Wat is jouw favoriete seizoen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Poppy4, 30 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    De lente vind ik heerlijk vanwege het opkomende groen en de heerlijke geuren die daarbij vrijkomen. De zomer vind ik prima zolang de temperatuur maar niet boven de 25 graden komt. Hoe heter het is, hoe kouder mijn humeur. In de herfst beginnen bij mij de koud-weer-kriebels. Tijd voor kaarsen, stoofmaaltijden en filmsessies op de bank terwijl de wind de regen tegen de ramen slaat. En dat alles in voorbereiding op de winter! Het rode wangen en neuzen seizoen! Het verstopt-in-een-sjaal-om-de-gure-wind-geen-kans-te-geven-in-mijn-gezicht-te-snijden seizoen. Eigenlijk houdt ik er het meeste van. Niet om erop uit te gaan, maar om thuis te komen in de winter. Iedereen roodgloeiend de warmte in, kachel aan, kaarsjes aan, stomend eten op de tafel. Toegegeven, winter wint het alleen omdat de herfst de laatste jaren nog lang aan het nazomeren is. Geef mij maar de kou! En de warmte die daarbij vrijkomt :).

Floeperd, kadootje, Chillin en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    De lente!
    Heerlijk ik word daar zo blij van.

Zeker als ik de eerste lammetjes weer gezien heb

3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Heerlijk hé!! Ik hou d'r ook zo van.
    Het najaar met de regenbuien vind ik ook heerlijk kaarsjes aan en alles gezellig maken voor de kerst, en dan het voorjaar met de bloemen die uitkomen en de buien en het frisse zonnetje.
    De hele warme zomers vind ik ook niks aan.

Poppy4 vindt dit leuk.
  4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Geef mij maar de zomer. En lente is ok omdat de zomer er dan aan komt :)
    Ik vind herfst en vooral winter echt vreselijk. Er zijn misschien 3 avonden dat ik wel geniet van de gezelligheid binnen. Maar zodra je s morgens naar buiten moet de kou in brrr, dan kan die avond mij gestolen worden.
    Ik geniet heel erg van lekker buiten zitten in de tuin, het park, de speeltuin. Dat je lekker met kind erop uit kunt elke dag. Lange zomeravonden op het strand (woon dicht bij zee), buiten eten en lekkere zomerjurkjes.
    In de winter heb ik het altijd koud en ben bleek.
    Ik voel me veel gezonder, fitter en zie er goed uit in de zomer.

Dus dat is duidelijk :D

5. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Zomer,maar dan ook echt lekker warm zomer met 25°+. Op nummer 2 lente,op 3 - winter (met sneeuw). Met regenachtige herfst heb ik niet zo veel.

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Lente! Het moment dat je het weer kunt waarderen dat je zonder jas naar buiten kunt :)
    En als je een heerlijke nazomer hebt, mag de herfst wat mij betreft heel lang duren.

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    De lente; niet te warm en alles is nog lekker fris en in bloei.

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Absoluut de lente! De warme zon op mn huid is dan toch zó fijn! En handig omdat ik mn vitamine D dan niet meer uit een potje hoef te halen haha.
    De zomer vind ik ook lekker maar dan tot een graad of 25, daarboven vind ik het te benauwd hier in Nederland.
    Winter is ook mooi maar ben ik al vrij snel zat en de herfst is prachtig zolang het zonnig is maar wanneer t regent is dat weer om te huilen ;)

Marchella vindt dit leuk.
  9. Marchella

Marchella Niet meer actief

Ik HAAT de herfst en de winter. Gesleur met dikke jassen, sjaals, handschoenen en de hele flikkerse boel.

Geef mij maar de lente en zomer. Alles en iedereen is/lijkt mooier en vrolijker/vriendelijker. Én op de 1 of andere manier, kan ik in deze seizoenen beter dealen met de troubles of life. Misschien omdat, als ik me toch al k*t voel, de regen, blubber, sneeuw en andere baggerzooi me alleen maar nog meer aan lijken te zetten tot piekeren en somber zijn.

10. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.805
    781
    113
    Ik hou van de herst! Maar ik ben dan ook echt dol op de regen, hoe gek het ook klinkt. Ieder seizoen heeft zijn voor- en nadelen, maar de herfst wint het bij mij glansrijk!

mama en zoon, Chocolat en Emama vinden dit leuk.
  11. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63

Booooeeee. Hahaha, nee grapje.

Moet eerlijk bekennen dat 1 van de dingen die ik als moeder van 4 niet mis is de winterwas. De zomerjurkjes, t-shirts en korte broeken ben ik ook helemaal voor :thumup:. En wat heerlijk dat je aan zee woont :).

Mop81 vindt dit leuk.
  12. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Had je al geliked, maar gewoon omdat het kan +1 :cool:

Chocolat vindt dit leuk.
  13. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Winter wint het nog steeds, maar dit vind ik altijd toch ook wel erg prettig.

Emama vindt dit leuk.
  14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.881
    5.137
    113
    Sluit ik me bij aan :)

15. Sue87

Sue87 Niet meer actief

De herfst, zonder koude regen. Stormwind, onweer en vallende bladeren.. super fijn. En natuurlijk frissere zonnige dagen met een briesje, zijn mn favoriet.

Ik kan niet goed tegen de zon, houdt niet van erge kou en sneeuw. Mijn lichaam kan er ook niet tegen.

16. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Het stomme is dat ik het een soort van met je eens ben. Ik heb er eigenlijk een behoorlijke hekel aan om in dat koude gure snijdende weer erop uit te moeten. Het is de thuiskomst daarna die ik zo geweldig vind, helemaal als ik er die dag niet meer op uit hoef!

17. Tienn

Tienn Niet meer actief

De lente, omdat ik heel erg kan genieten van alles in bloei, de voorjaarszon en de lammetjes:p. En toch ook de winter:D. Voor mij de ideale temperatuur, vooral droog vriesweer met een voorzichtig zonnetje:) heerlijk!

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.967
    113
    Vrouw
    De zomer! Doe mij maar heel heel zon en 30 graden. Er gaat niets boven lekker met de kinderen spelen in het zwembad (of zelf in slaap vallen al dobberend op een luchtbed), heerlijk zonnen en zwoele lange zomeravonden met een lekker wijntje. De kinderen zijn dan ook hele dagen en avonden aan het buitenspelen dus die genieten ook.

Mocht het dan toch winter moeten worden dan graag met een laag ijs op het water zodat we heerlijk kunnen schaatsen, dan heb je tenminste nog wat aan de kou.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Herfst. De geur, de kou en de kleuren

20. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat ben ik dan weer met jou eens :)
    Als je thuis komt en de kaarsjes aan, lekker met een dekentje op de bank.
    Ik vind sneeuw bijvoorbeeld ook heel sfeervol en gezellig. Maar na twee dagen pret wordt het prut haha en dan ben ik er klaar mee.

Emama en Poppy4 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina