Binnenkort voor 3e (of meer) kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chant26, 31 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Ik snap wel dat je nadenkt over de praktische kant. Je wiltze toch het beste kunnen geven. Qua ruimte denk ik dat het voor kinderen niet zoveel uitmaakt. Ik ken meerdere mensen die klein wonen en die kinderen hebben die op dezelfde kamer slapen. De oudste zijn zelfs 10 en 8 en dat gaat ook goed.

Financiën kan ik niet goed inschatten voor je. Maar zouden er echt zoveel kosten bij komen voor een derde? Zeker het eerste jaardenk ik dat dat wel meevalt, veel spullen heb je al. Maar dat kan je zelf het beste inschatten.

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Onze slaapkamer heeft genoeg ruimte voor een stapelbed met nog een uitschuifbed/hoogslaper. En dan nog een paar bureau's. Hij is ruim 4 bij 2,6 en heeft een eigen balkon. De gang is ruim. Had een slaapkamer kunnen zijn maar de badkamer en een deur waarvan de postbode overtuigd blijft dat het onze voordeur is.... We hebben wel een enorme pax kast daar waardoor kleren niet in eigen kamers hoeven. De kinderkamer is ruim zat voor een tweepersoons bed en twee bureau's. De woonkamer is 45 m2 en daardoor kan iedereen ook daar zijn eigen plek hebben. Wij kunnen onze huidige kamer delen in 2 maar hebben 1 raam. En ruimtelijk lijkt het beter om de ruimte te houden als het is.

Kinderen van 1/4 jaar kunnen wij makkelijk betalen. Wij eten nog best luxe en daar kan ik zeker op besparen. De kleding is merk dus dat kan ook nog goedkoper. Maar ik vind het lastig om de kosten van oudere kinderen in te schatten. Zwemmen en school kan vanuit de kinderbijslag tot groep acht. Maar ja wat erna. Hoe zijn de kosten dan...

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Heel herkenbaar hoor
    Wij hebben dan wel genoeg ruimte maar ben wel eens bang dat het financieel ineens zo omslaat dat we alleen nog maar droog brood kunnen eten ofzo :)

Ik denk qua kosten voor een derde dat het wel mee valt in de baby tijd aangezien we toch alles al hebben maar ik denk dat het later wel duurder zal gaan worden

4. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Heej meiden,

Ik weet dat ik niet zo actief ben hier maar ik lees wel alles mee😉.
    Ik wil toch heel graag mijn termijnecho even showen.
    Heb net de termijnecho gehad en alles was goed gelukkig! Ik ben nu 11 weken en 1 dag en uitgerekend 3 dagen voordat mijn dochter 4 wordt. De timing kon beter haha.
    Hier de foto.

Bijgevoegde bestanden:

5. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Ah wat mooi! 😍 fijn dat het zo goed gaat

6. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Wat mooi om te zien! Super fijn dat het zo goed gaat

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ziet er mooi uit! :)

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Mooi gefeliciteerd!!

9. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Mooie echo! Fijn dat het er goed uit ziet allemaal!

10. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel allemaal!😃 Ben ook weer heel blij en gerust gesteld. Iedere keer als er een echo nadert ben ik zooo zenuwachtig. Ik vind het dan zo spannend dus ven echt opgelucht nu😃

11. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    wat een prachtige echo! Fijn dat alles zo goed gaat.

Ik weet niet wie het vroeg, maar wat betreft mijn ongeluk ik ben zo goed als helemaal hersteld ik heb alleen af en toe nog zenuwpijn in mijn linker heup en mijn bekken blijft een zwakke/kwetsbare plek! Maar als je kijkt naar wat mijn letsel was dan ben ik zeer blij dat het zo is afgelopen. Ik had namelijk mijn nek gebroken, al mijn ribben waren gebroken, 2 klaplongen en ik had mijn bekken op 3 plaatsen gebroken. Het ongeluk is aankomende woensdag een jaar geleden. En ik ben dus weer aan het werk in de zorg als verzorgende.
    Hier even druk met werk en allemaal gezellige dingen dus ben de afgelopen dagen niet veel aanwezig geweest en heb dus alleen wat mee gelezen.

Liefs

12. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik vroeg dat idd,jeetje dat is een flink ongeluk geweest zeg!
    Gelukkig is het allemaal goed gekomen

13. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Oef wat heftig. Fijn dat je weer aan het werk kunt. Heb je er nog angst aan over gehouden?

14. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Wat een heftig ongeluk Sunnyqueen! Vind je het spannend om te bevallen nu je bekken gebroken is geweest?

15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Nou hoe dichter bij de datum van het ongeluk komt hoe meer ik er weer mee bezig ben. En van de week moest ik aan het werk en toen had het geijzeld en dan zit ik niet meer relaxed in de auto. Komt ook omdat het ongeluk zelf niet opgeslagen is in mijn geheugen. Niemand weet wat er precies gebeurd is. Het was een eenzijdig ongeluk. Ik was onderweg naar mijn werk en ben in de berm geraakt, heb een stuurcorrectie gemaakt waardoor de auto in een slip raakte en aan de andere kant van de weg tegen een boom aan knalde. Vooral het niet weten war er is gebeurd is eng. Dus op die manier ben ik wel angstiger geworden, maar aan de andere kant ook wel weer nuchter genoeg om te zeggen, wat is de kans dat zoiets je nou 2x keer overkomt.

16. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland

Ja ik vind het zeker spannend. Eerst sowieso al de zwangerschap omdat ik bij onze dochter best wel flink bekkeninstabiliteit had, maar ook zeer zeker de bevalling. Als ik het google dan lees ik allerlei verhalen dat vrouwen met een gebroken bekken alleen nog maar met een keizersnede kunnen bevallen, maar dat zijn ook allemaal gevallen waarbij er schroeven e.d. in het bekken geplaatst zijn. In mijn geval zijn al mijn breuken gewoon geheeld zonder operatie. Ik heb dus geen enkele schroef in mijn bekken gehad. Dus ik heb geen idee hoe het dan zit. Toen het ongeluk net gebeurd was heb ik wel meteen aan de artsen gevraagd of het nog mogelijk is om kinderen te krijgen/dragen. En volgens de arts moest dat geen enkel probleem zijn. Dus mocht ik straks zwanger zijn dan zijn dit wel belangrijke punten om te bespreken, maar zover is het nog niet.

Ik zie overigens niet tegen een keizersnede op hoor ik ben van onze zoon met een keizersnede bevallen en ik was erg snel weer hersteld, maar onze dochter is op de natuurlijke manier geboren en dat heb ik toch wel ervaren als de mooiste manier dus zou het toch wel heel graag nog een keer mee willen maken, maar gezondheid is het belangrijkste dus als het niet kan dan leg ik me daar bij neer.

17. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Dat snap ik met ijzel is het dan toch nog even spannender op de weg.

Ik hoop voor je dat je het nog een keer natuurlijk mag mee maken maar net wat je zegt als het niet anders kan..
    Wel fijn dat je snel weer herstelde van de ks,mijn vriendin was ook super snel hersteld

Lijkt me best spannend zo'n KS..
    Ik ben twee keer 'natuurlijk' bevallen alleen werd ik ingeleid bij onze dochter en van ons zoontje ben ik thuis bevallen dat ik heb heel fijn ervaren dus daar zal ik nu weer voor gaan

18. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland

Ik moest bij de eerste al bevallen in het ziekenhuis dus de keuze thuis of ziekenhuis heb ik nooit kunnen maken. Ik heb een stollingsfactor in mijn bloed, waardoor ik sneller kans heb op trombose en daarom mag ik niet thuis bevallen. Bij de eerste ben ik ook ingeleid ik was 40 weken en 6 dagen en mijn bloeddruk ging steeds meer omhoog dus ze wouden geen risico meer nemen. Onze zoon zijn hoofd was echter te groot dus ik bleef op 9,5 cm hangen en toen toen werd hij moe dus zijn hartslag dipte. Toen hebben ze een keizersnede gedaan en dat was maar goed ook zei de gyn want het had nooit gepast.
    Onze dochter had een kleiner hoofd dus dat paste prima.
    Ik mocht na 2 nachten al naar huis na de keizersnede, en ik heb nooit pijn gehad aan mijn wond.
    Ik vond alleen de natuurlijke bevalling veel intiemer, mijn man mocht tijdens het moment dat onze dochter ter wereld kwam haar overpakken van de verloskundige en haar vervolgens op mijn borst leggen. En zij is enkel even uit mijn armen geweest om aan te kleden, maar we zijn verder nooit een seconde uit elkaar geweest. Dat heb ik bij die keizersnede van mijn zoon wel anders ervaren. Hij mocht maar heel even bij me (even snel een kus) En het duurde best lang voordat ik terug was op de afdeling en hem dus in mijn armen kon houden (zat wel 2 uren tussen door omstandigheden)

Liefs

19. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa dat lijkt me idd minder!
    maar net wat je zegt,alles voor de gezondheid en veiligheid van jouw en de kleine :)

20. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Spannend hoor Sunnyqueen! Ik hoop dat het gewoon goed mag gaan allemaal. En sterkte de komende dagen. Gelukkig is de ergste gladheid nu weer weg.

Deel Deze Pagina