toch raar hoor, ik heb die ervaring dus niet, ben ook in de ww gaan werken op projectbasis zodat ik dieweken geen ww nodig had, daarna ging het gewoon weer verder, zonder enige verandering.
Succes voor alle meiden die in de ww zitten of hun baan dreigen kwijt te raken. Ik heb zowel in 2010 en 2011 na mijn zwangerschappen in de ww gezeten. Beide keren maar 2 maanden gelukkig. Ik heb 2 maanden terug een vast contract gekregen bij het bedrijf waar ik in december 2011 ben begonnen. Ik hoop dat het voor jullie ook allemaal zo positief uitpakt!
hier weer een sprankje hoop, man heeft vanmiddag een sollicitatie na heeeeel lang solliciteren dus flink duimen draaien hier! kop op dames!
er zijn echt veel te veel mensen die hun baan kwijt zijn geraakt, lang leve de crisis, maar niet heus. ook ik raak deze zomer na 6 jaar mijn baan kwijt, ben ineens overbodig, komt een kleintje aan, dus best stress in mijn hoofd. ben al een half jaar aan het solliciteren, maar komt gewoon niets uit. ik werk al 15 jaar achtereen dus heb wel recht op een uitkering, maar ik hoorde ook dat je dan geen recht meer hebt op de kinderopvang vergoeding vanuit de belasting, ervaren jullie dat ook? want dan zou de ww dus eigenlijk al helemaal geen optie zijn, want het zou zonde zijn als ik mijn kind van de opvang moet halen.
Je heb geloof ik nog de eerste paar maanden recht op opvang maar dit weet ik niet zeker. Ze berekenen ook waar je recht op heb op degenen die de minste uren maak en dat ben jij in het geval van een uitkering maar dit ben jij nog steeds bij geen uitkering ik zou dit dus maar voorleggen aan het uwv team dat hier op het forum zit . Heel veel sterkte
je hebt nog recht op 3 maand ww, wat neerkomt dat je eigelijk de 1ste maand al op moet zeggen ivm met 2 maanden opzeg termijn, ook dat maakt het enorm lastig, wel beschikbaar zijn voor werk van de ww, maar recht op opvangkosten heb je dan niet meer, heel fijn al die bezuinegingen wat volgens mij meer geld kost als opleverd aangezien men nu nog veel langer in de ww zit. maar kan het mis hebben.
Huh? Ik snap je niet? Heb je al een kind dan, die op de opvang zit? Zoja: dan heb je tot 3 maanden na je ontslag nog recht op de kinderopvangtoeslag.
de oudste zit nu inderdaad drie dagen op de opvang, eigenlijk wil ik dat wel zo houden, ook als ik eventueel geen baan kan vinden na mijn zwangerschapsverlof. maar dat is meer omdat ik haar anders van de opvang af moet halen, en als ik een baan vindt haar er weer op moet doen, dat lijkt me niet zo handig. Maar als ik het zo lees stopt het recht op toeslag dus wel. Op zich logisch hoor, maar niet praktisch
Over "praktisch" bij werkende moeders (vooral) is denk ik helaas niet nagedacht. Ik heb hetzelfde probleem. Je hebt nog recht op drie maanden opvang. Hoe en wanneer je die uren invult, moet je zelf weten. Hou er ook rekening mee dat je deze bij de belasting zelf stop gaat zetten als die maanden voorbij zijn. Wat ik eigenlijk bedoel; zelf in de gaten houden ,want de belasting doet dat dus niet. Ja en daar ga je dan.. ben je de opvang kwijt, vind je weer een baan, mag je blij zijn dat je opvang kunt vinden. Nee, leuk is anders. Succes iedereen!
ik begrijp je gevoel ts. Ik ben in mei 2011 werkloos geraakt en was toen net weer zwanger na een moeilijke tijd. Heb na een jaar een enorm leuke baan gevonden, maar daar werd mijn contract niet verlengt omdat de klanten failliet gingen, of uit voorzorg stopte. Nu ben ik als hulp aan de slag gegaan in de thuiszorg totdat de markt weer aantrekt. En geloof me dat doe je niet voor je lol met 2 goede opleidingen afgerond. Die crisis ben ik meer dan zat, ik wil gewoon werken en doen waar ik goed in ben.
Weet precies hoe je je voelt. Werkte ook in de bouwsector. Afgelopen oktober, toen ik een week of 14 zwanger was, is het faillissement van het bedrijf aangevraagd. En zie dan maar es weer werk te vinden. Zit nu nog steeds thuis. Gelukkig is m'n uitkering goed geregeld, met de aanvulling van een verzekering. Het ergste vind ik nog dat het echt m'n droombaan was... Heb er heel veel zelfvertrouwen uit gehaald. En dat heeft nu een beste deuk opgelopen. Ik solliciteer nog wel, maar ik word toch niet aangenomen. Ik concentreer me nu eerst maar op de komst van de kleine. Kan alleen maar zeggen, veel sterkte de komende tijd, en heel veel succes bij het zoeken naar een nieuwe baan.
Hier nog iemand in hetzelfde schuitje... Zorgsector, waarvan iedereen schreeuwde dat daar altijd werk in zou blijven. Wel als instellingen gezond weten te blijven, anders sta je mooi te kijken, zoals ik dus.. Het is maar de vraag of ik nog aan het werk kom in mijn zwangerschap, ik ga er in ieder geval alles aan doen...
OK, zodoende. Nee, tenzij je alles zelf betaalt, (wat dus meestal niet kan als je in de WW raakt), zal de opvang idd moeten stoppen dan en weer starten als je weer werk hebt. Totaal niet praktisch idd Wij laten hier de opvang voor Thirza deels doorlopen, maar dat gaat dan om 1 middag na schooltijd bij de gastouder. Dat overleven we nog wel als dat langer gaat duren dan 3 maanden. Caitlyn start dus gewoon pas als ik werk heb weer. Beetje lastig ook, want als dat zo tussen 9 en 12 maanden straks is, is dat een erg lastige periode om opvang te starten, met de verlatingsangst die dan komt kijken enzo. Gelukkig speelt het dochtertje van onze gastouder nu eigenlijk standaard op woensdagmiddag hier en komt onze gastouder haar dan halen en dan zet ik Caitlyn altijd mooi even bij haar op schoot, als ze toch even een kop thee blijft drinken. Vindt de gastouder heerlijk, (die vindt het erg jammer dat ik geen baan heb ook, ze zou Caitlyn erg graag in de opvang hebben, lekker een paar dagen per week tutten met de dame), en zo leert Caitlyn haar toch alvast kennen.
Ik weet wat je bedoel ik heb dat ook dit was het bedrijf waar ik graag werkte en heb ook gepraat als een gek Ik had de mededeling namelijk in nov 2011 ook al gekregen maar door dat ik heel erg flexibel ben kon ik toen blijven dan zat ik soms op kantoor en soms op de wagen 1 van 13meter maar helaas ook daar minder werk. Jij ook veel succes bij het zoeken naar werk
Ik ben bang dat er geen sector aan de crisis ontkomt ja alleen de mannen in den haag en vrouwen die hebben hun schaapjes wel op het droge krijgen een klap met wachtgeld en wij mogen jaren werken en krijgen dan een fooi en op het uwv nog een trap na als je niet uitkijk
Wat enorm vervelend!! Hoop dat je snel weer een baan hebt. Ook hier staat er een enorme reorganisatie voor de deur, waarin ik nog niet zeker ben of ik mijn baan behoud.. Synchroom wordt er nu al bezuinigd in andere functies...
Hier nog een werkloze mama. In de ziektewet zwanger geworden en door reorganisatie (net begonnen bij een andere baan) was ik de eerste die eruit vloog. Tja op vakantie gaan leuke dingen doen zit er even niet in en ik voel me zo schuldig. Mijn partner werkt fulltime. Een dag ouderschapsverlof voor hem zit er niet in dat kost ons teveel geld. Met zijn salaris redden we het elke maand nog maar net, maar we staan standaard in het rood. Onze hypotheek is gebaseerd op twee volledige inkomens. Tuurlijk is het fijn om te genieten van de kleine, maar vind wel dat ik in een sleur terecht ben gekomen. Ik moet straks parttime gaan werken en de kleine moet voor die tijd naar de opvang. Papa heeft onregelmatige diensten dus ik moet me daar aan aanpassen. De kosten die de opvang hanteren gaat mijn salaris meteen naar de opvang. Opa's en oma's zijn er wel maar de ene vertrouw ik niet en zijn te oud en mijn ouders werken beiden nog fulltime. Ga vanaf maandag de WW in maar heb nog geen beschikking gekregen. Ik hou mijn hart vast!
En een gastouder, Dlight? Wij hebben hier van meet af aan al voor een gastouder gekozen, gewoon omdat ik het kleinschalige fijner vond, maar het is dus ook goedkoper en meestal ook flexibeler, mede omdat je per uur betaalt en niet per dagdeel... Weet niet waar je woont, maar wij hebben een zeer flexibele gastouder die nog plek heeft, (ook zij merkt helaas de gevolgen van de crisis door terugloop van opvang ).