Wormpje iemand? ;)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manlief heeft drie jaar geleden een wormenbak gemaakt. Je gooit er groenten-afval in en de wormen eten dat op en poepen goede tuinaarde uit. Ook als je de bak een poosje niet gebruikt gaat dit proces gewoon door.

Vandaag dacht ik na een paar maanden: goh, laat ik weer eens het groentenafval bij de wormen gooien, ze zullen het vorige nu wel op hebben. En inderdaad. :D

Maar daarnaast zag ik ook dat ze zichzelf echt flink hebben vermenigvuldigd :$ We hadden er tien en ik gok dat we er nu een stuk of 50 hebben.

Dus: wie kan ik blij maken met een bakje compostwormen? :D

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Oooh ik hoopte eigenlijk op een leuke foto van jullie 'huisdieren'! :D :p

3. haha, kan ik morgen wel even maken :D ;)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.075
    3.863
    113
    Zijn dat gewone regenwormen of ander soort wormen?

5. Nee, het zijn andere wormen, je kan ze bij de dierenwinkel bestellen. Het heten compostwormen.

6. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ben sowieso wel benieuwd hoe het eruit ziet, vind mijn man ook vast een interessant idee. Genoeg groenteafval hier namelijk..

7. Sorry, heb geen foto ervan, wil ik morgen wel even maken. Maar mijn man heeft sowieso een stukje geschreven over hoe je een wormenbak in elkaar kunt zetten. je kunt het ook kant en klaar kopen maar dat is eigenlijk zonde, want het is heel makkelijk zelf te maken.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Je mag mij wel een paar wormen brengen hoor...

9. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Was al even aan het Googlen geslagen, maar inderdaad heel makkelijk te maken! Dit gaan wij ook doen :)

10. @Islah: Is goed, als ik bij je op visite kom zal ik een bakje meenemen :)

11. leuk!! Als je toevallig eens in de buurt bent van Rotterdam mag je ook best een paar wormpjes komen ophalen.... Of we kunnen ze een keertje meenemen als we op visite gaan in Friesland bij mijn schoonfamilie ;)

12. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Hahahha dat is goed 😂

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Kan je hetzelfde effect niet met gewone wormen krijgen?

Wel evengoed idee, we waren al opzoek naar een manier om meerdere compostbakken te combineren. Die van ons red het niet. Onze bak zit trouwens vol met gewone wormen, als mijn man het omschept dan krioelt het er gewoon.

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Leuuuuk, vroeger had ik bij m'n opa een hele emmer vol met knoertdikke wormen, daar speelde ik uren mee. :D
    Toen ik een paar jaar terug in een dierenwinkel werkte en er in het magazijn een open bak stond vol wormen waarbij je de geluiden van het over elkaar heenkruipen hoorde, ben ik een beetje genezen. :p

15. Haha, ja, dat hoor je bij onze bak dus ook. Als ik tijd heb zal ik wel een filmpje maken en op Youtube plaatsen LOL :p

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.075
    3.863
    113
    Even het stukje gelezen, maar ik vrees dat ik geen ruimte heb voor die wormenbakken, daarnaast vind ik wormen een beetje eng.
    Wat is dat wormenvocht dan? Soort sap van de compost of iets wat ze uitplassen/poepen en door die gaten sijpelt?

Oh, ik ben nog eens in het Giant Earthworm museum geweest in Australië, daar hadden ze dikke wormen die wel een paar meter konden worden. Haha, vond het zo vaag klinken dat ik het wel grappig vond om dat museum te bezoeken :p.

17. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat het is, LOL :p Misschien plas van de wormen, maar het kan ook slijm zijn. Het is in elk geval erg vruchtbaar werd gezegd ;)

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Brrr haha. :D

19. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012