 affiches in de brievenbussen gedaan in onze buurt. hele behulpzame mensen maar er zijn zo ongelovelijk veel katten in deze buurt en ook nog eens eentje die als 2 druppels water op hem lijkt dus ik krijg ook vaker valse tips.. wat ook heel erg frustrerend is. Ik zal vandaag eens gaan kijken bij het oude baasje.. ik hoop zo erg dat hij daar is. klinkt misschien overdreven maar ik kan er slecht van slapen en ik droom erover. maar ik ga zeker niet opgeven.. hij kan niet zomaar van de aardbodem verdwenen zijn.. ik hou jullie op de hoogte
Heb trouwens net ook de dierenambulance en het asiel gebeld.. maar ze hebben niets binnen gekregen helaas.
Via de dierenambulance en ook via vrijwilligers van Amivedi kun je vaak een vangkooi huren. Wij overwegen dit voor onze kat. Wij zien onze 'weggelopen' kat steeds in onze tuin, maar hij is weg zodra hij ons ziet Grote kans dat we eerst een zooi andere katten zouden vangen, maar er zit denk ik niks anders op als we hem nog terug willen. Wij zetten eerst steeds voer buiten, maar doen dit nu vandaag even niet, in de hoop dat hij er vanavond (we zien hem vaak als het gaat schemeren) extra trek in heeft. Ik vind het zielig, maar hij weet echt waar we wonen, en dat we er eten is binnen. (denk ik , hij is lief en dommig). Sterkte!
Ik hoop dat hij snel weer thuis is, maar geef de moed niet te snel op! Onze poes in vorig jaar zoek geweest. Ze komt normaal niet verder dan in onze tuin, maar toen was ze nergens te vinden. Niet in huis en niet buiten. Na 3,5 weken is ze een kilometer of 6 van huis gevonden door de politie, die de dierenambulance heeft gebeld. Die ons konden bellen om te vertellen dat ze gevonden was.