Hoeveel voeding tweeling!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lottie, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Onze tweeling van 3,5 week oud krijgt nu nog 8 voedingen!
    Afgelopen dinsdag woog onze dochter 2500 gram en onze zoon 2900 gram.
    Ze krijgen nu 8 x 60+2 en dat gaat vrijwel altijd op.
    Ze komen ook bijna altijd eerder voor hun flesje dus om de 2,5 uur ipv om de 3.
    En heb ook niet gevoel dat ze echt verzadigt zijn na flesje vooral zoon lijkt moeilijk te gaan slapen en is nog huilerig na het eten!
    Dus nu dacht ik over te gaan op 6 x 90 + 3?
    Wat zouden jullie doen? Tips zijn welkom! Want ik vind hrt maar een grote puzzel!
    Ze krijgen trouwens nutrilon omneo comfort!

Ze krijgen dit trouwens sinds 4 dagen daarvoor gaf ik ze 8 x 70 (dochter) en 8 x 80 (zoon) afgekolfde borstvoeding!

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Volgens mij is het heel normaal dat ze nog 7 of 8 keer komen voor voeding op die leeftijd. Ze zijn nog klein en hebben heel wat in te halen :) in vergelijking met een eenling die bij de geboorte al bijvoorbeeld 3500 gram woog. Ik zou de overstap maken naar 90/3, maar ik zou me niet dan houden aan 'maar' 6 flesjes. Kijk gewoon per fles of ze het opdrinken, zo ja is dat prima en zou nee, dan is er nog steeds niks aan de hand want dan geef je ze gewoon een flesje meer :). Zolang je niet over de 30 schepjes per 24 uur komt is het prima!! En bovendien, niet iedere fles hoeft hetzelfde te zijn. Als ze het goed zouden doen op bijvoorbeeld 3x 60/2 en 4x 90/3 dan is dat prima!!!

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Van 8 voedingen naar 6? Met 3 weken?
    Zeker bij kleintjes is het juist goed om vaker kleine flesjes te geven.
    Dus om de 2,5/3 uur een voeding is heel normaal.
    Je kan inderdaad een klein beetje ophogen,kijken hoe dat gaat, gewoon op verzoek voeden
    Huilerig zijn betekend niet altijd dat er nog honger is.
    Is in het begin ook best lastig, de signalen van je kindjes leren lezen (vond ik wel
    in ieder geval)

4. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Je kan ook 8x70/2 of 80/2 maken en kijken hoe het gaat. Veel prematuren hebben een niet-gesloten maagklepje, mogelijk komt er dus wat zuur mee. Zou het ff in de gaten houden.

5. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Kijk hier kan ik wat mee aan cb heb ik namelijk niks!
    Ik ga eens kijken wat we moeten doen want de kinderarts raden 7 voedingen aan om de 4 uur alleen dan kom ik op een dag niet uit!
    En dan dus 7 x 60 + 2!
    Vind het zo lastig!
    Ze dacht trouwens ook aan reflux maar ik heb vandaag dus om de vier uur gedaan en dan 90 + 3 en merk wel dat ze nu beter slapen en bijna niet meer huilen alleen net voor de voeding!

6. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Fijn dat je iets aan de adviezen hier hebt, zo zie je maar dat zo`n forum nog niet zo stom is. (al denken ze daar op het cb anders over;))

Lekker aanhouden op deze manier en als je merkt dat ze weer om de 3 uur komen ipv om de 4 uur, dan kun je er weer aan denken om de voeding te verhogen. En nogmaals, je hoeft dan niet alle flessen meteen op te hogen, je kunt ook de helft doen en kijken hoe het daarop gaat. Hoe langer dat je het uit kunt stellen met de flessen groter maken, hoe meer je profijt daarvan hebt als ze straks in een echte hongerige periode komen. (vaak vanaf een week of 10)

Volg je kids en je eigen gevoel, dan komt het helemaal goed:D

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik zou een groter flesje proberen te geven.

8. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mijn tweeling was op die leeftijd ook ongeveer zo zwaar. Geboren met 36,6
    Wij gaven om de drie uur voeding. Na de voeding van 21.00 lieten we ze liggen en zelf komen. Vanaf 6.00 dan weer om de drie uur.
    Zo kwamen we rond de 7 à 8 voedingen op een dag.
    Wij hebben langzaam opgehoogd. Van 60 naar 70 naar 80 enzo naar de 90. Dus flesje van 90+3 maken en dan wat weggooien.
    Zo hebben ze ons het verteld uit het ziekenhuis.
    Nu inmiddels drie maanden en krijgen ze 5 à 6 voedingen van 150+5.

9. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Ons schema ziet er nu dus zo uit ongeveer:

05:30 60 + 2
    08:30 60 + 2
    11:30 60 + 2
    14:30 60 + 2

17:30 90 + 3
    21:30 90 + 3
    01:30 90 + 3

Zo komen we op 7 voedingen uit in principe maar ik geef ze ook nog gemiddeld 1 a 2 keer per dag eens 30 + 1 als ze nog honger hebben of eerder krijgen.
    Ook drinken ze niet alle flessen altijd leeg.
    We proberen wat meer op verzoek te voeden en wat minder alle regels aan te houden.
    Enige waar we echt op letten is dat er 2 uur tussen voedingen zitten en ze niet boven de liter uit komen (al halen ze dat nog lang niet)!

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Klinkt goed!
    Ik zou zeggen gaat goed, ga zo door

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind het er ook goed uitzien zo en zou gewoon op deze voet doorgaan. Je merkt vaak vanzelf wanneer ze toe zijn aan grotere flesjes of meer tijd tussen de voedingen.

En intuïtie is de beste raadgever. Veel beter dan een CB of arts die soms alleen maar vaststaande regeltjes kunnen opdreunen.

Want 60/2 om de 4 uur... ik vind dat serieus heel weinig voor kleintjes, die ook nog veel hebben in te halen.

12. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik heb ook een tweeling :). Zodra ze flesjes vaker leeg dronken zonder teveel moeite maakte ik meer klaar. Dan dronken ze in het begin misschien 10 meer tot ze ook weer opgingen en dan hoogde ik het weer op. Eerder wakker worden is teken dat ze meer op een in 1 x. Ik hield zelf minimaal 3 uur tussen voedingen aan.
    Heb je ze ook ingebakerd? Mijn tweeling heeft veel aan de puckababy.
    Wij gingen in het begin snel omhoog met de flesjes. Poosje op 150 gezeten en nu 180 soms meer.

13. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Oh trouwens. . Ik lees nu dat je tussendoor ook vaak een beetje geeft. Ik zou dan gewoon een hele fles aanbieden. Ik was eerst ook zo bezig omdat ze dat in het ziekenhuis ook deden om te rekken maar werd door de zeer ervaren uitgestelde kraamzorg afgeraden. Zo drinken ze uiteindelijk beter de volle flessen. Hier zat er rond die tijd vaak 3.5 uur tussen. We kregen ze mee op 6 voedingen na 3 weken maar het waren er eerst even 7 thuis.

14. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    De puckababy hebben we voor onze dochter super maar onze zoon vind het nog niet zo.
    Ik bied die flesjes van 35cc aan omdat ik bang ben dat ze teveel aan kv anders krijgen op een dag..
    Want als ik 7 x 100 cc aanbied op een dag drinken ze dat ook grotendeels op.
    Nu komen we gemiddeld per dag rond de 600 cc ongeveer en dat leek me al veel!

Deel Deze Pagina