Hi! Dankje kers! Half op de wachtbank dus Hope, toch wel al gericht deze maand? Twijfel over vakantie weg? Fijjjn die lange wachtweken.. Ikzelf, nog steeds zo blij ? Moeder voor moeders is net geweest en ik had nu al zoveel hcg (teststrips knal) dat ik deze week al urine mag verzamelen. Ik ben toch wel heel benieuwd of het er misschien 2 zijn. Dit weekend flinke krampen en beetje bloedverlies, maar nu weer rustig gelukkig. Welkom Salie!
Aagj: gefeliciteerd!!! Ikzelf: wat fijn dat alles goed is De verbouwing wordt een flinke.. daar zijn we wel meer dan een half jaar zoet mee. Gisteren zat ik met manlief op de bank en toen vertelde hij dat hij graag in juli 2017 al wil beginnen! We moeten maar even kijken hoe het komt haha!
Sallie, zo doen wij het ook. Ik zit nu in ronde 1. Heb de eisprong gevoeld maar alleen paar dagen daarvoor seks gehad. We willen het niet 'moeten' zeg maar. Het heeft ook geen haast 😊 Kara, wauw straks zijn het er 2 idd Haha! Zou je dat leuk vinden? Daphne, zou leuk zijn toch? Succes met de verbouwing. Wij zijn pas verhuist en dat vond ik al een hele onderneming haha
Kara, dankje! Spannend voor jou, je hoort het inderdaad wel eens, dat veel hcg een tweeling is.. Wanneer heb je een echo? Hope, fijn toch, dat het zo kan! Hier ronde 1 precies hetzelfde, maar dan net na de eisprong .
H0pe: ja lijkt me super! Maar ik wil dus niet met een toeter in de rotzooi zitten Ik heb ook net een nieuwe baan. Er zijn dus een aantal zaken die eerst geregeld moeten worden Maar ik ben onwijs blij dat hij er zo voor gaat!!
Verbouwen en (hoog)zwanger lijkt me inderdaad ook niet heel gewenst. Zeker omdat je toch meer gaat doen dan je eigenlijk mag maar niet zoveel kan doen als je wil. Alleen maar frustrerend dan. Tenzij je niet van klussen houdt, dan is een zwgnerschap misschien juist ideaal Daphne, spannend nieuwe aan ook. Bevalt het tot nu toe? FIjn dat er niet zoveel druk lijkt te zijn bij de meeste hier! Dat kan alleen maar helpen lijkt me! Vrijdag heb ik een echo. Gelukkig een drukke week verder. Ben zooo benieuwd. Denk niet dat het er twee zijn hor, maar het schiet wel eens door mijn gedachten. Als het zo is, is het zo en zou ik daar na de nodige shock, voor gaan. Moeders van 3 schijnen het meest gestresst te zijn; moeders van 4 minder haha
Kara: draag je mogelijk een tweeling? Wat spannend!! Ik heb na de jongste vermoedelijk een PPD gehad, dus rust staat echt bovenaan het prioriteitenlijstje Onrust maakt de kans op een tweede PPD groter.
Hoi meiden! Ik was dit topic een beetje uit het oog verloren, omdat ik dacht dat het vooral was om mee te schrijven als je nog zwanger wil worden. Maar nu zie ik mooie echofoto's langskomen en lees ik dat er meer meiden al zwanger zijn, en omdat ik het toch erg leuk vind om mee te schrijven met (aanstaande) mama's die ook voor de derde gaan ga ik vanaf hier weer actief meelezen. Mijn testen lopen mooi op. Gisteren een duidelijk donkere tweede streep en ook al een bevestiging gehad met de digitale. Ikzelf, gefeliciteerd, wat een mooie echofoto's!! Spannend Kara, wie weet zijn het er inderdaad 2. Vrijdag een echo, spannend. Ik heb me ook aangemeld voor MvM, denk dat ze vanavond gaan bellen. Hier moet het idee van een zwangerschap nog echt wel een beetje landen. Ik kijk enorm naar de kleine uit maar zit me ook wel druk te maken om dingen. Wat zal de omgeving zeggen nu ik weer binnen een jaar weer zwanger ben. En hoe gaat dat straks met 3 jonge kindjes. Ach, ook daar slaan we ons doorheen, komt vast goed. Ik ga wel echt proberen te genieten aangezien we met 3 kindjes wel echt compleet zijn.
Aagj, dat herken ik wel een beetje maar inderdaad probeer er zoveel mogelijk van te genieten nu het de laatste is! Kara, leuk bijna een echo! Bij de vk of gyn?
Dat is ook mijn voornemen om zoveel mogelijk bewust te genieten en afscheid te nemen van deze fase. Herkenbare zorgen ook. Zeker met een kleiner leeftijdsverschil zoals bij jou. Hopelijk verplaatsen we de hele club naar een ander gedeelte van het forum! Wat naar van de ppd btw. Twijfel je of het zo was omdat je zegt dat je het vermoedelijk had? Sowieso goede reden om onrust idd te vermijden waar mogelijk! Echo in zkh vanwege verleden. Bij 5+4 klopt er nog geen hartje he? En ik denk niet dat ik meer kans heb op een tweeling dan jullie haha. Mijn zoon was wel 1 van 2, maar ging al vroeg mis. Dus wel geleefd met het idee dat er twee zouden komen. Dus niet per se voorgevoel maar ik houd er wel rekening mee. Mijn buik is ook echt al enorm opgeblazen. Dit ga ik echt niet lang kunnen verbergen! Hoe is dat bij de andere zwangeren??
De diagnose van een PPD is nooit gesteld, want het duurde te lang voor ik hulp kreeg. Mijn moeder is er heilig van overtuigd. Ik had bij de tweede ook al snel een buik Vond ik machtig!
Nog iets meer dan een halve maand en dan zijn we januari!!! Pfff ik ben weer heel erg bezig met dit forum afstruinen. Ik vind alle topics met foto's van zwangerschapstesten met overduidelijke streepjes of tuurstreepjes reuze interessant omdat het dan alleen maar meer begint te kriebelen. En hoe meer er in dit topic zwanger raken hoe meer ik ongeduldig wordt Ik wil zo ontzettend graag!!! We hebben zo'n bewogen jaar achter de rug met veel ellende, maar nu lacht het geluk ons van alle kanten toe en daar ben ik zo ontzettend dankbaar voor. We waren van het weekend in de Ikea om inspiratie op te doen voor onze nieuwe keuken in ons nieuwe huis en toen zag ik dus een mooi ledikant met bijpassende commode helemaal in mijn stijl en ik zei ook direct, als we weer zwanger zijn dan koop ik deze! Bij onze eerste hebben we gewoon een simpel ledikant gekocht en een mooie kledingkast. Wij wonen (nu nog) in een klein huurhuis (seniorenwoning) en hadden boven 1 slaapkamer en een ruime overloop. Van die overloop hebben we een slaapkamer gemaakt waar onze beide kids nu slapen. Maar door gedeelte schuin dak is het gewoon een beperkte kamer. En omdat we de badkamer beneden hebben deed ik het badderen aankleden en verschonen altijd beneden met een aankleedkussen op de eettafel. We konden ons prima redden, maar ik heb altijd de wens gehad om het nog 1 keer met alles er op en eraan te doen. Dus een echte babykamer met commode, bedje en kast. En nu kan dat dus! Ik ga me helemaal uitleven als ons een 3e kindje is gegund! Liefs
Spannend Kara! Bij de eerste had ik ivm bloedverlies een vroege echo, dat was een duidelijk kloppend hartje, en precies 5.4. Dus duim voor je! Sunnyqueen, wat leuk geschreven! Ik heb ook echt zin in, en ook een beetje het 'is de laatste keer' gevoel.
Sunnyqueen, haha je hebt groot gelijk! Hier doen we het juist andersom. Bij de 1e alles gehaald wat je maar kunt bedenken en ook een kinderkamer met alles erop en eraan. Meeste daarvan hebben we allemaal al verkocht ivm verhuizing en ook omdat we dachten het bij 2 te willen houden of pas over hele lange tijd er weer voor te willen gaan. Nu gaan we gewoon een wiegje bij ons op de kamer zetten (zolder moet nog aangepakt worden is nog niet gebeurt na de verhuizing). En ook een simpele liefst zo klein mogelijke comode haha voor op onze kamer erbij. Er komt hier dus nog geen babykamer voorlopig. Kara, ik moest ook de gyn bellen voor een vroege echo ivm de bbz. Maar de vk zei toen nog dat ik de vroege echo ook gewoon bij hun kan krijgen dus ik ga dat gewoon doen..
@ Sunnyqueen: Wat heerlijk dat je er zo lekker mee bezig bent. En wat ontzettend fijn dat alles zo goed gaat nu. Dat "dit wordt echt de laatste keer"-gevoel heb ik ook heel erg. Ik wil er nu vooral heel erg van genieten. Van de babytijd van mij zoontje heb ik weinig genoten, hij huilde zo veel. En mijn dochter was ook nog erg klein (ze schelen 14 maanden) dus ik was echt de hele dag in touw. Maar nu zitten ze natuurlijk allebei op school, dus dat geeft echt veel meer rust. Wij hebben ook een zeer roerige tijd achter de rug met onze dochter. Nu gaat alles gelukkig heel goed en willen we dus zelfs een 3e. Bijna, bijna, bijna....januari 😄
@H0pe de kleine zal eerst ook bij ons op de kamer slapen, dat heb ik bij onze beide kids gedaan. Alleen zij lagen gewoon in de bak van de kinderwagen. Wij hadden geen wieg en toen zei de kraamzuster dat we de kinderwagenbak ook gewoon als wieg konden gebruiken, op een bierkratje o.i.d. zodat het op goede hoogte naast ons bed stond. Ik twijfel er nu nog over of we dan nu wel een wiegje gaan doen of dat we de kleine eerst gewoon weer in de kinderwagenbak doen. @Tegeirian ik heb dus van de babytijd van onze dochter weinig kunnen genieten. Zij was bij de geboorte 4600 gram, ik gaf borstvoeding en ze hapte wel goed aan, maar liet steeds mijn borst na een paar seconden los dus ik kreeg ontzettend last van kloven en zij dronk amper. Met de fles werd het niet beter, ze drukte steeds de speen er uit. Allemaal verschillende flessen geprobeerd en na een week ook gestopt met de borstvoeding.In de eerste dagen is haar mond nog gecontroleerd op spruw, maar was niks te zien. Toen ze 4 weken oud was zat ze nog steeds niet op haar geboortegewicht. Maar je zag niks aan haar, want ze was vrolijk en voor de rest sliep ze veel. Maar het voelde niet goed, dus ik heb gewoon net zo lang doorgezeurd tot we doorgestuurd werden naar de kinderarts. Toen bleek ze ondertussen wel spruw te hebben, maar de kinderarts zei dat ze het nog nooit zo erg had gezien! Haar mond was echt helemaal wit van binnen, het kon niet anders of ze had gewoon ontzettend pijn in haar mond. Ze is toen een week opgenomen in het ziekenhuis en allerlei onderzoeken, maar ze was verder kerngezond gelukkig, dus het was gewoon hardnekkige spruw. Daar kreeg ze spul voor en ondertussen kreeg ze haar voeding door een neussonde zodat haar mond rust had. Toen de spruw over was moest ze ook echt opnieuw leren dat drinken geen pijn deed, dus voeden tot zij aangaf dat ze niet meer wou drinken en dan ging de rest van de voeding door de sonde. Gelukkig is alles goed gekomen, maar echt genieten van de eerste weken was er niet bij! Ik vind het een fijn idee dat ze beide nu op een leeftijd zijn dat ze steeds meer zelf kunnen en dat ze inderdaad naar school zijn, dan heb ik straks naar mijn idee ook wat quality time met de kleine. Hebben jullie borstvoeding gegeven? Ik heb bij onze zoon 4 weken borstvoeding gegeven toen was ik helemaal op! Hij is met een keizersnede geboren dus ik moest meteen al kolven om alles op gang te krijgen, dat ging allemaal goed, maar onze zoon was heel gulzig dus die had gewoon nooit genoeg. Na 4 weken was ik helemaal gebroken, voor mijn gevoel deed ik niks anders dan voeden, kolven, slapen, voeden, kolven, slapen. Met flesvoeding was onze zoon direct tevreden. En na die ellende met mijn dochter ben ik helemaal klaar met borstvoeding. Het feit dat ik nu al kan zeggen dat ik meteen flesvoeding ga geven en geen borstvoeding geeft me echt ontzettend veel rust! Liefs
Dat er veel mee bezig zijn herken ik heel erg! Al merk ik nu we in verbouwing zitten en ik net nieuwe taken op mijn werk heb gekregen dat ik er in ene veel minder mee bezig ben. Gewoon weg geen tijd voor 😉. Willen jullie het allemaal bij drie houden of gaan er ook meiden voor een 4e hierna (mocht het allemaal lukken natuurlijk). Ik zelf zou best 4 willen, maar ja mijn man wilde maar 2 dus 3 is de compromis. Het word voor mij dan ook wel echt afscheid nemen van deze periode.... Die kids zijn hier al 2 weken niet lekker. Man echt heel huilerig steeds ook allebei. Dan denk ik wel pff willen we er echt nog 1 haha. Maar ja wil het dan ook gewoon een beetje achter de rug hebben die luiers en nachten enzo haha...(moet nog beginnen 😅
@kers87: mijn man en ik hebben altijd gezegd 3 of 4, maar een jaar geleden ongeveer kwam ik daar op terug vanwege het praktische vlak hahaha. 4 past niet in een normale auto... ze kunnen niet een eigen slaapkamer... en kinderen zijn niet bepaald goedkoop natuurlijk... Maar ik zeg nooit nooit, want ik mijn eierstokken kloppen heel hevig, ik vind het heerlijk om zwanger te zijn, maar ook die babyperiode heeft iets wonderlijks. Ik was blij dat ze zelfstandiger werden en uit de luiers, maar ik doe het met alle liefde nog een keer. Dus voor nu zeggen wij 3 en ik denk dat mijn lijf ook niet meer aan kan (gezien mijn bekken) Maar we zullen zien wat de toekomst brengt. Liefs