Hoi! Hier alleen een zoontje van 9 maanden en wonend in hartje Haarlem. Nu vraag ik mij af wanneer het een idee is om voor rondleidingen te gaan bellen naar scholen? In het centrum zijn er wachtlijsten, dus wil ik het liefst niet uiteindelijk een andere school moeten kiezen voor mijn zoontje vanwege een (te) lange wachtlijst. Ben misschien wel een beetje bang dat ik uiteindelijk niet kán kiezen. Daarbij hoorde ik van mijn ouders dat het beleid hier veranderd gaat worden. Schijnt dat je uiteindelijk niet zelf mag kiezen maar binnen een bepaalde straal van je woning een school gewezen krijgt. Weet iemand daar iets van, toevallig?
Ik weet dat hier in de buurt (Limburg) je in principe wel zelf kan kiezen voor een school, maar als een school al te vol zit een kind die niet binnen een bepaalde straal zit geweigerd kan worden..... Verder zou ik even her en der wat scholen opbellen waar je graag wilt kijken om te vragen of er wachtlijsten zijn en of je al eens kan komen kijken enzo.
Ik zou vragen wat de wachtlijsten van de scholen zijn. Ik heb mijn oudste (bijna 2,5 jaar) vorige maand ingeschreven bij de school van onze keuze want er waren nog maar 4 plekken en er kwamen die week nog 5 stellen voor een intakegesprek voor hetzelfde schooljaar. Maar ik weet dat bij ons in het centrum scholen zijn waar er al een wachtlijst is van 3 jaar.
Ik zou even vragen.. Hier is er niet echt een wachtlijst bij de meeste scholen. Dus een kennis heeft haar jochie bij 3jr8mnd nog ingeschreven. Liefst hebben ze hier dat je ze bij 3 jaar inschrijft. Dan heeft school tijd om de klassen beter te verdelen..
als je weet dat er wachtlijsten zijn dan zou ik nu al bellen voor informatie. Op school weten ze je het meteen te vertellen. Opendagen zijn (hier) in maart geweest, maar je kunt altijd een afspraak maken. Ik heb dochter met 3,5 ingeschreven, maar hier zijn er geen wachtlijsten. Ze vinden het alleen fijn om te weten i.v.m. klassen indelen en het aantal leerlingen op school.
Hier krijg je een oproep van de gemeente als ze 3 zijn. Hier kun je een eerste en 2 keus aangeven. Hun kijken naar de afstand van huis naar school welk kindje waar geplaatst gaat worden. Ze scholen zitten hier allemaal vol (de christelijk scholen)
Het ligt er idd een beetje aan of er wachtlijsten zijn. Ik heb mijn zoontje een half jaar voordat hij 4 werd ingeschreven.
Met 3 jaar kan ik me idd herinneren dat je dan een brief vd gemeente krijgt.Maar met wachtlijsten moet je misschien eerder inschrijven en alvast inlichtingen inwinnen kan nooit kwaad.
Ik woon zelf in de omgeving van Haarlem en heb mijn oudste zoon al met 10 maanden ingeschreven en ik was de laatste die zeker was van een plekje. De rest kwam op een wachtlijst terecht. Ik zou als ik jou was toch zo snel mogelijk een afspraak maken voor een rondleiding. Beter te vroeg dan te laat toch?
Hier was de regel dat je mocht inschrijven vanaf 2 jaar, niet eerder. Sommige scholen zitten enorm vol en hebben wachtlijsten, andere scholen hebben nog wel ruimte, ook 'last-minute'. Dat een school erg populair is, zegt niet alles over kwaliteit, dus ga vooral zelf kijken en check de rapporten van de onderwijsinspectie. Maar ik vind zelf 9 mnd nog wel erg jong om al naar scholen te kijken. Het stond toen allemaal nog zo ver van me af. Maar niks houdt je tegen, als jij je er al wel in wilt verdiepen.
Toen wij onze dochter inschreven (met 9 mnd), was de helft al vol! Ik ging meer ter oriëntatie even kijken, maar toen ik dat hoorde meteen ingeschreven!
Hier(Rotterdam) me zoontje ingeschreven toen hij ruim 2,5 was. Hij gaat naar het montessori onderwijs, geen idee of daar wachtlijsten voor zijn of waren?. Beter te vroeg als te laat toch!
In onze wijk zijn 2 scholen. De een heeft een wachtlijst de ander niet omdat het een openbare school is en deze geen stop mag inlassen. Bij de andere school hadden we onze kids op moeten geven meteen toen ze geboren waren en zelfs dan was het maar de vraag of het op tijd was. We woonde toen nog niet in deze wijk en ik wil graag alle kids op dezelfde school dus was het voor ons makkelijk kiezen. Die school voelde ook erg goed dus dat kwam goed uit.
Hier zijn ook geen wachtlijsten. Ik heb Milan afgelopen maand pas ingeschreven, na de zomer mag hij beginnen.
bij N was de regel het jaar voorafgaand dat ze 4 worden nou is N in augustus jarig en de inschrijfochtend was toen net al voor bij maar ze is dus met 2,5 ingeschreven hier geen wachtlijsten omdat ze in de straal zit van school(christelijk geroformeerd onderwijs ) en deze stichting hebben in ons dorp 3 scholen vandezelfde aard zitten en ons dorp is dus in wijken opgesplitst zo is iedereen die in de wijk woont verzekerd van een plekje en wordt voorkomen dat je helemaal naar het andere kant van het dorp naar school moet