binnenkort geen werk meer

Discussie in 'De lounge' gestart door minimuis, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Mijn man is ook werkeloos, en heeft nu 2 keer tijdelijk werk aangebedoen gekregen voor een maand. 2e periode is nu, maar na de eerste periodehebben wij geen herberekenign gehad hoor, was ook zeflde loon als ww. En wij begrepen zolang het om een maand of 2 gaat, neit zo'n probleem. Maar het is inderdaad krom, hij heeft al langer werk aangeboden gekregen, maar zou 26 weken zijn, én we moesten een 2e auto voor kopen... en dat omdat de werkgever niemand aanneemt voor langer dan 6 maanden want via uitzendbureua, en na 6 maanden heb je meer rechten.....:x:x

2. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Wij hebben totn u toe mazzel, als je werk hebt, heb je bij ontslag oid nog 3 maanden recht op kot. Mjin man heeft in de 3e maand nog gwerkt, en toen hadden we dus ewer 3 maanden. Nu idem dito. Dus wij hebben sowieso totn juni,. Dit om onze plekken niet kwijt te raken. Wij zitten bij een van de weinige kdv's waar nog wachtlijsten voor zijn (op enkele dage, maar laat dat nou net de dagen zijn die wij nodig hebben) Dus ze gaan hier wel heen, en dan kan manlief meteen even het huis door lopen en was door draaien. En zoals nu dat hij werkt, is het toch fijn dat we niet opnieuw hoeven te kijen voor opvang!!

3. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ik heb overlegt met het kdv, kunnnen regeleen dat we een opzegtermijn hebben van slechts 1 maand, omdat het inderdaad anders bijna niet te doen is....

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bijzondere eisen gaan werkgevers stellen, als ze het ineens voor het uitzoeken hebben ;)
    Dat wordt hier ook nog wel een uitdaging: mijn man is op zoek naar ander werk, maar de kans lijkt steeds waarschijnlijker dat hij dan met de auto zal moeten, (tot nu toe OV en momenteel fiets). Wat betekent dat als hij de auto gebruiken moet, ik idd een baan moet hebben die ik met OV of fiets bereiken kan. Niet heel handig in deze tijden :(

5. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat is eventueel nog een optie Rozemarijke.
    Had hem nu al graag een dagje willen brengen mal is het maar om het huishouden te doen, ff een dagke voor mezelf maar financieel zitten we zo vast dat het goedkoper is om met hem thuis te blijven.
    Hoeveel uren heb jij opvang en wat betaal je?

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier is man ook nog steeds werkeloos, tis echt een ramp.volgende maand word het pas echt lastig hier want dan vervalt ook de ww uitkering van man.. dus nu al aan het puzzelen om te kijken hoe we dat op gaan vangen..

Hij solliciteerd zich compleet suf maar dr worden echt eissen gesteld nu.. pfff

7. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie

dat vind ik heel erg voor je.net nu die stress moeten ervaren.ik zou(erg moeilijk)proberen er het beste van te denken.je krijgt een vervangingsinkomen en zo heb je even wat tijd voor het babytje en kan je rustig iets nieuws zoeken.ik heb me lid gemaakt van een site die alle jobaanbiedingen in mijn buurt dagelijks doormailen en ik bekijk die allemaal of er iets bij is.ik heb het niet breed nu maar overleef én de kinderen hebben even minder "luxe"maar ze hebben wel hun mama eens wat meer bij hen en dat gebeurde ervoor amper,altijd druk en gehaast terwijl ik nu probeer te genieten van wat vrije tijd(zo noem ik het liever als werkeloosheid)ik weet dat het iet altijd even vlot gaat met minder inkomen maar je kan er niets aan veranderen,enkel het positieve erin zoeken.heel veel sterkte!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza ging altijd 2 dagen van 8-18, dus 20 uur per week.
    Nu is ze gestart met school en gaat alleen op dinsdag tussen de middag en na schooltijd met de gastouder mee. Daarvoor betalen we voor de gastouder zelf 4,10 (geloof ik) en voor het gastouderbureau 1,50 per uur.
    Als ik weer werk heb, gaan ze beiden op de dagen dat ik werk, en voor Thirza dan enkel tussen- en na schooltijd. Min 1 dag dan, want dan is mijn man thuis.

9. yvonne1

yvonne1 Actief lid

14 sep 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    hier ook hetzelfde schuitje:( manlief is vrachtwagenchauffeur en vanaf 1 januari werkloos doordat zn contract niet verlengd word.. wij gaan waarschijnlijk noodgedwongen bij mijn schoonouders intrekken... zijn er 700 euro op achteruit gegaan. we hebben geen keus. ik werk zelf in de zorg, 0 uren contract, en ook daar hebben ze me bijna niks te bieden. gelukkig voor ons meisje alles al geregeld en alles klaar dat is al een zorg minder.. maar pff het knaagt wel aan me

10. yvonne1

yvonne1 Actief lid

14 sep 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    en hij solliciteerd zich een slag in de ronte ivm ww, maar overal nee nee nee.... pffff:'(

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Yvonne, dat lijkt me verschrikkelijk, verplicht bij je schoonouders moeten wonen. :(

Mijn man heeft vorig jaar ook een aantal maanden in de WW gezeten. Tja, ook bouw he.
    Nu heeft ie alweer sinds oktober 2012 werk, maar zijn werkgever haalt van die rare streken uit... Helaas moeten we blij zijn dat ie werk heeft, en kan ie eigenlijk geen kant op.
    Hier in de omgeving zijn al veel bouwbedrijven failliet of gewoon dicht omdat er geen werk is.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een rotnieuws zeg :(
    Idd je moet maar afwachten wanneer de crisis minder wordt. Mijn zwager zat in de bouw, raakte twee jaar geleden zijn baan kwijt. Oom van mijn man is hem vorige week kwijt geraakt. 59 jaar. Nou dan kom je helemaal niet meer aan het werk.

Hoop dat je iig snel weer ander leuk werk vind waar je het ook naar je zin hebt. Succes met solliciteren.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik krijg volgende week te horen of ik mag blijven of niet... vind het echt heel spannend!!!

14. Storm

Storm Niet meer actief

Echt gewoon helemaal niet leuk! Mijn man zit ook al een tijdje bij huis (terwijl een contract toegezegd was) en het uitzicht op nieuw werk wordt alsmaar minder. Steeds meer werkloosheid, steeds minder banen. Hier de broeksriem flink aan moeten trekken. En er zal nog wel een gaatje extra in komen. Maar dat geeft niet, de tang hebben we immers al aangeschaft...

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Bij ons gaat er ook 20% van het personeel uit... En dan werk ik nog wel bij een woningcorporatie. Nooit gedacht dat daar ook zulke harde klappen zouden vallen...rot crisis...
    Ben heel benieuwd of ik deze ronde overleef, maar ben bang voor mijn baan, heb er een naar voorgevoel van.

Maar mocht het zo zijn, dan ga ik echt mijn best doen om in die tijd naast hard solliciteren, optimaal te genieten van mijn veel te snel groot wordende kindjes...

Deel Deze Pagina