Hoi meiden, Dit is de eerste ronde met clomid (heb pcos). Meteen ook de eerste ronde tempen. Helaas snap ik er echt helemaal niets meer van! Ik dacht 10 of 11 dpo dat ik ongesteld moest worden (temp daalde dus een evt zwangerschap had ik al uit m'n hoofd gezet). Nu ben ik nog steeds niet ongesteld en stijgt m'n temp weer! Ik moet wel zeggen dat m'n oude thermometer er vanmorgen geen zin meer in had (43,8 lijkt mij niet te kloppen en ook 38,7 zal niet goed zijn) dus heb ik m'n nieuwe thermometer gepakt die ik klaar had liggen voor m'n nieuwe cyclus. Mijn vraag is of iemand er wijs van kan worden of iets van mijn kaartje herkend in andere kaartjes. Ik vind mijn temp zo raar doen tijdens de lf! Ik heb dat nog nooit zo erg bij iemand gezien. Ik twijfel nu zelfs aan m'n ei en of de clomid wel aangeslagen is!! Had geen afspraken in het zh om te kijken of de clomid zou aanslaan (ga ik volgende ronde wel eisen!). Alvast bedankt! M'n banner is de link naar FF.
Kan het zijn dat jouw thermometer al langer kuren heeft? Of springt jouw tempt tijden je lf altijd alle kanten op?
Dit is mijn eerste ronde tempen. Ik had een thermometer gekocht (huismerk bij de apotheek). Omdat ik niet hoorde wanneer hij klaar was en omdat ik in het donker zat te prutsen met licht en telefoon om het display af te kunnen lezen had ik alvast een nieuwe gekocht (mét verlicht display, ben helemaal blij!). Ik was van plan met de nieuwe te beginnen zodra ik ongesteld was geworden maar vanmorgen werd ik dus daartoe gedwongen. Of die oude thermometer al langer kuren had weet ik niet, had nooit wat gemerkt iig! Omdat dit dus pas m'n 1e ronde is kan ik niets zeggen over wat normaal is in mijn lf. Vandaar ook mijn vraag, want ik vind het zelf dus ook zo raar!
Even filosoferend.... Zou het niet kunnen dat je temp na ei even nodig had om goed door te stijgen en vervolgens een wat langere innestellingsdip is geweest en nu weer stijgt? Want de stijging na de dip ziet er nu wel goed uit. Ga je morgen testen? Of heb je misschien al getest?
Dat ws mijn idee ook, zo gek ziet het er niet uit eigenlijk. Heb wel onrustigere kaartjes gezien die elke dag zo wat de andere kant opschoten.
Thanx meiden voor jullie reacties! Ik heb nog niet getest. Morgen is mijn nod (uitgaande van mijn ei op dag 16 en uitgaande van een lf van 14) maar manlief wil heel graag samen testen. Morgen en vrijdag moet hij vroeg naar z'n werk dus we hadden samen afgesproken om zaterdagochtend te testen. Omdat ik er onderhand al niet meer in geloof (ook uit zelfbescherming denk ik) vind ik zaterdag wel prima! Maar jullie vinden'm er dus wel hoopvol uitzien? Hmmm.... ik wil mezelf niet gek gaan maken! Kreeg trouwens ook nog de tip om m'n vruchtbaar slijm weg te halen en te kijken wat FF dan zou doen. Dit omdat behalve die laatste hoge piek m'n temperatuur niet echt hoger was dan voor m'n ei. Zij dacht misschien aan een ei op dag 27 omdat daarna pas m'n temp echt heel duidelijk stijgt. Maar FF geeft ook dan gewoon een ei op dag 16 (in stippellijn). Pfff... ik ga volgende ronde zeker weten een follikelmeting eisen!! Ik weet gewoon echt niets nu! Ik laat het jullie iig zaterdag weten!
Peony, haal je slijm en de tempen van de 17e en de 18e eens weg. Discard aanvinken zeg maar. Ik blijf erbij hoor, dag 27 Zulke grote schommelingen (eigenlijk alle schommelingen) tijdens de lf zijn uiterst zeldzaam, niet onmogelijk, maar wel zeldzaam.
Nou, we weten dus dat het dag 16, 21 of 27 kan zijn. Heel handig haha. Maar we blijven even bij 16 toch? En is de test nega, dan wordt het vanzelf 21 of 27 hahaha.
Meiden, even update! Ben net ongesteld geworden!! Had mij er al bij neergelegd dus het is geen grote schok. Ik weet nu iig dat mijn temp tijdens de lf echt alle kanten opgaat. Scheelt mij de komende ronde een hoop stress... Bedankt voor het meedenken!
Wat jammer meid! Misschien dat je temp deze cyclus wat stabieler is als je de hele cyclus met dezelfde thermometer meet.
Ja, ik hoop het (al waren het nu alleen maar de laatste 2 metingen). Heb net ovutesten besteld. Hoop dat ze werken bij mij en dat ik op die manier iig m'n ei makkelijker kan spotten. Een extra zekerheid naast het tempen tot ik de gyn gesproken heb...
Hier ook een berglandschap op mn tempkaartje, temp vloog zowel voor als na mn eisprong alle kanten op. Maaar gisteren wel positief getest.. het zegt dus niets
@sasjuh, van harte met je zwangerschap! Ja, die van jou ging ook alle kanten op, al waren het wel meer heftige pieken en dalen. Bij mij ging een daling of stijging heel geleidelijk over een paar dagen. Weet nu iig dat ik er niet naar hoef te kijken, het zegt dus echt niets! Geniet van je zwangerschap!!