Weten jullie van het bestaan af van deze term? ik ben bezig met de toeslagen en nu moet ik dit invullen, ik ga morgen bellen over wat het nummer van ons kdv is maar heb hier eerder niet van gehoord. groetjes nien
Dat is het nummer waar onder je kinderopvang, gastouderbureau of gastouder staat ingeschreven. Op Technische storing kun je het terug vind. Je hebt dan naam, adres enz van je opvangadres nodig. Ik sta er als gastouder ook ingeschreven. Alleen is het probeem op dit moment dat de site eruit ligt... Hopelijk kun je het zo vinden en anders idd even bellen naar je kdv. Het is trouwens nodig omdat je anders geen toeslag krijgt. Je opvangadres moet sinds dit jaar geregisteerd zijn. Is het niet geregisteerd krijg je dus geen toeslag. Succes!
Ja de site ligt eruit ja maar ga morgen bellen. Eerst hoefde ik het ook niet in te vullen maar wilde het nieuwe uurtarief doorgeven en nu moet het wel.
De site doet het weer. Het nieuwe register is nog maar net openbaar. Voor gastouders geldt dat ze vanaf 1 januari 2011 geregistreerd moeten zijn, om in aanmerking te komen voor kinderopvangtoeslag. Kinderdagverblijven waren al geregisteerd, maar je hoefde zelf dat nummer nooit in te vullen, pas vanaf 2011 dus! Je kunt ook gewoon op plaats zoeken of op naam, dan komt het vanzelf te voorschijn.
Ik heb net gebeld en het nummer staat nog niet op de factuur en contract maar dat gaan ze wel nog doen. Ze heeft het nu voor me opgezocht dus straks maar weer aan de toeslagen formulieren.
Ik kreeg er net een brief van van de Belastingdienst. Direct maar aanvragen voor volgend jaar met minder uren, hopelijk ben ik nog op tijd...
Ik heb ook zojuist een brief van de belastingdienst gehad. Overigens, ik ga een stuk minder extra betalen dan ik aanvankelijk dacht! Valt me weer mee... (had 40 euro meer ingecalculeerd )
Ik heb toevallig gisteren de kinderopvangaanvraag voor 2011 gedaan, Isabelle gaat vanaf dan ook mee, dus ik had 't nummer ook nodig. Hiervoor nooit nodig gehad, gelukkig was 't makkelijk te vinden op de site van de overkoepelende organisatie bij ons (wij zitten bij Kanteel). Hier vielen overigens de kosten ook mee. Ik had verwacht dat ik dit bedrag alleen voor Milan al kwijt zou zijn .
Kan iemand mij helpen? Ik heb ook de brief van de Belastingdienst gehad dat ik het Registratienummer Landelijk Register Kinderopvang door moet geven. Nu vraag ik me alleen af: waar? Ik heb net op www.toeslagen.nl het 'Aanvraag en wijzigingsprogramma kinderopvangtoeslag 2011' aangevraagd. Hoe nu verder? In principe is er niets in onze situatie gewijzigd en volgens het programma hoef ik dus niets voor 2011 aan te vragen, omdat het automatisch doorloopt. Maar waar (in welk vakje?) kan ik het registratienummer invoeren? Want dat zal ik toch op de een of andere manier moeten doorgeven... Weet iemand dit? Alvast bedankt!
@ missx28: is ook niet het uurtarief van je opvang veranderd? Dat moet je namelijk wel doorgeven. Je kunt gewoon aangeven dat je een wijziging wilt doorgeven en dan het programma doorlopen. Dan vul je dus overal dezelfde gegevens in, maar ook het registratienummer. Dat kom je vanzelf tegen (op de plek waar je de gegevens van de opvang moet invullen).
Hey Yukl, Bedankt! Ik ga het straks thuis direct proberen. Het uurtarief is gelijk gebleven dacht ik, maar dat moet ik nog even checken. Nogmaals bedankt! Groetjes, MissX
@ linda; Goede tip, even op de site van het kdv kijken! Op die lrk-site kan ik namelijk mijn organisatie niet vinden, alleen maar het gastouderbureau van dezelfde organisatie. Maar op de site van mijn kdv staat het nummer wel Thnx! Trouwens, ik heb 6 december nog uren gewijzigd via het digitale programma en hoefde toen nog geen nummer in te vullen?? @ missx: je kunt gewoon op wijzigen klikken en dan idd gewoon alle gegevns doorlopen zonder iets te veranderen.