Binnenkort voor 3e (of meer) kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chant26, 31 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee meiden, mag ik hier ook meekletsen?
    Na lang wikken en wegen een afspraak gemaakt en morgen gaat mijn mirena spiraal eruit en gaan we voor een derde kindje.

Ik vind het superspannend, nog spannender dan bij nummer 1 en 2 merk ik, hebben meer mensen dat?

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @blike1987 Welkom! Hoe bedoel je spannender? Ik ben er wel meer mee bezig naar mijn idee dan bij de eerste 2, maar ik denk dat dat in mijn geval vooral komt omdat ik weet dat dit hoogstwaarschijnlijk de laatste keer zal zijn en ik dat gewoon heel bewust allemaal in me op wil nemen en er optimaal en intens van wil genieten.
    Na lang wikken en wegen zeg je... wat hield jullie of jou of je partner eerst nog tegen?

Liefs

3. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik zie trouwens dat je ook uit Friesland komt en we hebben beide een zoon en een dochter grappig. En volgens mij zijn we ook van dezelfde leeftijd ;)

4. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Welkom!
    Ja ik vind het ook veel spannender. Vooral omdat we lang twijfels hebt gehad en we nog steeds wat twijfels houden ondanks dat we er voor 100% voor gaan. Een 1e en 2e was voor ons geen twijfel of we dat graag wilden daar hoefden we niet over na te denken.
    En een 3e zwangerschap met 2 rondlopende boefjes is ook wel wat pittiger..

5. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Allemaal erg herkenbaar. Hier ook wat twijfel, ondanks dat we toch erg graag een derde willen. Vooral over hoe ik dat ga doen op mijn werk (nieuwe baan, tijdelijk contract, drukste periode van het jaar tussen december-maart: hoe moet dat met mijn verlof?).

En sunnyqueen wat jij zegt heb ik ook heel sterk. Ik wil geen seconde missen, terwijl ik zeker bij de tweede veel minder bewust er mee bezig was. Ook met het gevoel van 'dit is waarschijnlijk de laatste keer'.

Oh en natuurlijk welkom Blike!

6. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Hoi blike! Natuurlijk wees welkom! Ik vind het ook wel spannend. Merk dat ik het al wel redelijk druk vind met mijn 2 guppen( wel goed te behappen hoor 😉)Maar ja wil graag een groot gezin 3 a 4. Als we het bij drie houden vind ik het niet leuk als er in ene een gat zit tussen 2 en 3 en bij 1 en 2 niet. Vind het wel spannend hoe het straks gaat. Maar lijkt me met name gewoon gezellig druk 😊

7. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Mag me hier ook aansluiten? :D

waauw zie dat er een aantal van jullie al zwanger zijn gefeliciteerd!! Super leuk.

Als ik mijn vriendin moet geloven die zelf 3 kids heeft,rolt een 3e helemaal mee in het ritme en ben je dan een stuk minder 'strak' en 'panische' wat betreft voedingen en slapen enzo.
    Ik weet nog bij de eerste dat ik daar heel onzeker over was,bij de 2e gaf ik bv en was ik ook weer wat onzeker maar volgens haar laat je dat dan helemaal los waardoor het een stuk relaxter is.

Ik vind het ook heel spannend,en stiekem ben ik ook wel eens een soort van 'bang'. Geen idee waarom,dan zie ik onze dochter en zoon samen zitten en denk ik, we hebben het toch al heel goed? En dan het andere moment krijg ik weer heel erg de kriebels..

8. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Hoi donutlover. Tuurlijk ben je ook welkom!. Wat je zegt over dat die gewoon meehobbelt dat hoor ik ook vaak ja. Laten we het hopen 😉

9. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    haha ik hoop het ook! en anders ach,dan komt het ook wel weer goed denk ik!

Ons zoontje word in februari 2 jaar en onze dochter is in November 4 geworden dus een derde kindje zal zowiezo meer gaan schelen dan de andere twee maar ik hoop dat dat niet veel uit gaat maken.
    Of misschien is het dan wel in mijn voordeel haha :D

10. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Welkom Donutlover!

Erg herkenbare gevoelens. Mijn goede vriendin heeft inmiddels 4 kinderen als ik zie hoe het haar af gaat dan klopt het wel aardig dat de het vanaf de 3e gewoon mee rolt in het ritme van het gezin. Komt vast wel goed allemaal!

Onze dochter is er nu ook heel erg mee bezig, ze vroeg gisteravond ineens of pappa en mamma ook een baby gaan maken en wanneer en hoe dan? Ze is bijna 4 dus heb haar alleen gezegd dat we ons best doen hahaha. Over een aantal jaar vertellen we wel hoe en wat ;)
    Ze zei wel meteen als er dan een baby komt dat ze dan samen met mij kon wandelen omdat zij ook een kinderwagen heeft en ze wou de baby ook de fles geven. Die lieverd....

Liefs

11. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    aah dat is super lief!
    Mijn dochter zegt steeds dat ze geen broertje of zusje wilt..woops
    Of ze zegt: Ik heb al een zusje Emily
    (dat is haar beste vriendinnetje) :D

12. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    hahaha dat zei onze dochter ook vandaag dat ze al een zusje heeft en toen noemde ze inderdaad ook de naam van haar vriendinnetje hihi

13. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Die van mij zijn beide heel stellig dat het een broertje moet worden...nja kunnen we niet afroepen het 😉.
    Zeilbootje hoe gaat het de menstruatie al doorgezet?

14. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hahah heerlijk hoe ze dat zo kunnen bedenken he?!

Pff ben mega ongesteld heb er sinds de bevalling van ons zoontje ook veel meer last van qua pijn in mijn buik

15. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Welkom Donutlover!

Hier is vanmorgen toch echt de ongesteldheid doorgebroken. Echt gewoon zoals de andere keren zeg maar. Jammer dat het niet gelijk gelukt is, maar fijn om te weten waar ik aan toe ben. Op naar een nieuwe ronde!

16. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ja dat kan ik me voorstellen! Op naar de volgende ronde! Hoeveel rondes heb je er bij de andere over gedaan?

17. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland

Grappig ik heb er sinds de bevallingen juist veel minder last van. Ik had altijd gigantisch pijn in mijn rug en buik en nu heb ik 1 dag wat zeurend gevoel in buik en rug en dan breekt het door. Ik ben ook maar 2 dagen ongesteld dus ik klaag nergens over!

@zeilbootje wat fijn dat je nu eindelijk ongesteld bent. Wel jammer dat het niet meteen raak is.

Hier is de ongesteldheid weer aan de kant dus nu op zoek naar mijn ei ;) Ik ga denk ik op cd 10 beginnen met de ovulatietesten.

Liefs

18. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Mag ik met jullie komen meekletsen?

Wij hebben twee zoontjes (van ruim 4 en bijna 2) en willen graag nog een kindje. Ik was er al langer klaar voor, maar nu heeft mijn man ook groen licht gegeven!

Ik vind het behoorlijk spannend! Bij mijn oudste zoontje was ik meteen zwanger; bij de jongste na vier maanden. Ik ben zo benieuwd of het gaat lukken. Voor mijn gevoel ben ik nu ook al zoveel jaar ouder ofzo...

Ik vind het in ieder geval echt weer reuzespannend en ik merk dat de wens bijna net zo groot is als toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden. Gelukkig wel wat minder tijd om er over te piekeren ;)

19. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Hoi tcsm welkom ook! Tuurlijk kan je mee kletsen! Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?
    En hoe oud is de rest eigelijk? Ik ben nu nog 29 maar over 2 nachten word ik 30....Ik vind dat al best een dingetje haha slaat nergens op...

20. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Welkom TSCM wij zitten beide ook in het NOD 1 t/7 februari topic ;)

Ik ben 29 en hoop in juli 30 te worden. Ik wou heel graag voor mijn 30e 3 kindjes, maar door allerlei omstandigheden liep dat anders. En nu heb ik er vrede mee, want 30 is natuurlijk gewoon een prima leeftijd om kindjes te krijgen. Maar ik vind 30 voor mijn gevoel toch ouder klinken dan dat ik mezelf voel hahahah

Deel Deze Pagina