Binnenkort voor 3e (of meer) kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chant26, 31 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Spannend Victoria!

Voor mij ook 4e zwangerschap.
    1e was in ronde 1
    2e was in ronde 1 maar ging helaas mis met 7 wkn
    3e was in ronde 2

Verwacht eigenlijk dat het deze keer weer snel raak mag zijn 🙈

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    De vorige keren had ik telkens in mijn hoofd dat het gemiddeld een jaar zou gaan duren. Ik denk dat ik echt moet schakelen als het nu langer gaat duren zeg maar. Erg verwend, ik weet het. Raar idee om misschien 9 maanden geen menstruatie meer te zien

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja idd idee van voor gek verklaren heb ik ook een beetje.. ik hoor nu al regelmatig om me heen dat mensen denken dat we 'klaar' zijn of dat we alles al hebben aangezien we een zoon en een dochter hebben :) dan denk ik echt wie ben jij nou weer om dat voor mij te bepalen haha

4. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oh super snel zeg wat fijn! Hopelijk nu weer!

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Ja mensen hier reageren ook gek als ik zeg graag den 3e te willen.
    Of echt? Moet je dat wel willen? Is het niet genoeg?

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    #466 Victoria30, 4 jan 2017
    Laatst bewerkt: 4 jan 2017
    Ja hier zullen ze denken dat wij het voor een meisje doen. Maar dat is niet een manier waarop ik ervoor wil gaan. En ook een deel dat ik eerst voor mijzelf op een rij heb gezet. Als mensen snel hun mening klaar hebben kan het lastiger te zijn om je eigen motieven uit te pluizen. Eerst twijfelde ik of ik mijn eten aan wilde passen en zo ervoor. Maar een paar uur later besefte ik dat ik helemaal niks wil doen om invloed uit te oefenen. (Niet dat ik er heel erg in geloof dat je de kansen erg kunt veranderen). 3 jongetjes zou ook veel voordelen hebben en elk kind is anders. Het komt zoals het komt. Als de zwangerschap en bevalling maar goed lopen. En het kindje gezond is.

P.s. Ben ik de enige die nu al nesteldrang heeft? :p

7. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja zo is het hoor...Wij doen het ook zeker niet voor nog een jongen of nog een meisje dus die mening kunnen mensen bij ons al voor zich houden maar ik merk wel dat een 3e gezien word alsof je dan een mega groot gezin hebt ofzo :)

Wij hebben zelf best lang getwijfeld,eerst wilde mijn man absoluut niet en zei hij steeds: nou twee is genoeg hoor..jongen en een meid wat wil je nog meer?
    Maar toen ineens kwam het onderwerp weer aan bod en toen wilde hij het ineens wel,en begon ik met twijfelen :)
    De eerste 2 rondes had ik ook nog niet heel erg het: jaaaa leuk en spannend gevoel.. dat kwam daarna gelukkig wel weer al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog af en toe denk: Is het niet ego,we hebben al twee gezonde kindjes? wat als het niet meer lukt of wat als het mis gaat of er iets mis is met een 3e kindje? dan zullen de andere twee daar ook 'last' van krijgen ect..

herkennen jullie die gevoelens of totaal niet? haha :p

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Dat herken ik ook heel er! Van alle keuzes vind ik dit de meest spannende. Een gevoel van ben ik het lot niet aan het tarten? Gaat het voor hun ook goed zijn.

Wij hebben maar 2 slaapkamers. Ook al onze woning groot is. Het is huur. Dus wij kunnen niet gaan verbouwen. Hooguit onze eigen kamer splitsen (in het geval van een meisje. Anders krijgen hun de grootste kamer). War als het heel lang duurt voor wij een huis hebben. Wat als onze inkomsten dalen. Onze auto is 4 persoons. Maar veel mensen hebben er niet eens 1 en wij wonen heel centraal.

9. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik herken dat ook wel. De eerste twee was niet echt een keus dat was gewoon zo...(klinkt een beetje gek, maar kinderen wilde we sowieso en niet een enig kind) deze derde is wel echt een keus. Een luxe keus lijkt het ook. Twijfel ook nog wel eens, wat als het niet gezond is, of hij/zij het helemaal niet met mijn andere twee kinderen overweg kan...we financieel straks hun studie niet kunnen betalen etc etc. Maar ja hier is nu niets meer te twijfelen. Ben al zwanger en we gaan het gewoon de mooie droom maken!

10. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Erg herkenbaar allemaal. Fijn dat ik niet de enige ben met die twijfels. Ik denk dat onze familie er niet vreemd van op kijkt als we een derde krijgen, want die weten wel dst we graag meer kinderen willen. Maar op mijn werk en bij onze vrienden denk ik dat ze wel vreemd kijken. Ook omdat we al een jongen en een meisje hebben, dus volgens de meeste mensen zijn we dan klaar.

Ik ben het meest bang dat we na 2 gezonde kindjes een kindje krijgen met een aandoening. Denk dat ik daarom zelfs nog meer dan bij de anderen op mijn vitamines en voeding let. Maar hopelijk is dat allemaal niet aan de orde. En ach... Eerst maar eens zien of we zwanger raken!

11. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja precies! Dat heb ik ook heel erg.. wat als het deze keer niet goed gaat pff ik kan mezelf er helemaal gek mee maken.
    En als ik onze twee lieverds dan zie spelen denk ik jeetje stel je voor he...
    Wij hebben ook geen mega groot huis maar wel 3 slaapkamers en een grote zolder die we dan gaan verbouwen dus wat dat betreft zit het wel goed. En idd financieel ben in ook wel eens bang.. we redden het nu.. maar stel je voor dat er iets gebeurd waardoor we ineens heel erg krap bij kas komen te zitten ofzo? Pfff al die beren he

12. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Leuk om te lezen, al jullie verhalen!

Hier geen twijfels. Ik zei al in de kraanweek tegen mijn man dat dit echt niet mijn laatste zwangerschap en bevalling was 😁.
    Hij had wel meer tijd nodig, al wil hij het nu ook wel echt. Maar moest ik geen vragende partij zijn was twee genoeg.

13. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Herkenbaar ik ook nooit getwijfeld. Mijn vriend wel omdat mijn zwangerschappen niet zo prettig zijn. Maar goed hij is nu overstag (al wordt dit wel echt de laatste)

14. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Overigens nooit getwijfeld over de wens van een derde hoor. Meer over het moment wanneer we zouden gaan beginnen. Zelfs ook nog heel sterk de wens voor een vierde, maar denk dat manlief dan gek wordt ;).

15. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Haha Ja dit is voor ons ook écht de laatste als het aan mij zou liggen niet😂 Maar dat zeg ik nu...

16. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Wat betreft een derde ging het hier ook meer over wanneer. Of wij voor een eigen kdv gingen :p of dat wij het een x aantal jaar zouden uitstellen. Maar ik heb tijdens zwangerschap altijd bi en de school die wij op het oog hebben is 4x per dag ruim een half uur lopen. En eerlijk gezegd zag ik dat niet zitten, en een andere school ook niet.

Zo iets ja. Maar bij de gedachten aan sterilisatie hierna krijg ik geen eenduidig gevoel.

17. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik zou ook graag 4 willen maar mijn man echt niet haha dus ga er nu gewoon vanuit dat dit de laatste keer is...

18. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Wat een gezelligheid hier. Hier is er ook nooit twijfel geweest over een 3e, wij konden door omstandigheden gewoon niet eerder. We wonen nu nog in een huurhuis met maar 2 slaapkamers dus is nu al te klein maar met een 3e helemaal. We hebben nu een nieuwbouwhuis gekocht wat ze nu aan het bouwen zijn. Hopelijk juni de oplevering. Dan hebben we 4 slaapkamers dus allemaal een eigen kamer. Tot afgelopen zomer had mijn man nog geen vast contract dus we konden niks anders. Nu dus wel. En ik heb begin 2016 een ernstig auto ongeluk gehad waar ik 10 maanden voor revalideren moest. Dus daarom nu pas, maar vind het wel lekker dat onze kindjes nu de leeftijd hebben dat ze
    al meer zelf kunnen. Ik heb bij de 2e heel erg bekken instabiliteit gehad en door het auto ongeluk is mijn bekken helemaal kwetsbaar en een zwakke plek. Dat is voor nu mijn grootste angst mocht ik weer zwanger worden.... mijn bekken...

Liefs

19. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oh jakkes een auto ongeluk! voel je je nu wel weer helemaal goed? Dan snap ik dat je natuurlijk langer wacht..
    en leuk een nieuwbouw huis! lekker meer ruimte!
    Fijn dat het dan allemaal weer op z'n pootjes terecht komt he..

Toen ik zwanger was van ons zoontje hadden we een klein appartement met 2 slaapkamers maar we hadden gelukkig kort daarna een groter huis gevonden.

20. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Pff ik krijg ineens cold feet... Ik vind het allemaal maar spannend. Het grootste punt vind ik toch het huis en de financiën. Wij verdienen teveel voor sociaal huren, maar te weinig om in deze regio een rijtjeshuis te kopen. Ik spaar ondertussen wel al een aantal jaar huurjaren voor als de inkomsten dalen. En als de inkomsten stijgen kunnen wij kopen (mijn vriend is opzoek naar beter werk). Onze eensgezinswoning is zo'n 90m2. Waar wij de hoofdprijs voor betalen omdat wij net over de grens zitten voor sociaal huren. Wij redden het nu ruim, kunnen ook nog sparen. Maar toch vind ik het lastig om de precieze en onverwachte kosten te overzien. En de vraag of het niet zielig is als ze op 1 kamer moeten een tijdje. Terwijl onze jongens nu op 1 kamer liggen en het echt geweldig vinden en hun daarmee ook gelijk van hun nachtangst af zijn. Twee gaat prima. Maar hoe gaat het met 3 etc... Je hoort het al, mijn hoofd begint overuren te draaien....

Deel Deze Pagina