Hoi allemaal, Mijn dochtertje is nu bijna twee en ik wil nog een kindje! Ik vind het zo leuk om moeder te zijn en mijn vriend wilt ook binnen een halfjaar nog een kindje, ik ben 18 jaar. Maar als ik het aan mensen vertel zeggen ze maak eerst je studie maar af en je bent nog zo jong zou je niet nog even wachten etc. etc. Nou dat zijn echt de laatste reacties die ik verwacht had aangezien ik al moeder ben En ik ben pas klaar met mijn studie over 6,5 jaar, en ik wil niet dat mijn kindjes 8 jaar schelen, maar dat schijnen mensen niet te begrijpen :S Meer mensen die zulke reacties hebben gehad?
Hier hetzelfde hoor, maar toen ik eenmaal zwanger was, van veel mensen toch een positieve reactie gehad Ik ben dan 20 en net dit jaar begonnen met een studie. 1,5 jaar geleden getrouwd en man werkt. Ik zou bij jezelf even nagaan of het verstandig is: Heb je een eigen woonplek met genoeg ruimte, genoeg inkomen, genoeg tijd/aandacht voor een tweede kindje, enz?
ik snap jou niet helemaal eerlijk gezegd je wil wel een tweede kindje maar moet binnenkort je huis uit? Dat staat in het andere topic je hebt al een kindje waarom zou je dan nu in deze situatie voor een tweede gaan sorry ik vind dat niet kunnen!
Ik zeg zelf ook binnen een halfjaar. Ik wil niet op straat staan, moet wel vervangende woonruimte hebben voordat ik met de pil stop.. Dat lijkt me toch best wel vanzelf sprekend, of ligt dat aan mij? Jammer dat je zo hard met je oordeel klaar staat. Mag ik nu ook niet delen dat ik een kinderwens (een wens dat betekend dat je het graag wilt) heb omdat ik eerst nog woonruimte moet zoeken?
Ik snap het hoor! Ik zou in de toekomst ook graag een tweede kindje krijgen. Ben nu 20 jaar. Over 2/3 jaar vind ik geen probleem. Alleen wil mijn vriend (tot nu toe) geen tweede kindje.. Als je alles (weer) op orde hebt, kun je toch je wens in 'vervulling laten gaan'.