Eerste verjaardag op een andere dag vieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iris89, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoii meiden!

Ik vroeg me even wat af, ik ben benieuwd wat jullie mening is....

Mijn dochtertje is jarig op 29 september, dan word ze 1 jaar.
    Alleen is dit op een donderdag.... Een dag dat weinig mensen kunnen komen. Ik zit er daarom ook mee dat ik voor haar verjaardag een stapeltaart heb voor zo'n 26 mensen hahaha.

Ik zat er dus aan te denken om de "feestdag" te verplaatsen naar zaterdag en dan met de taart en de donderdag (29e dus) het gewoon wat kleiner te vieren met een paar mensen. Ik weet dat volwassenen dat vaak genoeg doen, maar is dit niet raar? Om haar allereerste verjaardag op een andere dag te vieren?

Nouja alvast bedankt! :)

2. mel123

mel123 Actief lid

21 nov 2007
    369
    0
    0
    Ik vind dat het rustig kan hoor.
    Wij hebben Fleur haar verjaardag toen ook op een andere dag gevierd, en toen haar "echte verjaardag" was zijn we met opa en oma en oom en tante naar een pannenkoeken restaurant geweest zodat ze het toch nog een beetje echt "gevierd" heeft. :D

3. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Wij hebben zoey dr verjaardag ook eerder gevierd want dan kon het overdag
    Op haar verjaardag ben ik met haar naar de dierentuin geweest

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan prima hoor. Hebben het beide jaren met Levi gedaan.
    Gaan op de dag zelf gewoon wat leuks doen met het gezin, wel een bakje koffie met opa&oma erbij en een klein taartje.

Echte feest vieren we dan op een zondag ochtend of middag

5. Wij vieren alle verjaardagen in het weekend. Dus ook die van de kids. Opa's en oma's komen van ver (2,5 uur rijden) en zijn nog werkend dus die kunnen niet door de week.

6. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Oh hey dat is een leuk idee, op haar verjaardag zelf gewoon wat leuks gaan doen!

Over de dierentuin... even een vraagje, krijgen kindjes van 1 jaar daar wel iets van mee denk je? (of ze dat dan ook wel leuk vinden)

Wel leuk om te lezen dat meer mensen het zo doen trouwens!

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier doen we het ook altijd hoor die kleintjes weten toch niet wat het allemaal betekent. en zelfs voor de oudste doen we het nog en zijn ook op haar verjaardag een daggie weggewest en nog weer laer nog een kinderfeestje haha dus 3 keer feest voor haar.

kinndjes van 1 kunnen dierentuin ook erg leuk vinden hooor het gaat om het moment toch niet de herinnering want die doet het toch nog niet voor later. zo zijn wij ook gewoon met onze jongen van 9 mnd toen naar disney geweest nou hij vond het super al die kleuren ed zelfs nnu als ie de fotos ziet word ie nog helemaal druk en vrolijk.

8. Ik zou er niet voor kiezen. Maar ik vind het dan ook veel leuker om zoiets in het klein te doen, het hele gebeuren met de taart enzo, dan met een heel huis vol visite. Damien's 2e verjaardag was op zaterdag, dat vierden we van 12 tot 17, maar m'n moeder en oma zijn om 10 uur gekomen en daar hebben we toen het kaarsjes uitblazen e.d. mee gedaan. En een beetje taart kun je toch ook wel een dagje bewaren in de koelkast?

Dus tja, ik zou het wel op de zaterdag daarna doen, maar het niet minder 'groots' maken op de donderdag ;)

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als de kids hun verjaardag op een doordeweekse dag valt word het altijd in het weekend gevierd. Onze familie en vrienden werken eigenlijk allemaal en kunnen daarom vaak alleen in het weekend.

Op de dag zelf vieren we het dan met ons gezin :)

10. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ze zal het je over 20 jaar heus niet kwalijk nemen ;)

11. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    De taart zou dan de dag voor haar verjaardag denk ik gemaakt worden, dus dan is-ie volgens mij niet meer lekker op zaterdag... maargoed we gaan het zo doen!

Op haar verjaardag komen 's ochtends wat mensen op visite, dan gaan we daarna lekker naar blijdorp!

Die zaterdag gaan we het echt vieren. :D

Heb er zin in! Hahaha. Bedankt voor alle tips meiden!!

Oja, volgend jaar is ze trouwens jarig op zaterdag, een stuk makkelijker ;)

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het best doen, maar dan op de verjaardag zelf ook iets speciaals. Ik zou niet net als sommigen haar gewoon naar het kdv kunnen brengen en doen alsof er niks is, dat vind ik zoiets vreselijks.

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben de 1e verjaardag (en de 2e ook ;)) ook verzet naar het weekend. Op haar echte verjaardag doen we dan iets leuks met z'n drietjes, dierentuin ofzo :)

Mijn vriendin verzette het niet en die had dus een kinderverjaardag met bijna alle visite na 18.00u met een doodmoe kind. Lijkt me ook niet ideaal...

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook op zaterdag gedaan ipv donderdag. Op haar verjaardag zelf wel haar cadeau gegeven en alles al versierd.
    Maar mijn broertje was ook die dag jarig, dus moesten daar heen. En op zaterdag groot feest gehad.
    Denk dat we vanaf volgend jaar ook idd met z'n 3en wat leuks gaan doen, dan begint ze het ook meer te beseffen.

15. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Wij hebben de 1e verjaardag van onze dochter ook op een andere dag gevierd. Ze was op maandag jarig en we hebben op de zondag erna het feest gehouden. Voor de meeste mensen geen probleem. Van sommigen kregen we wel opmerkingen in de trant van waarom niet op haar echte verjaardag, maar ja wie komt er op maandag dan in de middag he? Ik geloof niet dat er mensen een snipperdag op zullen nemen daarvoor ;) Dus tja... gewoon lekker doen wat jullie goed lijkt.

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Esmay was ook op een donderdag jarig en we vierde het de zondag.... Op de dag zelf hebben we gewoon met opa en oma een taartje gegeten!

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik ben dan echt vreselijk want heb mijn zoon gewoon naar het KDV laten gaan op zijn verjaardag.
    Daar lekker laten trakteren en feest vieren en thuis gewoon even zingen met het gezin en opa en oma. In het weekend vieren we het dan echt groots met vriendjes/vriendinnetjes en de grote verjaardagstaart enzo......

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Oja en volgend jaar ben ik nog slechter....
    zoon wordt 5, dochter wordt 1... datum ligt 3 weken uit elkaar maar ik vier het op 1 dag.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    luckey o zelf zou ik dat niet doen eigelijk... ik vind de verjaardagen van mijn kids zo bijzonder, daar verheug ik me zelf altijd al weken op.
    Hier de eerste verjaardag naar artis geweest en op zondag gevierd. 2e verjaardag naar apenheul geweest en pannenkoeken wezen eten en weer op zondag gevierd. Ik word er weer helemaal blij van als ik er aan denk.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier vieren we aankomende zondag al Julian zijn eerste verjaardag. Komt iedereen beter uit.

Op de dag zelf koop ik wel een klein taartje voor ons zelf.

Deel Deze Pagina